معرفی مودم روتر D303 تندا
دستگاهی چهار کاره برای شبکه وای‌فای خانگی!
در این شماره می‌خواهیم به سراغ دستگاهی از شرکت تندا برویم که همه‌کاره‌ است: روتر بی‌سیم N300، مودم ADSL/3G، ذخیره‌ساز شبکه و یک سوییچ اترنت خانگی.

کاربران خانگی با تکیه بر این دستگاه می‌توانند از خرید چندین دستگاه جداگانه اجتناب کنند و تمامی این راه‌کارها را روی یک دستگاه داشته باشند. دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بلی متصل شده به این دستگاه نیز نوید یک وای‌فای پایدار و مناسب برای کاربران آپارتمانی را می‌دهند. 

مطلب پیشنهادی

دوپینگ وای‌فای در چند ثانیه!
معرفی توسعه‌دهنده وای‌فای A301 تندا

معرفی و مشخصات
محصول D303 شرکت تندا یک مودم/روتر بی‌سیم N300 است که برای کاربران خانگی طراحی شده است. این دستگاه یک مودم +ADSL/ADSL2 در دل خود جای داده و با استفاده از درگاه USB 2.0 از مودم‌های 3G نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاربران می‌توانند هم اینترنت کابلی و هم اینترنت موبایل را روی یک شبکه وای‌فای به اشتراک بگذارند.

روتر بی‌سیم این دستگاه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز(پهنای‌باند ۲۰ و ۴۰ مگاهرتز) و حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه کار می‌کند و دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بلی نیز کمک می‌کنند تا یک وای‌فای پایدار و مطمئن در دسترس باشد. در پنل پشتی این دستگاه به ترتیب و از چپ به راست شاهد یک درگاه RJ11 برای اتصال مودم ADSL، چهار درگاه اترنت صدمگابیتی و یک درگاه USB 2.0 هستیم.

طراحی این دستگاه شیک و ظریف است و نازک‌تر از مودم/روترهای معمول بازار نشان می‌دهد که می‌تواند زیبایی میزکار یا خانه را دوچندان کند. از کلیدهای روشن/خاموش دستگاه، وای‌فای، ریست و قابلیت WPS سود می‌برند و ۱۱ چراغ‌ LED سبز رنگ برای نشان دادن وضعیت روتر، درگاه‌های اترنت، مودم و وای‌فای روی پنل جلویی دستگاه ردیف شده‌اند. 

از نظر امنیتی به رمزنگاری WEP با کلیدهای ۶۴ و ۱۲۸ بیتی، رمزنگاری WPA-PSK و WPA2-PSK مجهز شده است و البته از قابلیت WPS پشتیبانی می‌کند. به صورت نرم‌افزاری و روی پنل مدیریتی نیز قابلیت فیلترسازی ترافیک ورودی براساس آدرس‌های MAC، URL و پورت را دارد. روی این پنل امکانات دیگری مانند کنترل و مدیریت پهنای‌باند و ترافیک شبکه نیز فراهم شده است. 

به‌علاوه، به قابلیت‌های فعال/غیرفعال‌سازی امواج رادیویی بی‌سیم و SSID فراگیر مجهز است. قابلیت دیگر این دستگاه همه‌کاره، پشتیبانی از IPTV است. اگر D303 به یک دستگاه ست‌تاپ‌باکس متصل شود، می‌تواند اطلاعات سرویس‌های IPTV را استریم و پخش کند. همچنین، به قابلیت‌های WDS، DHCP سرور، Virtual سرور و VLAN مجهز شده است. 

حرف آخر
اگر قصد به‌روزرسانی مودم/روتر یا خرید یک مودم/روتر جدید را دارید و البته به دنبال محصولی فراتر از یک مودم یا روتر هستید، D303 می‌تواند گزینه انتخابی شما باشد؛ چون با استفاده از درگاه USB 2.0 امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات یا اتصال مودم 3G را فراهم کرده و درگاه‌های اترنت صدمگابیتی نیز قابلیت اتصال چندین دستگاه با کابل‌های شبکه رایج را مهیا می‌کنند. امکانات عرضه شده روی فریم‌ویر و پنل مدیریتی تحت وب این دستگاه نیز برای کاربران خانگی سودمند و کاربردی هستند. دستگاه D303 از نظر قیمتی نیز یک محصول اقتصادی است و با احتساب اینکه دیگر نیازی به خرید مودم ADSL جداگانه نیست؛ یک خرید مقرون به‌ صرفه نشان می‌دهد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟