مصاحبه با دبیر انجمن دیتا سنتر ایران
تماشاکنید:آیا مراکزداده آمادگی ارائه‌سرویس به اینترنت‌اشیا، داده‌های‌عظیم ‌و سرویس‌های‌ابری ‌را دارند؟
مهندس زاهدی دبیر انجمن دیتا سنتر ایران و مدیرعامل سبحان‌سیستم و عضوکمیسیون اینترنت‌اشیا و داده‌های‌عظیم سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای، با اشاره به وضعیت مراکزداده در ایران، میزان آمادگی ارائه سرویس به ترندهای جدید را مطرح کردند. در ادامه مشروح مصاحبه در غرفه الکام ترندز را ملاحظه فرمایید. این چهارمین مصاحبه از مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی‌ است که با مدیران شرکت‌ها و اساتید رشته‌های مختلف انجام شده است که می‌توانید مصاحبه آن‌را به صورت ویدیویی تماشا کنید.

اینترنت‌اشیا و داده‌های‌عظیم و پردازش‌ابری سه ترند جهانی هستند که برای ارایه سرویس، به نوعی به یکدیگر مرتبط می‌باشند. تمام اطلاعات باید در مراکزداده (دیتاسنترها) ذخیره شوند. بنابراین دغدغه‌ها و چالش‌هایی برای پذیرش این ترندها بر روی مراکزداده وجود دارد. برای این منظور دو کارگاه در غرفه الکام‌ترندز برگزار و چالش‌های بومی‌سازی و ممیزی و ارزیابی مراکزداده براساس استاندارهای‌جهانی با نگرش اینترنت‌اشیا بررسی گردید.

ممیزی و ارزیابی مراکز داده فرآیندی است که طی آن وضعیت فعلی مراکزداده با وضعیت قبل براساس اصول و استاندارهای خاصی مقایسه می‌گردد. با توجه به چالش‌‌های مربوطه، شیوه‌های بهینه‌سازی و مدرن‌سازی مراکز‌داده برای پذیرش اینترنت‌اشیا در کارگاه دوم مطرح شد. در این مصاحبه مهندس‌زاهدی با توجه به فراصنعتی بودن ساخت مراکزداده و درگیرشدن آن با چندین صنعت، علاوه بر ذکر چالش‌های موجود راهکارهایی را به علاقمندان جهت ورود به این حوزه مطرح کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه اینترنت‌اشیا دنیای پیرامون ما را متحول خواهدکرد-ویدیو
مصاحبه با قائم‌مقام کمیسیون اینترنت اشیا و داده های‌عظیم

تماشای این ویدئو را به علاقمندان حوزه‌های جدید فناوری و کسانی که علاقمند به فهم دقیق‌تر چالش‌های مراکز داده هستند، توصیه می‌کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟