مروری بر ویژگی‌های فبلت گلکسی نوت 8
27/03/1396 - 11:30
هر آنچه در مورد گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌دانیم + عکس
اگرچه سامسونگ سال گذشته با عرضه گلکسی نوت 7 یک فاجعه را به بار آورد، اما این مسئله سبب نمی‌شود که منتظر نسخه جدید این محصول یعنی فبلت گلکسی نوت 8 نباشیم! تاکنون شایعات زیادی در مورد این فبلت منتشر شده‌اند، بنابراین شاید جالب باشد که مروری بر تمام این شایعات داشته باشیم که مشخصات فبلت نوت 8 را تداعی می‌کنند. با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

حتما با فاجعه‌ای که بعد از عرضه گلکسی نوت 7 در سال 2016 به بار آمد آشنا هستید! باتری این فبلت دچار انفجارهایی شد که بسیار عجیب و غریب بودند. سامسونگ حتی با فراخوانی این فبلت هم نتوانست مشکل آن را برطرف سازد و انفجارهای باتری دستگاه همچنین ادامه پیدا کرد. نهایتا غول کره‌ای صنعت موبایل مجبور شد که تولید نوت 7 را متوقف و تمام نسخه‌های عرضه شده دستگاه را جمع‌آوری کند.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 سامسونگ بخریم یا آیفون 7 اپل؟
دلایل قانع‌کننده برای خرید گلکسی اس 8 به جای آیفون 7

با این اتفاق، بسیاری از افراد عقیده داشتند که سامسونگ اعتبار پیشین خود را از دست داده است و شاید این مسئله سبب شود که دیگر شاهد عرضه سری محصولات گلکسی نوت از سوی این شرکت نباشیم! اما سامسونگ چندی بعد رسما اشاره کرد که مشکلات ایجاد شده برای گلکسی نوت 7 وی را از تولید گلکسی نوت 8 دلسرد نمی‌کنند و این شرکت سعی خواهد کرد که با کسب تجربه از اتفاق‌هایی که برای نوت 7 افتاد، سایر محصولاتش از جمله گلکسی نوت 8 را با کیفیت و دقت بیشتری تولید کند.

فاجعه گلکسی نوت 7 در ذهن بسیاری از ما نقش بسته است، اما زمانی که سامسونگ دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را با طراحی متفاوت رونمایی کرد، تقریبا بخش عظیمی از فاجعه مذکور به دست فراموش سپرده شد. به بیان دیگر سامسونگ با رونمایی از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بار دیگر اعتبار خدشه‌دار شده خود را احیاء کرد. حالا این شرکت کره‌ای در پی تولید و عرضه فبلت گلکسی نوت 8 است!

تاکنون شایعات و خبرهای زیادی در مورد فبلت مذکور شنیده‌ایم، اما سامسونگ سعی داشته که تا حد امکان از نشت اطلاعات مرتبط با این دستگاه جلوگیری کند. با توجه به تمام این موضوعات، انتظار داریم که سامسونگ در طراحی فبلت نوت 8 به قدری دقت نظر به خرج دهد که این محصول یکی از جالب‌ترین و برترین محصولات موجود در سری فبلت‌های گلکسی نوت این شرکت شود. گلکسی نوت 8 می‌تواند عاملی برای فراموشی کاملا کابوس‌های فبلت نوت 7 باشد! در این مقاله قصد داریم که مروری بر موضوعاتی داشته باشیم که تاکنون در مورد گلکسی نوت 8 منتشر شده‌اند. با سایت شبکه همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های اندروید
بخش اول: با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی اندرویدتان آشنا شوید

طراحی و ظاهر

پیش‌بینی می‌کنیم که در طراحی گلکسی نوت 8 از زبان طراحی پرچمداران فعلی سامسونگ به ویژه گوشی گلکسی اس 8 پلاس استفاده شود. بنابراین احتمالا نوت 8 از نمایشگری بدون حاشیه، بزرگ‌تر و با لبه‌های خمیده بهره‌مند می‌شود. جنس بدنه دستگاه بدون شک از مواد شیشه‌ای و فلزی خواهد بود و احتمالا ابعاد بدنه فبلت بزرگ‌تر از گوشی اس 8 پلاس است. مطمئنا فبلت گلکسی نوت 8 از قبلم استایلوس اختصاصی بهره‌مند می‌شود که به مراتب پیشرفته‌تر از نسخه‌های پیشین خواهد بود و بهره‌مندی از استاندارد ضد آب IP68 هم از دیگر مسائل قابل پیش‌بینی محسوب می‌شود.

یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که شاید در فبلت گلکسی نوت 8 شاهد پیاده‌سازی آن باشیم، مربوط به محل قرارگیری اسکنر انگشت دستگاه می‌شود. برخی منابع خبری عقیده دارند که سامسونگ اسکنر انگش نوت 8 را برخلاف دو گوشی اس 8 و اس 8 پلاس در زیر نمایشگر آن‌ها تعبیه خواهد کرد! بنابراین به نوعی صفحه‌نمایش گلکسی نوت 8 قابلیت اسکن انگشت کاربر را خواهد داشت. البته در این بین عده زیادی از کارشناسان عقیده دارند که سامسونگ هنوز برای پیاده‌سازی این ویژگی در نوت 8 آماده نیست.

در این بین چند منبع خبری هم اشاره داشتند که سامسونگ اسکنر انگشت گلکسی نوت 8 را در لبه بسیار باریک موجود در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه می‌کند! ضمنا تجهیز دستگاه به اسکنر عنبیه چشم هم از دیگر ویژگی‌هایی است که احتمالا شاهد ارائه آن خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی

۱۰ آموزش جذاب و بسیار مفید اندروید

صفحه‌نمایش

در مورد صفحه نمایش فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ هم صحبت‌های زیادی می‌شود. اولین مسئله‌ای که باید به آن اشاره داشت این است که با توجه به تجهیز گلکسی اس 8 پلاس به نمایشگری 6.2 اینچی، پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی نوت 8 به نمایشگری 6.3 یا 6.4 اینچی مجهز شود. مطمئنا سامسونگ برای نمایشگر این گوشی هم از لقب "اینفینیتی دیسپلی" (Infinity Display) استفاده می‌کند و تا حد ممکن حاشیه‌های آن را باریک خواهد کرد. انتظار داریم که نمایشگر فبلت نوت 8 بالغ بر 85 درصد از پنل جلویی دستگاه را در بر بگیرد.

پنل نمایشگر گلکسی نوت 8 بی‌شک از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته می‌شود و از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always on Display" بهره‌مند خواهد بود. همچنین محافظت از نمایشگر دستگاه با شیشه گوریلاگلس هم از دیگر ویژگی‌های قطعی نوت 8 به شمار می‌آورد. اما در رابطه با وضوح تصویر صفحه نمایش دستگاه خبرها و شایعات متنوعی منتظر شده‌اند! پیش‌بینی ما این است که سامسونگ نمایشگر فبلت مذکور را به وضوح تصویر مشابه با گلکسی اس 8 پلاس یعنی 2960 در 1440 پیکسل مجهز کند، اما برخی منابع عقیده دارند که نوت 8 به نمایشگری با وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل مجهز می‌شود.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 بخریم یا اس 8 پلاس؟
کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟

تراشه، رم و حافظه داخلی

گفته شده که سامسونگ در تلاش است تا تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام را در فبلت گلکسی نوت 8 استفاده کند. تراشه اسنپدراگون 836 در واقع نسخه‌ ارتقاء یافته همان تراشه اسنپدراگون 835 است که فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن اورکلاک می‌شوند. اگر این مسئله صحت داشته باشد، احتمالا شاهد معرفی نسخه ارتقاء یافته تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ هم خواهیم بود. چرا که سامسونگ اغلب پرچمدارانش را از نظر تراشه در دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی مجهز می‌کند. اگر قرار باشد نسخه‌‌ای از فبلت گلکسی نوت 8 به تراشه اسنپدراگون 836 مجهز شده و روانه بازارهای ایالات متحده شود، احتمالا نسخه دیگر آن به تراشه اگزینوس 8995 ارتقاء یافته سامی مجهز خواهد شد و روانه بازارهای دیگر از جمله بازار کشورمان می‌شود.

در مورد ظرفیت رم فبلت گلکسی نوت 8 هم شایعات نسبتا زیادی منتشر شده‌اند که اغلب آن‌ها از عرضه نوت 8 در دو نسخه مجهز به رم 6 و 8 گیگابایتی خبر می‌دهند. احتمالا نسخه اصلی این فبلت به رم 6 گیگابایتی مجهز می‌شود و شاید نسخه‌ای اختصاصی از آن برای عرضه در بازارهای داخلی کشور چین به رم 8 گیگابایتی مجهز شود. آپشن‌های حافظه داخلی هم احتمالا شامل نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شوند. همچنین به احتمال زیاد فبلت گلکسی نوت 8 هم مانند دو گوشی اس 8 و اس 8 پلاس از اتصال حافظه جانبی و رم مایکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های iOS
بخش اول: با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی آیفونتان آشنا شوید

دوربین

در مورد دوربین گلکسی نوت 8 صحبت‌های جالبی به میان آمده است. منابع خبری عقیده دارند که نوت 8 اولین گوشی بالا رده سامسونگ با تجهیز به دوربین دوگانه خواهد بود. بنابراین یکی از اصلی‌ترین تفاوت فبلت نوت 8 با دو گوشی اس 8 و اس 8 پلاس مربوط به این موضوع می‌شود. ظاهرا دو سنسور دوربینی که برای مجموعه دوربین اصیل دستگاه در نظر گرفته شده‌اند به ترتیب 12 مگاپیکسلی و با زاویه دید گسترده و 13 مگاپیکسلی تله‌فتو هستند. این ترکیب سبب می‌شود تا دوربین اصلی فبلت مذکور بتواند بدون افت کیفیت تصویر تا 3 برابر زوم دیجیتال داشته باشد.

بهره‌مندی از چراغ فلش LED دوبل مهم از دیگر ویژگی‌های احتمالی دوربین اصلی فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ خواهد بود. ضمنا گفته شده که دوربین سلفی این دستگاه هم از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کیفیت بسیار خوبی برای ضبط عکس‌ها و فیلم‌های سلفی دارد.

مطلب پیشنهادی

چرا سیستم‌عامل اندروید از iOS بهتر است؟
دلایل قانع‌کننده‌ای که اقتدار اندروید در مقایسه با iOS را اثبات می‌کنند!

سایر ویژگی‌های گلکسی نوت 8

در مورد سایر ویژگی‌های گلکسی نوت 8 هم صحبت‌هایی به میان آمده است. اگرچه تاکنون به ظرفیت باتری این فبلت اشاره دقیقی نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم که سامسونگ این فبلت را به باتری با حداقل ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز کند. ضمنا باتری دستگاه بی‌شک از قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد.  

سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده روی فبلت نوت 8 هم احتمالا اندروید 7.1.1 است که در کنار آن رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) نصب می‌شود. متاسفانه پیش‌بینی می‌کنیم که فقط چند هفته بعد از معرفی فبلت نوت 8، شاهد رونمایی اندروید 8 باشیم که این مسئله کمی آزاردهنده است.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: اپلیکیشنی ایرانی برای برنامه‌ریزی ۲۴ ساعته

زمان عرضه و قیمت

با توجه به شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، ظاهرا فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ چند روز قبل از برگزاری نمایشگاه IFA 2017 رونمایی می‌شود. با توجه به اینکه این رویداد در روز یکم ماه سپتامبر آغاز خواهد شد، پس احتمالا اواخر ماه آگوست شاهد معرفی فبلت گلکسی نوت 8 خواهیم بود.

در مورد قیمت فبلت گلکسی نوت 8 اطلاعاتی ارائه نشده اما می‌توانیم با توجه به سیاستی که سامسونگ در قیمت‌گذاری فبلت نوت 7 در نظر گرفته، قیمت احتمالی گلکسی نوت 8 را حدس بزنیم. سامسونگ سال گذشته فبلت گلکسی نوت 7 را با قیمتی 50 دلار بیشتر از قیمت گلکسی اس 7 روانه بازار کرد. اگر همین رویه برای گلکسی نوت 8 هم در پیش گرفته شود، این فبلت احتمالا با قیمتی در حدود 900 دلار روانه بازار می‌شود!

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: دنیایی از تصاویر پس‌زمینه جذاب موبایل
با تماشاکده بهترین تصاویر و رنگ‌ها را انتخاب کنید

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به مرور مشخصات و ویژگی‌های احتمالی فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ پرداختیم. در نظر داشته باشید که اطلاعات فوق هنوز به طور رسمی تایید شده نیستند و مبتنی بر خبرهای غیررسمی و شایعاتی هستند که تاکنون در مورد فبلت نوت 8 سامسونگ منتشر شده‌اند. نظر شما در رابطه با این محصول چگونه است؟ آیا گلکسی نوت 8 می‌تواند کابوس انفجارهای نوت 7 را کاملا محو کند؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟