پردازنده‌ای رده پایین اما مدرن‌ و پیشرفته‌تر
04/04/1396 - 13:25
کوالکام تراشه اسنپدراگون 450 را توسعه می‌دهد!
طبق تازه‌ترین گزارش‌هایی که از سوی سایت گیزموچاینا منتشر شده، به نظر می‌رسد که شرکت بزرگ کوالکام قصد دارد در آینده نزدیک سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 450 را توسعه دهد! این تراشه یک تراشه رده پایین و بهره‌مند از لیتوگرافی 14 نانومتری خواهد بود که برای محصولات اندرویدی عرضه می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

کوالکام هم اکنون بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های موبایلی محسوب می‌شود که البته رقابت تنگاتنگی با سامسونگ دارد. از آنجایی که سامسونگ برای سری تراشه‌های اگزینوس خود تنوع کمتری ایجاد کرده و بیشتر تمایل دارد که از این تراشه‌ها در محصولات اختصاصی خودش استفاده می‌کند، کوالکام به بزرگ‌ترین برند تأمین کننده تراشه‌های موبایلی تبدیل شده است. حال به نظر می‌رسد که این شرکت در پی توسعه تراشه رده پایین جدیدی با نام اسنپدراگون 450 باشد!

مطلب پیشنهادی

ورایزن عرضه اولین گوشی تاشو با تنها اتصال 4G LTE خود را آغاز کرد
این گوشی فقط از اتصال LTE 4G پشتیبانی می‌کند!

طبق گزارشی که از سوی سایت گیزموچاینا به نقل از کاربری با نام Rquandt@ منتشر شده، کوالکام به زودی از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 450 رونمایی می‌کند. به گفته او تراشه مذکور از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای بهره‌مند می‌شود و در فرآیند 14 نانومتری تولید خواهد شد. هسته‌های پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex A53 خواهند بود و تراشه از فناوری کاهش مصرف انرژی مشابهی بهره‌مند می‌شود که هم اکنون در تراشه‌هایی همچون اسنپدراگون 626 شاهد به‌کارگیری آن هستیم.

همچنین گفته شده که سیستم روی چیپ اسنپدراگون 450 از نسخه سوم قابلیت شارژ سریع کوالکام یا همان Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاملا مشخص است که این تراشه می‌تواند زمینه‌ساز تغییراتی اساسی در سری تراشه‌های اسنپدراگون 400 کوالکام را فراهم آورد که اصلی‌ترین این تغییرات مربوط به بهره‌مندی از لیتوگرافی 14 نانومتری و فناوری کاهش مصرف انرژی می‌شود.

متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در مورد زمان رونمایی از این تراشه ارائه نشده است، اما طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمالا این سیستم روی چیپ طی سه ماه بعدی سال 2017 معرفی می‌شود و در سه ماه آخر امسال و سه ماه نخست سال 2018 شاهد استفاده گسترده از آن در دستگاه‌های اندرویدی رده پایین رو به بالا خواهیم بود. در نهایت تأکید می‌کنیم که صحت خبرهای نام برده شده به طور قطع مورد تایید قرار نگرفته‌اند و در حال حاضر این خبر فقط در حد یک شایعه است. نظر شما در مورد این مسئله و تحولی که احتمالی به‌زودی در تراشه‌های رده پایین کوالکام ایجاد می‌شود چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟