اگر دوست ندارید که اپ‌های دستگاه اندرویدتان به‌روزرسانی شوند
چگونه به‌روزرسانی اپ‌های اندروید را برای همیشه متوقف کنیم؟
اگر گوشی اندرویدی دارید از حالا به‌بعد می‌توانید به‌صورت دائمی جلوی به‌روزرسانی اپ‌های نصب شده روی آن را بگیرید. برای این کار نیاز به ابزار Studio Tool دارید و با چند تنظیم ساده می‌توانید به‌روزرسانی اپ‌های موردنظرتان را برای همیشه متوقف کنید. برای آشنایی با روش انجام این کار این مطلب را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی اپ‌ها از آن جهت جالب توجه است که معمولا با هر آپدیت شاهد ویژگی‌ها و قابلیت‌های توسعه یافته بیشتری هستیم. در واقع، به‌روزرسانی برای رشد اپ‌ها ضروری و حیاتی است. با تمام این‌ها گاهی وقت‌ها شاهد هستیم که برخی از به‌روزرسانی‌ها آن‌قدرها هم مهم نیستند و اصلا نیازی به آپدیت یک برنامه خاص نیست. حتی بعضی از اوقات این به‌روزرسانی‌ها باعث می‌شود تا عملکرد طبیعی اپلیکیشن با مشکل مواجه شود و دیگر مانند قبل کار نکند. به‌صورت پیش‌فرض روی پلتفرم اندروید نمی‌توان جلوی دریافت به‌روزرسانی‌ها توسط اپلیکیشن را گرفت و تا زمانی‌که کاربر اپ‌ها را به‌روزرسانی نکند دائما نوتیفیکشن دریافت می‌کند.

اما برای حل این مشکل روشی وجود دارد که می‌توانید جلوی دریافت به‌روزرسانی‌ها توسط یک اپ خاص در اندروید را بگیرید. در این مقاله شما را با این روش آشنا می‌کنیم.

برای این منظور باید حتما یک نسخه از Winrar را روی پی‌سی نصب کنید. هم‌چنین نسخه‌ای از "اندروید استودیو" که مخصوص کامپیوتر است را روی دستگاه خود نصب کنید. به‌غیر از این دو مورد، مجوز نصب بر روی اندروید از هر منبع ناشناسی را فعال کنید.

گام اول- در ابتدا، ابزار "اندروید استودیو" را روی کامپیوتر باز کنید و سپس داخل آن دنبال فایل keytool.exe بگردید. برای این کار می‌توانید از قسمت جستجو هم استفاده کنید. برای ادامه کار حتما به‌این فایل نیاز دارید، پس پنجره مربوط به‌این فایل را نبندید و سپس به‌سراغ مرحله بعد بروید.

گام دوم- حالا روی کامپیوتر "اعلان فرمان" را باز کنید و تمام دسترسی‌های نظارتی آن‌را فعال کنید. برای این کار، دکمه‌های Ctrl + X را بگیرید و بعد از آن دکمه A را فشار دهید تا پیام مجوزهای دسترسی به‌شما نشان داده شود. آن‌را تأیید و به‌مرحله بعد بروید.

گام سوم- در این قسمت با استفاده از دستور CD مسیر فایل keytool.exe را داخل cmd مشخص کنید. وقتی به مکان موردنظر هدایت شدید، دستور زیر را اجرا کنید تا مکان فایل تغییر پیدا کند:

key tool -genkey -v -keystore
C:\first-key.keystore -alias alias_has_no_name -keyalg
RSA -key size 2048 -validity 10000

می‌توانید عبارت‌های First-key و alias_has_no_name را با هر نامی که خودتان می‌خواهید جایگزین کنید.

گام چهارم- بعد از پردازش دستور فوق از شما خواسته می‌شود تا گذرواژه خود را وارد کنید. هر گذرواژه‌ای که به‌خاطرتان می‌آید را تایپ کنید. بعد از آن سئوالات مختلفی پرسیده می‌شود که کافی است برای هر کدام از آن‌ها کلید Y را فشار دهید تا به‌سئوال بعدی بروید.

گام پنجم- در این قسمت فایل APK اپ دلخواه‌تان را که دوست دارید دیگر هیچ‌وقت به‌روزرسانی نشود دانلود و نصب کنید. فقط فایل داخل مسیر گام اول را جایگزین کنید و فایل apk دانلود شده را به‌جای keytools قرار دهید. از برنامه Winrar برای باز کردن فایل APK استفاده کنید و از آن قسمت پوشه META-INF را پاک کنید.

گام ششم- بعد از مرحله بالا نوبت به اجرای دستور زیر می‌رسد:

jarsinger -verbose -sigalg
SHA1withRSA -digestalg SHA1
-keystore C:\first-key.keystore
Quickpic.apk
alias_has_no_name

از همان نام‌هایی که در فرمان بالا استفاده کرده بودید به‌جای First-key و alias_has_no_name استفاده کنید.

گام هفتم- در این قسمت فایل APK را روی گوشی خود کپی کنید و آن‌را نصب کنید تا اجرا شود. با این کار اپ موردنظر شما به‌روزرسانی‌های بعدی را دریافت نمی‌کند.

از اپ‌های فایروال استفاده کنید

اپ‌های فایروال که برای سیستم‌عامل اندروید موجود هستند به‌کاربران این امکان را می‌دهند تا دسترسی اپ‌ها به اینترنت را محدود کنند. پس اگر قصد دارید که جلوی به‌روزرسانی برخی از اپ‌های اندروید را بگیرید، می‌توانید دسترسی به‌اینترنت را برای اپ موردنظر غیرفعال کنید. با این کار، این اپ دیگر به اینترنت وصل نمی‌شود. برای استفاده از اپ‌های فایروال جهت توقف به‌روزرسانی اپ‌های اندروید مراحل زیرا را انجام دهید:

گام اول- در آغاز، به گوگلی پلی استور بروید و No-Root Firewall را دانلود کنید.

گام دوم- اپ را نصب کنید و آن‌را از قسمت App drawer باز کنید. اینترفیسی شبیه به‌شکل زیر می‌بینید. در این قسمت Start را لمس کنید.

گام سوم- حالا باید برای برپایی اتصال VPN مجوز بدهید. گزینه "OK" را لمس کنید.

گام چهارم- در این قسمت لیستی از اپ‌های نصب شده بر روی دستگاه خود را مشاهده می‌کنید. اپ موردنظرتان را انتخاب کنید و سپس بر روی "Deny" ضربه بزنید.

تمام! با این کار به‌طور دائم جلوی به‌روزرسانی اپ‌های اندروید روی دستگاه خود را بگیرید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟