شهر های آینده چگونه‌اند؟ این 10 ویدیو را ببینید
قطار تندروی تکنولوژی با شتاب رو به آینده در حرکت است و هر ثانیه که می‌گذرد بر سرعت خود می‌افزاید. هر روز که می‌گذرد ایده های جدید در راستای آسان کردن زندگی بشر بیان می‌شود. بسیاری از این ایده ها با سرمایه گذاری و شروع به‌کار، قصد تحول دنیای آینده را دارند. به‌راستی شهرهای آینده چگونه‌اند؟ در ادامه 10 ویدیو جذاب درباره بخش‌های مختلف سیستم شهری و زندگی‌ آینده گردآوری کردیم. با سایت شبکه همراه باشید.

تماشا کنید: روی این سنگ‌فرش قدم بزنید و برق تولید کنید

کم پیش می‌آید که سطح خیابان‌ها با طلا پوشیده شود؛ اما می‌توان آن‌ها را با انرژی سنگ‌فرش کرد. به‌طور دقیق‌تر؛ می‌توانیم سنگ‌هایی روی سطح خیابان‌ها نصب کنیم که قادراند از قدم زدن افراد انرژی تجدیدپذیر تولید کنند.

تماشا کنید: دِرون‌ها و ون‌های خودران فورد سفارش شما را درب منزل تحویل می دهند

در دورانی که شرکت‌های بزرگ دنیا به‌دنبال ارائه راه‌کارها و فناوری‌های آینده هستند، شرکت خودروسازی فورد هم نمی‌خواهد از این قافله عقب بیافتد. آن‌ها ایده‌های مفهومی زیادی برای آینده دارند که یکی از آن‌‌ها ارتش بزرگی از دِرون‌ها و ون‌های خودران است و وظیفه آن‌ها تحویل سفارش در منزل شما است.

تماشا کنید: این مگاسنسور تمام اتفاقات داخل خانه‌ را زیر نظر دارد

راه‌های مختلفی برای ساخت شبکه IoT و خانه‌های هوشمند وجود دارد که شاید پیاده‌سازی آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. اما محققان موفق به ساخت سنسوری شده‌اند که با اتصال به پریز برق تمام رویدادهای داخل خانه را ردگیری می‌کند. به کمک این سنسور می‌توان به سادگی دستگاه‌های متصل به هم را برای تشکیل شبکه اینترنت اشیا استفاده کرد.

تماشا کنید: خانه هوشمند در نمایشگاه ایران تلکام 

تجهیزات خانه هوشمند یکی از محورهای اصلی اینترنت اشیا هستند که در نمایشگاه تلکام امسال حضوری پررنگ دارند. شاید درباره خانه هوشمند زیاد خوانده و شنیده باشید ولی از نزدیک با این تجهیزات آشنا نشده و کاربردهای‌شان را ندانید. با ماهنامه شبکه همراه باشید تا به سراغ یکی از راه‌کارهای خانه هوشمند عرضه شده در تلکام ۲۰۱۶ برویم.

تماشا کنید: قلمی که با جوهر چراغ‌های یک شهر را روشن می‌کند

شرکت زیرساخت ژاپنی Kandenko از یک تبلیغ رونمایی کرده است که در آن با استفاده از یک قلم میان چراغ‌های یک شهر نقاشی شده روی کاغذ برق کشی شده و روشن می‌شوند. این تبلیغ می‌خواهد تصویری از آینده را به ما نشان بدهد. 

تماشا کنید: چراغ هوشمندی که هنگام ورود به اتاق تلویزیون را روشن می‌کند

در حال حاضر تولید و مصرف تجهیزات اینترنت اشیا در دنیا به سرعت رو به رشد است. این بار شرکت سونی وارد این عرصه شده و محصولی جدید را به همراه نرم‌افزار آن روی دستگاه‌های موبایل ساخته است.

تماشا کنید: تعامل ساعت‌ هوشمند با خودروهای آینده فورد

در نمایشگاه CES  سازنده‌های خودرو نشان دادند که به سرعت در حال انطباق خود با دنیای فناوری هستند. فورد یکی از قدرتمند‌ترین تولید کنندگان خودرو اعلام کرده‌است که در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌تواند تعاملی بین گجت‌های پوشیدنی و خودرو‌هایش ایجاد کند.

تماشا کنید: ایلان ماسک مشکل ترافیک را با سورتمه حل کرد

در طرحی که جدیدا ارائه شده، ایلان ماسک برای حل مشکل ترافیک در پی حفر تونل زیر شهر لس آنجلس است تا ماشین‌ها با سرعت 200 کیلومتر در ساعت سر بخورند. ویدیو این طرح جالب را تماشا کنید.

تماشا کنید: کلینیک هوشمند در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۶

تماشا کنید: خودروی پرنده ایرباس و حل معضل ترافیک

وقتی به خودروی پرنده مفهومی جدید ایرباس نگاه می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد کارتن محبوب "عصر حجر" است. فرض کنید در شهری زندگی می‌کنید که در آن خبری از ترافیک نیست. ایرباس به‌تازگی از جدیدترین ایده مفهومی خود یعنی خودروهای پرنده پرده‌برداری کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟