Consumer to Consumer
07/11/1399 - 01:30
C2C چیست؟
امروزه مدل‌های مختلفی در تجارت الکترونیک برای سازماندهی محصولات، جریان اطلاعات و سرویس‌دهی استفاده می‌شوند که C2C یکی از این مدل هاست. در این مقاله به شکل کوتاه به معرفی مدل تجارت الکترونیک Consumer to Consumer - C2C می‌پردازیم.

1606683296_1_0.gif

Consumer to Consumer (C2C)

C2C تجارت الکترونیک مصرف کننده با مصرف کننده، تجارتی که بین افراد خصوصی یا مصرف‌کنندگان خصوصی رواج دارد. تجارت الکترونیک C2C  که ریشه شکل‌گیری آن در بازار الکترونیکی و مزایده‌های آنلاین است به ویژه در صنایع عمودی که تجارت/کارخانه امکان توانایی دریافت مزایده‌ها از چند کارپرداز را دارد استفاده می‌شود. تجارت الکترونیک C2C  حداقل در سه شکل زیر ظاهر می‌شود.

حالت اول تجارت الکترونیک C2C

تسهیل مزایده در قالب یک پرتال که اجازه می دهد تا مزایده‌های آنلاین به صورت بلادرنگ روی عناصری که فروخته می‌شوند اعمال شوند، (سایت ebay)

حالت دوم تجارت الکترونیک C2C

سیستم‌های نظیر به نظیر (peer-to-peer) همانند مدل Nepster پرتالی که برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان کاربران با استفاده از فرم‌های چت شبیه به IRC انجام می‌شود یا برای تبادل فایل‌ها و در مرحله بعد مدل‌هایی که برای تبادل پول مورد استفاده قرار می،گیرد.

حالت سوم تجارت الکترونیک C2C

تبلیغات طبقه‌بندی شده در قالب سایت‌های پرتال، همانند، Excite  و eWanted، PakWheels.com(یک بازار آنلاین تعاملی که در آن خریداران و فروشندگان به مذاکره می‌پردازند.) اطلاعات کمی در مورد اندازه نسبی این مدل در تجارت جهانی وجود دارد. با این حال، آمار و ارقامی که از سایت هایی نظیر ebay و Nepster منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که این مدل بازار بزرگی است که تراکنش آن روزانه میلیون‌ها دلار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟