برنامه‌نویسان از شنیدن چه جملاتی بیزار هستند؟
کدنویسان با شنیدن این هفت جمله به سرعت عصبانی می‌شوند
بدون شک برای شما به عنوان یک برنامه‌نویس چنین موقعیتی پیش آماده است که برای مدتی با فردی کار کرده باشید و شاهد لحظاتی باشید که فرد به واسطه درخواستی که از شما داشته‌ چهره نه چندان رضایت‌مندی به خود گرفته باشید. به عنوان یک برنامه‌نویس ممکن است لحظات طاقت‌فرسایی را تجره کرده باشید که مجبور شده‌اید کارهایی بر خلاف میل خود انجام دهید. واقعیت این است که برنامه‌نویسان عاشق کار خود هستند، اما برای آن‌ها شنیدن جملات از جانب افرادی که برنامه‌نویس نیستند به سختی قابل قبول است. برخی از کافرمایان جملاتی را به برنامه‌نویسان می‌‌گویند یا انتظار انجام کارهایی را از برنامه‌نویسان دارند که انجام چنین کارهایی عجیب و غریب است. در چنین شرایطی است که برنامه‌نویسان در مقابل کارفرمایان موضع‌گیری می‌کنند. اما برنامه‌نویسان از شنیدن چه جملاتی بیزار هستند؟

1606683296_1_0.gif

به چه بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید؟

یک دیدگاه اشتباهی که میان مردم رواج پیدا کرده این است که تصور می‌کنند همه برنامه‌نویسان به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند، در نتیجه هر زمان با یک برنامه‌نویس روبرو می‌شوند، تنها در مورد بازی‌های کامپیوتری و بهترین و بدترین بازی‌ها از آن‌ها سوال می‌کنند. برنامه‌نویسان نیز همانند مردم عادی هستند و پس از سپری کردن یک روز خوب ممکن است به سراغ بازی کردن بروند، اما برنامه‌نویسان را نباید گیمر تصور کنید. واقعیت این است که اغلب برنامه‌نویسان یا فرصت کافی برای بازی کردن در اختیار ندارند یا در کل علاقه‌ای به انجام چنین کاری ندارند. پس سوال کردن در مورد علاقه آن‌ها به بازی‌های کامپیوتری آزاردهنده است.

درخواست برای نوشتن مستندات برنامه

این مسئله محدود به برنامه‌نویسان خارج از ایران نیست و در مورد برنامه‌نویسان داخلی نیز صدق می‌کند. کاربران به مطالعه راهنما و مستندات نرم‌افزاری که در حال استفاده از آن هستند علاقه دارند. با این وجود نوشتن مستندات برای یک برنامه‌نویس شبیه به یک کابوس شبانه است. در حالی که این وظیفه برنامه‌نویسان است تا کتابچه راهنمای برنامه خود را بنویسند، اما آن‌ها ترجیح می‌دهند تمام روز کدنویسی کنند به جای آن‌که راهنمایی برای برنامه خود بنویسند.

ریستارت کردن

بیشتر مردم به ویژه آن‌هایی که دانش کمی در مورد علوم کامپیوتر دارند بر این باور هستند که راه‌اندازی مجدد یک سیستم راهکاری عالی برای حل مشکلات رایج کامپیوتر است. راه‌اندازی مجدد سیستم تنها می‌تواند مشکلات جزیی را برطرف کند. برخی از مردم مشابه چنین راهکاری را برای حل مشکلات به برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌کنند که همین موضوع باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود. در چنین شرایطی بهتر است به برنامه‌نویسان اجازه دهید خود برای مشکل به وجود آمده راه‌حلی پیدا کرده و آن‌را برطرف کنند.

تکرار کردن

تکرار کردن فرآیندی است که برای همه مردم به ویژه برنامه‌نویسان رویکردی خسته‌کننده به شمار می‌رود. تکرار به معنای آن است که شما باید کاری را بارها و بارها انجام دهید. اما اگر در حال ساخت یک پروژه خاص باشید تکرار کردن یکی از ملزومات کار شما خواهد بود، اما برنامه‌نویسان از شنیدن این حرف بیزار هستند. به‌طور مثال، یک برنامه‌نویس از نصب مجدد یک سیستم‌عامل، نصب درایورها و نرم‌افزارها روی یک سیستم که زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد بیزار است. رویکردی که واقعا خسته کننده است. بهتر است در شرکت خود از یک برنامه‌نویس درخواست نکنید چنین کاری را به شکل روتین انجام دهد.

کپی‌کردن

هنگامی که از یک برنامه‌نویس درخواست کنید کاری را انجام دهد که جنبه کپی‌برداری دارد به سرعت عصبانی خواهد شد. برنامه‌نویسان از شنیدن این جمله متنفر هستند، به واسطه آن‌که آن‌ها ترجیح می‌دهند از فرصتی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است برای نشان دادن توانایی‌های خود استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن‌ها زمان دهید تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و به شما نشان دهند از عهده انجام چه کارهایی بر می‌آیند. پس بهتر است از آن‌ها درخواست نکنید در کپی کردن عالی باشند.

نرم‌افزار چه زمانی آماده می‌شود؟

هیچ‌کس دوست ندارد صبح‌ها زود از خواب بیدار شود. برنامه‌نویسان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. همه ما دوست داریم پس از انجام یک پروژه خوب کمی استراحت کنیم. با این حال توجه داشته باشید که تعیین یک مهلت زمانی دقیق برای برنامه‌نویسان آن‌ها را در استرس قرار داده و عصبانی می‌‌کند. فاکتورهای متعددی وجود دارد که بر ارایه به موقع یک پروژه تاثیرگذار هستند. در نتیجه با برنامه‌نویسان درباره ضرب‌العجل زمانی صحبت نکنید! آن‌ها تنها در فکر برنامه‌نویسی هستند و تعیین یک مهلت زمانی برای انجام کارهای خاص باعث می‌شود تمرکز آن‌ها از دست برود. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای آن‌که در مورد مهلت زمانی صحبت کنند درباره جنبه‌های مختلف پروژه همچون کیفیت آن صحبت کنند. اگر به آن‌ها زمان کافی برای انجام کارها بدهید، قادر خواهند بود به‌طور دقیق روی پروژه متمرکز شوند و کار با کیفیت‌تری را ارائه کنند.

بررسی سورس کدی که قبل‌تر آن‌را نوشته است

همه کدهایی که نوشته می‌شوند به بازبینی نیاز دارند. به ویژه کدهایی که بر مبنای یک استراتژی خوب ساخته نشده بانشد. اما برنامه‌نویسان از اینکار متنفر هستند، رویکردی که در نهایت شرکت‌های بزرگ را به این فکر انداخت که از هوش مصنوعی در این زمینه کمک بگیرند. اما به عنوان یک برنامه‌نویس به‌طور مرتب باید کدهای خود را مرور می‌کنید، زیرا ممکن است کدهایی که نوشته‌اید در آینده یکبار دیگر به کار گرفته شوند. به‌کارگیری متغیرهایی با نام‌های درست و توابعی با نام‌های خودتشریحی، فرآیند بازبینی و استفاده مجدد از کدها را ساده خواهد کرد. در نتیجه ایده خوبی است از نام‌های طولانی برای توصیف عناصری استفاده کنید که در پروژه خود استفاده کرده‌اید. دفت کنید کدهای شما باید همراه با توضیحات باشند که به درک بهتر کدها کمک کنند.

در حالی که یادگیری برنامه‌نویسی کار ساده‌ای است، در مقابل برنامه‌نویسی و ساخت پروژه‌های بزرگ کار مشکلی است. در مدت زمان ساخت یک پروژه از انتخاب الگوها و معماری گرفته تا کدنویسی و در نهایت مستندسازی برنامه‌نویسان کار سختی پیش‌رو دارند. پس بهتر است به آن‌ها اجازه دهید به انجام کارهایی بپردازند که به آن‌ها علاقه دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟