گیمینگ مانیتور فوق عریض با پنل QLED
24/03/1396 - 21:01
با مانیتور گیمینگ 49 اینچی و خمیده سامسونگ آشنا شوید + عکس
سامسونگ از جدیدترین مانیتور گیمینگ خود با نام اختصاصی CHG90 رونمایی کرد. این مانیتور 49 اینچی و از نوع QLED است و یک پنل فوق عریض و خمیده دارد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این گیمینگ مانیتور داشته باشیم.

شرکت سامسونگ به صورت رسمی از جدیدترین گیمینگ مانیتور خود با نام CHG90 پرده برداشت. احتمالا این مانیتور در حال حاضر عریض‌ترین مانیتور خمیده‌ای محسوب می‌شود که تا به امروز معرفی و روانه بازار شده است. عریض بودن مانیتور مذکور شاید کمی غیرعادی به نظر بیاید، اما سامسونگ عقیده دارد که این طراحی تجربه‌ای جذاب را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد.

زمانی که از نمای رو به رو به مانیتور خمیده و جدید سامسونگ نگاه کنید، تصور خواهید کرد که دو مانیتور خمیده 24 اینچی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند! گیمینگ مانیتور CHG90 وضوح تصویر 3840 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند و نسبت تصویر 32 به 9 دارد. سامسونگ این مانیتور را به فناوری Quantum Dot و استاندارد HDR 10 مجهز کرده است. این مانیتور همچنین از فناوری FreeSync 2 شرکت AMD هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و از این نظر اولین مانیتور بهره‌مند از فناوری مذکور محسوب می‌شود.

سامسونگ مدعی شده که زمان پاسخگویی یا همان "Response Time" مانیتور جدیدش فقط یک میلی ثانیه خواهد بود و رفرش ریت آن به 144 هرتز می‌رسد. سامسونگ علاوه بر قابلیت‌های سخت‌افزاری، برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری خاصی را هم برای مانیتور 49 اینچی خود ارائه کرده است. به عنوان مثال نرم‌افزار اختصاصی برای مانیتور طراحی شده که به کاربران امکان تقسیم نمایشگر به 6 بخش مختلف و اجرای مستقل هر برنامه در یکی از 6 بخش را می‌دهد.

گیمینگ مانیتور CHG90 از حالت اختصاصی با نام Eye Saver Mode هم بهره‌مند است که منجر به فیلتر کردن نور آبی مضر نمایشگر و جلوگیری از آسیب رساندن به چشم کاربر می‌شود. این مانیتور از نظر قابلیت‌های اتصال به یک پورت دیسپلی، یک پورت مینی دیسپلی، دو پورت HDMI، دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 3 B مجهز است. سامسونگ اشاره داشته که نمونه کوچک‌تر این گیمینگ مانیتور را هم در ابعاد 27 و 34.5 اینچی تولید می‌کند. قیمت گیمینگ مانیتور CHG90 سامسونگ برابر با 1499 دلار در نظر گرفته شده و نسخه‌های 31.5 و 27 اینچی آن به ترتیب با قیمت‌های 699 و 599 دلار به بازار عرضه می‌شوند. زمان عرضه محصولات نام برده شده هم احتمالا تابستان امسال است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟