20/09/1402 - 19:50
لیست نهایی ائتلاف سرآمد برای انتخاب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منتشر شد. 
هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در روزهای آتی برگزار خواهد شد. حوزه فناوری اطلاعات مانند حوزه‌های دیگر رو به رشد است و به فضایی نیاز دارد تا در بستر آن بتواند به سازماندهی برسد. حوزه‌های مختلف، دارای نظام صنفی هستند که فناوری اطلاعات نیز از این قاعده متثنی نیست.

برای رشد بیشتر این صنعت در کشور، در هر استان سازمانی تشکیل شده اند که همگی زیر نظر سازمان اصلی فعالیت می‌کنند. هیئت مدیره در این سازمان بسیار مهم است و تمامی تصمیم‌ها در هر زمینه ای بر عهده آنان خواهد بود. برای تعیین اعضای این هیئت انتخاباتی برگزار می‌شود که گروه‌های مختلف می‌توانند در آن ثبت نام کرده و کاندید شوند.

معرفی گروه سرآمد، یکی از کاندیداهای هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای

بهبود توسعه کسب و کار دغدغه اصلی بسیاری از صنف‌ها می‌باشد. صنف سرآمد یکی از بهترین صنف‌ها در زمینه فناوری اطلاعات در استان تهران است که با داشتن اعضای پیشکسوت و محبوب و اعضای جوان در جهت جان بخشیدن دوباره به صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند. این صنف تمام تلاش خود را برای به کارگیری از تمامی ظرفیت‌های افراد می‌کند تا بتواند فضای کسب و کار را با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان بهبود و رونق ببخشد.

این که در این صنف افراد پیشکسوت و تازه نفس با یکدیگر همکاری کرده و به فعالیت می‌پردازند، نقطه قوت این صنف بوده که باعث شده است تمام نظرات و افکار با یکدیگر ترکیب شود. این امر بسیار کارآمد خواهد بود و باعث رشد صنعت فناوری اطلاعات در بازه زمانی بسیار کوتاهی خواهد شد. گروه سرآمد با برداشتن قدمی شجاعانه در هفتمین انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شرکت کردند تا بتوانند تحولات عظیمی در این صنف ایجاد کنند. اهداف این صنف در شرکت از انتخابات به شرح زیر است:

  • چیدن استراتژی برنامه‌های هیئت مدیره بر طبق نیازهای اعضا
  • سرمایه‌گذاری روی صنعت فاوا و کسب ثروت زیاد به وسیله تنوع دادن در منابع درآمدی مدیریت صحیح هزینه‌ها
  • تقویت بخشیدن به کمیسیون‌های تخصصی، زیرا برای تصمیم گیری هیئت مدیره بسیار مهم هستند.
  • استفاده از ابزارهای پیشرفته هوشمند و دقیق برای کارآمدسازی دبیرخانه
  •  برطرف کردن چالش‌های به وجود آمده در منابع انسانی حوزه فاوا
  • مشارکت بیشتر اعضا در جهت رسیدن به اهداف

در ادامه به لیست کاندیداهای صنف سرآمد در هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران اشاره می‌کنیم:

شاخه مشاوران

  • کد 91: محمدرضا مهرآزما
  • کد 88: محمد حسین گلستانه
  • کد 87: علیرضا کشاورز جمشیدیان

شاخه شرکت‌ها

  • کد 62: آزاد معروفی
  • کد 30: علی حکیم جوادی
  • کد 55: حمید فروزنده
  • کد 20: بهناز آریا
  • کد 38: احسان زرین بخش
  • کد 44: مسعود شکرانی
  • کد 12: حسام اسدی
  • کد 45: مهدی صادق
  • کد 70: کیان یزریان
  • کد 57: محمدرض کاظمی
  • کد 28: سهیل ترکان
  • کد 31: مهدی خدادای
  • کد 18: مصطفی امیری

گروه سرآمد چه ماموریت هایی در انتخابات هیئت مدیره نصر تهران خواهند داشت؟

گروه سرآمد برای شرکت در این انتخابات اهدافی را انتخاب کرده است، اما در صورت آوردن رای حداکثری باید ماموریت هایی را برای انجام تعیین کنند که به شرح زیر خواهند بود:

مشارکت حداکثری اعضا

گروهی که در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای رای می‌آورد باید از نظرات همه اعضا استفاده کند و به نوعی تمامی اعضای هیئت مدیره باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.  بدین ترتیب است که می‌توان پیشرفت زیادی در انجام کارها ایجاد کرد.

بهبود و توسعه فضای کسب وکار

امروزه کسب و کارها بیشتر از هر زمان دیگری به توسعه و شکوفا شدن نیاز دارند.  کسب و کارهای کوچک بدون حمایت فرصت زیادی برای رشد نخواهند داشت.  به همین دلیل هیئت مدیره انتخابی فرصت خوبی برای بهبود این فضا و توسعه کسب و کارها خواهد داشت.

به کارگیری خرد جمعی

اگر نظرات یک فرد در هیئت مدیره اجرا شود مطمئناً اثرات مثبتی نخواهد داشت و منجر به پیشرفت نمی‌شود.  اما اگر نظر همه افراد در انتخاب ایده نهایی تاثیرگذار باشد مطمئناً نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

نقش آفرینی موثر در صنعت

صنعت فناوری اطلاعات در کشورمان جای زیادی برای رشد دارد به همین منظور،  با انتخاب گروه سرآمد به عنوان هیئت مدیره با داشتن اعضای فعال و خردمند،  این صنعت در طی چند سال رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

همان طور که می‌دانید هر حوزه شغلی صنف مخصوص به خود را دارد. این صنف‌ها سازمانی را راه اندازی می‌کنند تا بتوانند به افرادی که در آن حوزه فعالیت می‌کنند خدمت رسانی کرده و آن‌ها را راهنمایی کنند. سازمان نظام صنفی رایانه ای هم بزرگ‌ترین سازمان و تشکل مردم نهاد است که در حیطه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و توسعه دهندگان و پدیدآورندگان نرم‌افزارهای مختلف را حمایت خواهد کرد. 

این سازمان فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است. مانند همه سازمان‌های نظام صنفی این سازمان هم هدفی برای تاسیس دارد که تنظیم مناسبات بین دولت و بخش خصوصی در حیطه فناوری اطلاعات و مشارکت در امور تجاری رایانه‌ای، مهم‌ترین اهداف آن خواهد بود.

قبل از این که این سازمان تاسیس شود، ‌ شرکت‌های انفورماتیکی وجود داشته‌اند که از سال ۱۳۷۳ تا سال ۸۴ فعال بودند.  امروزه در ۲۹ استان کشور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشکیل شده است. این سازمان در حال حاضر به عنوان نماینده بخش خصوصی و حافظ منافع آن تاسیس شده که درباره سیاست گذاری‌های حوزه فناوری اطلاعات در سطوح گسترده به دولت مشورت خواهد داد.

 مدیران این سازمان به صورت هماهنگ ارتباط خود را با بخش خصوصی در حوزه رایانه و دولت پیش می‌برند. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی در حوزه ICT به وجود آمده است. هر چقدر که اعضای سازمان زیادتر شوند، نقش  آن در بدنه دولت و بخش خصوصی پررنگ‌تر شده و پیشرفت‌های بیشتری در حوزه فناوری اطلاعات کسب خواهد شد.

انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

همان طور که می‌دانید هر سازمان باید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره داشته باشد تا بتواند فعالیت‌های مربوط به حوزه مورد نظر خود را دنبال کند.  داشتن هیئت مدیره باعث می‌شود که اعضا بتوانند بهتر تصمیم گرفته و در جهت رشد حوزه فناوری اطلاعات در کشور قدم بردارند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان‌های مختلف به فعالیت می‌پردازد. به همین منظور برای عضوگیری لازم است که مجمع یا انتخاباتی را برگزار کرده تا بتواند هیئت مدیری از ۶ تا ۲۵ نفر تشکیل دهد.  در هر استان هیئت مدیره با توجه به ظرفیت آن تعیین می‌شود. خوشبختانه استان تهران با توجه به ظرفیتی که دارد اعضای هیئت مدیره آن بیشتر از سایر استان‌ها خواهد بود.

پس از این که هیئت مدیره سازمان تشکیل شد باید انتخابات شورای مرکزی آغاز شود. برای انتخاب رئیس نیازی به انتخابات نیست و این شخص توسط رئیس جمهور به صورت مستقیم انتخاب می‌شود. لازم به ذکر است سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیازمند یک هیئت عمومی نیز خواهد بود. اعضای این هیئت از بین مدیر‌های تمامی استان‌ها انتخاب می‌شوند تا یک هیئت بزرگ در سطح کشوری وجود داشته باشد. این انتخابات هر چند وقت یکبار برگزار می‌شود تا اعضای آن تعیین شوند.

زمان برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای

در هر دوره از انتخابات معمولا زمانی برای رای گیری تعیین می‌شود که همه نماینده‌ها و اعضا برای رای گیری باید حاضر شوند. در سال 1402 تاریخ سه شنبه 28 آذر برای رای گیری و انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران تعیین شده که همه افراد موظف به شرکت در آن هستند.

در این تاریخ، تمامی اعضا، شرکت‌ها، مشاوران و برخی فروشگاه‌ها حضور بهم خواهند رساند تا رای خود را بدهند. در مجموع تمامی برگه‌های رای جمع آوری شده و شمارش می‌شود. کسانی که بیشترین رای را بیاورند به عنوان گروه هیئت مدیره تعیین خواهند شد. در نهایت هم بیشترین رای به رییس هیئت مدیره تعلق خواهد گرفت.

مکان برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه ای

اگر قصد شرکت در این انتخابات را دارید، باید از مکان برگزاری آن اطلاع داشته باشید. این انتخابات در ساعت هشت صبح 28 آذر در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد. افراد واجد صلاحیت برای رای دهی می‌توانند راس ساعت تعیین شده در سالن حضور داشته باشند تا رای گیری انجام شود.

شرکت‌های حاضر در این انتخابات

تمامی شرکت‌هایی که در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات فعالیت دارند، معمولا می‌توانند حق رای شرکت در این انتخابات را داشته باشند. از آن جایی که شرکت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد، فقط شرکت‌هایی می‌توانند در آن شرکت کنند که بتوانند حق رای را در زمان مقرر برای نمایندگان خود تهیه کنند. نماینده هر شرکت در زمان انتخابات حضور یافته و رای خود را برای هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران اعلام خواهد کرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟