مراکز پیشرفته خدمات بهداشتی، حاصل پیوند فناوری و سلامت
داستان زندگی تامل‌برانگیز  رابین برزین،  پزشک تحول‌آفرین سلامت و تجربه بیماران
رابین برزین از آن دست کارآفرینان مبتکری است که تلاش کرده هدف شخصی خود را معطوف به کسب‌وکاری کند که سلامت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد. او ثابت کرد که چگونه حمایت از ارتباط‌های کلیدی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شرکت داشته باشد. در این مقاله به سراغ داستان زندگی مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Parsley Health می‌رویم. پزشکی که با همت عالی خویش توانسته با تلفیق فناوری و سلامتِ مورد حمایت علم، شیوه مراقبت‌های بهداشتی را دگرگون کند.

رابین برزین، مدیرعامل، کارآفرین حوزه فناوری، مادر، شریک تجاری و تولیدکننده سابق برنامه‌های رادیو، یک پزشک است، اما نقش‌های گوناگونی که او در زندگی تجربه کرده، نشان می‌دهند که همیشه به دنبال انجام کارهای متفاوت است. همین تمایل به انجام کارهای متفاوت باعث شد تا شرکت Parsley Health را به عنوان یک مرکز نوآور و پیشرفته برای مراقبت‌های اولیه- همراه با معاینات پزشکی عملی تاسیس کند. مبنای کار شرکت Parsley Health، ساده است: بیماران ماهانه با پرداخت هزینه کمی به پنج پزشک دسترسی دارند و از طریق یک پلتفرم اختصاصی می‌توانند دسترسی نامحدودی به پرونده‌های پزشکی خود داشته باشند، معاینات پزشکی دریافت کرده و از داده‌ها و سوابق بیماران به شکل ناشناس برای تسهیل مراقبت‌های بهداشتی پیش‌گیرانه استفاده کنند. رابین برزین در مورد شرکت در حال پیشرفت و گسترش خود توضیح می‌دهد که چگونه در روش طبابت خود داده‌ها، فناوری و سلامت را تلفیق می‌کند تا کیفیت زندگی بیماران و همچنین دنیای مراقب‌های بهداشتی را دست‌خوش تغییر کند. در این مقاله مصاحبه‌ای با رابین برزین را خواهید خواند. 

چگونه به فکر استفاده از فناوی و کاربردهای آن در پزشکی افتادید؟

پس از اتمام دوره تحصیلی در دانشگاه و شرکت در کنفرانس سلامت  که در آن به تمام رویدادهای فناوری در حوزه سلامت  پرداخته شد، تصمیم به تاسیس شرکتی به نام Cureatr گرفتم که در مورد ارتباط پزشکان از طریق یک برنامه کاربردی در بیمارستان‌ها بود. ایده تاسیس این شرکت از آن‌جا به ذهنم رسید که پزشکان برای تعامل و ارتباط گروهی با یکدیگر از پیجر، تلفن و دستگاه فکس در بیمارستان‌ها استفاده می‌کردند، من فکر کردم که چرا یک برنامه چت گروهی نسازیم تا ارتباط و تعامل به شکل بهتر و موثرتری انجام شود؟ این‌گونه بود که در فضای فناوری قرار گرفتم و متوجه شدم که فناوری می‌تواند به شکل قدرتمندی پزشکی را متحول کند. 

چگونه این تجربه در Parsely Heath تکامل پیدا کرد؟

دیدم فرصتی پیش آمده تا یک شیوه کاربردی را وارد حوزه پزشکی کنم و کاری کنم تا به‌طور گسترده در دسترس قرار گیرد. این شیوه در گذشته تنها در جلسات خصوصی استفاده می‌شد و هیچ پایه و اساس فناوری نداشت، در نتیجه تمرکزی هم روی ردیابی نتایج یا داده‌ها نبود و صادقانه بگویم به دلیل هزینه بسیار بالایی که داشت زیاد مورد توجه قرار نگرفته بود. به نظر من هر انسانی شایسته این نوع مراقبت و درمان است، در نتیجه تصمیم گرفتم این راهکار را به شکل عمومی در دسترس آحاد جامعه قرار دهم. با یک چنین ایده‌ای Parsley Health را تاسیس کردم.  

مطلب پیشنهادی

داستان عجیب پزشکی که برای پیشبرد علم تا یک قدمی نابودی خود پیش رفت

در قرار ملاقات‌هایی که در مرکز بهداشتی Parsley Health صورت می‌گیرد، بیماران باید شاهد چه خدمات متفاوتی نسبت به سایر مراکز مراقبت‌های اولیه باشند؟

اولین ملاقات شما 75 دقیقه است، یعنی 5 برابر بیشتر از قرار ملاقاتی که شما با یک پزشک معمولی دارید. این ملاقات با هدف یک شناخت فردی از شما صورت می‌گیرد. شما تعدادی پرسشنامه به صورت آنلاین پر می‌کنید که اجازه می‌دهد کمی در مورد شما شناخت پیدا کنیم، پس از آن صحبت‌های تکمیلی‌تری با شما خواهیم داشت تا در جریان داستان سلامتی شما قرار بگیریم. چون داستان سلامتی شما همان داستان زندگی شما است. در مرحله بعد شما تحت معاینات بالینی قرار می‌گیرید و پزشک معالج طرحی که شامل تمام موارد لازم برای سلامت نهایی شما است را تشریح می‌کند. این برنامه با تغذیه، داروهای لازم، پروتکل خواب، بهداشت روان و پروتکل تناسب‌اندام، مکمل‌ها و همچنین آزمایش‌های پیشرفته تشخیصی شروع می‌شود. ما در این معاینه 75 دقیقه‌ای پایه و اساس یک ارتباط را بنا می‌کنیم که ادامه‌دار و طولانی‌مدت است.

چگونه دو عامل فناوری و داده‌ها در این ملاقات‌ها استفاده می‌شوند؟

ما می‌دانیم که عواملی همچون یک دیوار پر از صفحه‌نمایش یا یک دیوار پر از تجهیزات پزشکی می‌توانند ترسناک باشند و نمی‌خواهیم وقتی بیماران به پزشک مراجعه می‌کنند چنین احساسی داشته باشند. ما می‌خواهیم بیمارا‌ن‌مان با قدرت و با انگیزه باشند. بنابراین از تجهیزات پزشکی پیشرفته کوچکی استفاده می‌کنیم. همچنین برنامه‌ای ساخته‌ایم که تمام داده‌ها و اطلاعات بیمار را مصورسازی می‌کند و بیمار می‌تواند به همراه پزشک خود بنشیند و به تبلت نگاه کند و اطلاعات پزشکی خود را مرور کند. ما از همان روز اول یک متخصص علم داده‌ها استخدام کردیم، زیرا اساس کار ما بر مبنای تحلیل داده‌ها استوار است. همچنین ابزارهای بی‌نظیری همچون Parsley Symptom Tracker و Survey PRO (نتیجه گزارش سلامت که مستقیماً توسط فرد بیمار گزارش می‌شود) در اختیار داریم. ما ردیاب علایم (Symptom Tracker) را ساختیم، زیرا هیچ ابزاری مانند آن‌را در دنیای پزشکی ندیدیم. PRO Survey در کنار داده‌های حاصل از آزمایش‌های تشخیصی پیشرفته و داده‌های ارزیابی پزشکان یک بررسی بسیار دقیق از وضعیت سلامت بیمار ارائه ‌می‌دهد. ما متعهد به استفاده از ابزار‌های علم داده‌‌ها برای اصلاح و بهبود عملکردمان هستیم و همچنان در حال یادگیری هستیم تا بتوانیم کلینیک‌های بعدی و بیماران آینده را بهتر و بهتر درمان کنیم.

پس از راه‌اندازی شرکت، چه نکات اساسی را فراگرفتید و چگونه شرکاء و مشاوران شما در این مسیر رشد و توسعه به شما کمک می‌کنند؟

دانشکده پزشکی، دانش‌پژوه را برای راه‌اندازی یک شرکت آماده نمی‌کند، چه برسد به تاسیس شرکتی که با سرمایه‌گذاری مخاطرآمیز پشتیبانی می‌شود. البته من کمی تجربه در مورد جذب سرمایه به خاطر تاسیس اولین شرکت داشتم، اما این تجربه خیلی کم بود. این اولین کلینیکی است که راه‌اندازی می‌کنم. هیچ کمک مالی خارجی دریافت نکردم و فقط وارد عرصه شدم. حدود یک سال هیچ حقوقی دریافت نکردم. از من می‌پرسیدند که اگر اتفاقی نیفتد چه؟ اگر کسی عضویت یکساله برای مراقبت‌های اولیه عملی نخواهد چه؟ ولی من دلایل خودم را داشتم- شرکت من به شهرت و موفقیت رسید، بدون آن‌که برای بازاریابی هزینه کرده باشم. در سال 2016 این شرکت را راه‌اندازی کردم و پس از گذشت مدت زمانی اولین سرمایه‌های بیرونی را جمع‌آوری کردیم و تابستان همان سال اولین پزشکان که البته شامل خودم نمی‌شد را استخدام کردیم. یکی از اولین سرمایه‌گذاران ما در این شرکت، مدیرعامل یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی و یک کارآفرین موفق بود. علاوه بر این او یک مشاور است و ما در تمام مراحل به خصوص برای جذب سرمایه با هم گفت‌وگو می‌کنیم و او حالا جزو هئیت مدیره شرکت است. کسی که برای مشاوره و راهنمایی به سراغش رفتیم و ایده‌هایش را به ما هدیه داد. داشتن چنین کارآفرینانی در هئیت مدیره بسیار جذاب است، زیرا کارشان را به خوبی می‌دانند و شرایط را به خوبی می‌فهمند و وارد عمل می‌شوند. 

مطلب پیشنهادی

 کاپانی، فیزیکدانی که نور را خم کرد
نگاهی به زندگی و کار مخترع فیبر نوری

از زمان راه‌اندازی این شرکت در سال 2016 تاکنون رشد سریعی داشته‌اید، گام‌های بعدی شما چیست و تا کجا قرار است پیش بروید؟

تاکنون، شعبه‌های دیگر Parsley Health در نیویورک و سانفرانسیسکو راه‌اندازی شده‌اند و شعبه جدید دیگری که یک مرکز پیشرفته و مدرن است در غرب هالیوود تاسیس خواهد شد. بعد از آن شهر‌ها و مکان‌های زیادی در سراسر کشور هستند که باید به سراغ آ‌ن‌ها برویم. 

آینده مراقبت‌های بهداشتی را چگونه می‌بینید و Parsley Health  چگونه به این آینده کمک می‌کند؟

به نظر ما Parsley Health تجربه مراقبت‌های اولیه را به کلی تغییر خواهد داد. از طریق فناوری، از طریق مکان‌ها، از طریق روش‌های واقعی بالینی که ما عرضه می‌کنیم و بسیار متفاوت از تجربه مراقبت‌های اولیه معمولی هستند. ما می‌خواهیم تا جایی که ممکن است رشد کرده و بزرگ‌تر شویم. مراکزی در سراسر کشور را تصور می‌کنیم که مجهز به زیرساخت ما هستند و بنابراین هر کسی می‌تواند از هر مکانی با پزشکان ما در ارتباط باشد، تحت آزمایش‌های تشخیصی قرار بگیرد و برنامه شخصی خود را دریافت کند. ما یک زیرساخت محتوایی فوق‌العاده از طریق وبلاگ، خبرنامه و رسانه‌های اجتماعی ساخته‌ایم. چیزی که در مورد این زیرساخت دوست دارم این است که شما می‌توانید از ما و متخصصان ما مطالبی را بیاموزید، قبل از آن که قدم به کلینیک‌های ما بگذارید. این‌که بخواهیم فقط به کسانی کمک کنیم که وارد مراکز ما می‌شوند، برای من کافی نیست. Parsley Health پتانسیل بالایی دارد تا تبدیل به مرکزی شود که سلامت بالینی افراد را بررسی کرده و در نقش یک مربی به افراد زیادی کمک کند تا بفهمند که به عنوان یک انسان آن‌قدر قدرتمند هستند که بتوانند سلامت و زندگی خود را متحول کنند.فرهنگ ما این‌گونه است که یاد گرفته‌ایم تنها زمانی نزد پزشک برویم که بیمار هستیم، اما قدرت زیادی برای جلوگیری از بیماری داریم. باید گاهی اوقات با پزشکان خود در تعامل باشیم. بنابراین با توجه به مکان، فناوری و آداب و رسومی که داریم، Parsley Health به گونه‌ای طراحی شده تا شریک سلامت شما در زندگی باشد، نه مکانی که وقتی عفونت سینوسی گرفتید به آن‌جا بروید. از نظر ما، این یعنی Parsley چیزی بسیار فراتر از خدمات پزشکی است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟