همزیستی دو خانواده متفاوت با یکدیگر
چگونه افزونه‌های گوگل کروم را روی مایکروسافت اج نصب کنیم
مدتی است که مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم جدید مایکروسافت منتشر شده است، اما در حالت پیش فرض شما تنها می‌توانید تعداد محدودی افزونه تایید شده از طرف مایکروسافت را روی آن نصب کنید. راهکاری وجود دارد که از طریق آن می‌توانید افزونه‌های موجود در Chrome Web Store را هم در این اج جدید نصب کنید.

توجه داشته باشید که این راهکار تنها در مرورگر اج جدید که در آن از کرومیوم به جای موتور رندرينگ قدیمی‌ مایکروسافت استفاده شده است کار خواهد کرد. این موتور جدید طول عمر باتری را بهبود می‌بخشد و می‌توان افزونه‌های کروم را هم روی آن نصب کرد. در حال حاضر تنها تعداد محدودی افزونه تایید شده از طرف مایکروسافت وجود دارد و بیشتر افزونه‌های موجود در فروشگاه وب کروم قرار دارند.

بنابراین اگر از این مرورگر اج جدید استفاده می‌کنید و به افزوده‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید آنها را از Chrome Web Store نصب کنید. یک نکته مهم که برای انجام این کار باید در نظر داشته باشید این است که اگر یک افزونه برای کار خود به حساب گوگل (برای ورود یا همگام سازی) نیاز داشته باشد، این افزونه روی اج کار نخواهد کرد. همچنین اگر این افزونه به یک نرم افزار خاص روی کامپیوتر متکی باشد نیز این افزونه حتی اگر آن نرم افزار را نصب هم کرده باشید کار نخواهد کرد.

چگونه افزونه‌های کروم را در اج نصب کنیم

نصب افزونه‌های کروم روی اج بسیار سرراست است. ابتدا روی سه نقطه افقی موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید تا منو باز شود.

سپس در منوی باز شده روی گزينه Extensions کلیک کنید.

در پایین پنجره Extensions دکمه مربوط به گزينه Allow extensions from other stores را روی حالت روشن قرار دهید.

مایکروسافت به شما هشدار خواهد داد که افزونه‌های Chrome Web Store یا هر منبع آن‌لاین دیگری را تایید نخواهد کرد. برای ادامه کار روی دکمه Allow کلیک کنید.

حالا به Chrome Web Store برويد  و افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس روی دکمه Add to Chrome کلیک کنید.

درست به همان شیوه نصب افزونه در کروم، بعد از باز شدن کادر تاییدیه روی دکمه Add Extension کلیک کنید.

توجه داشته باشید که هر افزونه‌ای را که از فروشگاه وب کروم نصب می‌کنید قبلا برای مرورگر اج آزمايش نشده است و ممکن است در زمان استفاده از آن با مشکلات و باگ‌های ناخواسته مواجه شوید. توصیه می‌شود که هر بار تنها یک افزونه را به این شیوه نصب کنید و پس از آزمايش آن روی مرورگر اج و پیدا کردن مشکلات احتمالی به سراغ افزونه بعدی بروید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟