20/08/1396 - 18:19
بررسی پورشه 911 GT2 RS مدل 2018
نام آشنایی دارد و رمزگشایی از آن سخت نیست. برخلاف نسخه های GT3 که از پیشرانه‌های تنفس طبیعی دوربالا برای برقراری تعادل میان چسبندگی و عملکرد استفاده می‌کنند، GT2ها از پیشرانه توربوشارژ برای تولید قدرت بیشتر و برانگیختن حس خشونت، استفاده می‌کنند. پسوند RS نیز به عبارت Renn Sport باز می‌گردد که نشان از ماموریت اصلی محوله به آن، یعنی شکست رقیبان در پیست دارد.

1606683296_1_0.gif

اگرچه مدل قبلی GT2 قادر به تولید 620 اسب بخار قدرت بود اما این نسخه 991 جدید، نیرویی معادل 700 اسب بخار را در دل خود ذخیره نموده است. قلب تپنده RS جدید از نوع تویین توربوشارژر شش سیلندر تخت بوده و حجمی برابر 3.8 لیتر دارد. یک سامانه پاشش آب نیز وظیفه خنک کردن مخلوط سوخت و هوای ورودی به سیلندر را بر عهده دارد. 750 نیوتن-متر گشتاور حاصل نیز توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل یه چرخ‌های عقب تحویل داده می‌شود. برخلاف GT3، اینجا خبری از گیربکس دستی نیست.

مطلب پیشنهادی

با بهترین خودروهای جهان تا سال ۲۰۲۰ آشنا شوید
خودروهایی که هنوز نیامده مدعی هستند

پکیج ویژه کاهش وزن موسوم به «Weissach» توسط پورشه به قیمت 31هزار دلار برای این خودرو عرضه شده که شامل حذف مواردی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع بوده و وزن خودرو را به 1470 کیلوگرم می‌رساند. شتاب صفر تا 96km/h آن 2.7 ثانیه اعلام شده و یک چهارم مایل را در حدود 10.3 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در رقم 340 کیلومتربرساعت محدود شده است. اما همه ارقام فوق تحت الشعاع یک رقم خاص هستند که هدف اصلی مهندسان پورشه نیز در واقع ارتقای آن بوده است. این عدد چیزی نیست جز رکورد طی کردن پیست نوربرگ رینگ. 6:47.3 زمانی است که پورشه GT2 RS توانست به آن دست یابد. این رکورد به میزان 31 ثانیه نسبت به مدل قبلی GT2 ارتقا یافته و حتی پورشه 918 اسپایدر را نیز با 10 ثانیه اختلاف شکست داده است. قیمت این خودرو 294,250 دلار است.

اسلحه‌ای با خشاب پر

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: به Z4 مفهومی بی‌ام‌و سلام کنید
بعد از ماه‌ها انتظار اولین عکس‌های نسل بعدی Z4 منتشر شد

این خودرو مانند یک سلاح با خشابی پر از گلوله‌های تکنولوژیک است. از میل تعادل‌های کربنی سرامیکی و اتصالات آنها گرفته تا مخزن 1.3 گالنی آب که در داخل صندوق جلو قرار داشته و آب مورد نیاز برای تزریق به داخل سیلندر را تامین می‌نماید.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: جذاب‌ترین خودروی بی‌ام‌و سری 5 سال 2017
با بی‌ام‌و M550i قدرت‌مند و زیبا بیشتر آشنا شوید

کابین این خودرو از نظر راحتی و امکانات مناسب است. فضای مناسب و کافی را در اختیار سرنشین می‌گذارد. اما با توچه به استفاده از پکیج ویژه کاهش وزن، اثری از آثار تهویه مطبوع سیستم اطلاعات سرگرمی در اینجا یافت نمی‌شود. صندلی‌های خوش فرم فیبر کربنی با پشت‌سری‌های ثابت، سرنشینان را هنگام عبور از پیچهای بسیار شدید به وجد می‌آورد.

مطلب پیشنهادی

با ۹ خودروی کوپه برتر سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

حتی در فول‌ترین نسخه هم این خودرو نسبت به مدل‌های ارزان‌تر نظیر توربو اس، از نظر امکانات تجملی، فقیر به نظر می‌رسد. استفاده از تسمه پارچه‌ای به جای دستگیره فلزی و دکمه‌های فاقد کاربری تعبیه شده در اطراف اهرم تعویض دنده، گواهی آشکار بر این ادعاست. مایه حیرت است که با وجود تعویض پدل‌شیفترهای معمولی با نمونه فیبر کربنی در قالب پکیج کاهش وزن آن هم تنها به مقدار 180 گرم، باز هم شاهد دو عدد نگهدارنده فنجان در داشبورد هستیم.

صندلی‌های عقب وجود خارجی نداشته و مشتریان اروپایی می‌توانند در فضای خالی ردیف دوم، قفسه میله‌ای حفاظتی نصب نمایند، اما در آمریکا نصب یک چنین آپشنی خلاف مقررات خواهد بود. با همه تفاسیر، این آن خودرویی نیست که به خاطر اسباب‌بازی‌هایش خریداری شود.

طنین و عملکرد

علی رغم حرکت 911های جدید به سمت سکوت و آرامش بیشتر، این خودرو دقیقا نقطه مقابل را هدف گرفته است. هنگام روشن بودن موتور در حالت درجا، صدای بلند و بم اگزوز کابین را فرا می‌گیرد. در حرکت با این اتومبیل حتی با وجود سرعت کم و متشخصانه نیز صدای سازگونه موتور و اتصالات سیستم تعلیق به گوش می‌رسد. فاصله صندلی‌ها برای تبادل صحبت‌های دوستانه میان راننده و سرنشین کاملا مناسب است اما در حین حرکت با سرعت‌های بالا، بایستی بلندتر صحبت نمود. سفتی سیستم تعلیق به حدی است که حتی در جاده های ظاهرا یکدست نیز ضربات ناشی از مسیر کاملا حس می‌شود و با افزایش سرعت، تکان‌های بیشتری بر بدن سرنشینان وارد می‌آید.

طبق گفته مسئولان پورشه، سعی آنها بر این بوده تا حس توربوشارژ بودن پیشرانه این خودرو، بر خلاف روند معمول، توسط سرنشینان به خوبی درک شود.

مطلب پیشنهادی

والپیپر برترین خودرو‌های دنیا + گالری عکس

در دورهای پایین، موتور خشن اما قابل رام شدن است. پس از عبور عقربه از 2500rpm و با پا به میدان نهادن توربوشارژرها، توان خودرو به سرعت افرایش می‌یابد تا در 7000rpm به نهایت خود برسد. اگرچه GT2 بسیار سریع است، با این وجود پاسخ‌های کوبنده پیشرانه در برابر فشردن پدال گاز، این حس را شدت می‌بخشد. ضرایب دنده به صورت تعمدی کوتاه‌تر شده و دنده دوم در سرعت 100 کیلومتربرساعت از دور خارج می‌شود. برای پرواز با این خودرو، به یک مسیر مستقیم با طول کافی نیاز دارید تا لذت شرکت در مسابقات سرعت را تجربه کرده باشید. یک سیستم لانچ کنترل هم وجود دارد که با فشردن پدال ترمز فعال شده و هرجا که باشید، شما از ادامه مسیر باز خواهد داشت. با کشیدن هردو پدل شیفتر به سمت خود، راننده می‌تواند از طریق کلاچ، انتقال نیرو از موتور به گیربکس را قطع نماید.

مطلب پیشنهادی

قدرتمندترین پورشه ۹۱۱ تاریخ معرفی شد + عکس

برخلاف شتاب خیره کننده این جانور، چسبندگی جانبی آن در سطح حداقلی قرار دارد. مدل قبلی از نظر کنترل کشش و پایداری دچار مشکل بود اما این نمونه با لاستیک‌های ویژه ساخت دانلوپ، از کنترل کشش و پایداری مناسبی برخوردار شده است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ خودروی اسپرت برتر سال ۲۰۱۷
فهرستی از بهترین اسپرت‌های هیجان‌انگیز

عملکرد فرمان سبک‌تر شده و نسبت به خودروهای تقویت شده‌ی اسپرت آلمانی دقیق‌تر شده است. در سرعت‌های خیابانی و حتی در مسیرهای منحنی باریک، خبری از کم فرمانی نیست و با فعال نمودن سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، تعادل و پایداری خودرو در سرعت‌های بالاتر، ارتقا می‌یابد. با این وجود و در حرکت‌های سریع، امکان رخ دادن پدیده بیش فرمانی دور از ذهن نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: نمایشگاه خودروهای لوکس در مجتمع مدرن الهیه

در مقایسه با پیشرانه تنفس طبیعی 9000rpm پورشه با آن صدای جذابش، موتور GT2 صدای خشن‌تری به گوش می‌رساند و دیگر خبری از آن سمفونی آهنگین نیست.

در پیست

اگر چه در جاده کاملا موثر است اما در پیست بسیار بهتر عمل می‌کند. عبور از مسیر 2.9 مایلی پیست که ترکیبی از پیچ‌های مختلف و سطوح شیبدار است، جنبه دیگری از شخصیت GT2 RS را برای ما به نمایش گذاشت. نمایش این خودرو در پیست به طرز شگفت‌آوری سریع بوده و گویی که قادر به شکست ابرخودروی هیبریدی پورشه یعنی 918 اسپایدر در این پست است. در عبور از پیچ‌های کوتاه با زاویه کم، اگر بیش از حد بر روی پدال گاز فشار بیاورید، کم فرمانی به وجود خواهد آمد و در حالت خوش بینانه، با کاربرد بی‌موقع پدال گاز، چرخ‌های عقب شروع به لغزیدن خواهند نمود. ترمزهای کربن سرامیکی درخور یک ستایش ویژه هستند و خودرو را حین حرکت در سرعت های بالا، به خوبی تحت کنترل در می‌آورند.

سخن پایانی

پورشه GT2 RS یک ابرخودروی تمام عیار است. با توجه به قیمت و سطح عملکردش، در صدر برترین محصولات پورشه جا خوش کرده است. اگر به دنبال خودرویی هستید که تک تک لحظات رانندگی را با آن را حس نمایید، بی شک GT2 RS انتخاب شما خواهد بود. این خودرو یک اتومبیل اسپرت است که بی‌تردید بسیاری از رقیبان را خجل خواهد کرد و تیم‌هایی را که به توسعه آن جهت شرکت در مسابقات بپردازند، ناامید نخواهد کرد. اما آیا این بهترین محصول پورشه است؟ جواب این سؤال تنها به خود شما بستگی دارد که چه انتظاری از خودرویتان دارید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟