رعایت بهداشت فردی با کمک فناوریهای پوشیدنی
26/08/1399 - 13:31
چگونه ابزار تشخیص شست و شوی دست را بر روی اپل واچ فعال کنیم؟
نسخه به روز watchOS 7 ساعت اپل، یک ویژگی جدید هوشمند را برای کسانی که نگران بهداشت دست خود در دنیای پس از ۱۹ COVID هستند، معرفی کرده است: در ادامه نحوه عملکرد و نحوه فعال یا غیرفعال کردن آن آورده شده است.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن تشخیص شستشوی دست

برای فعال یا غیرفعال کردن تشخیص شستشوی دست، ابتدا اپلیکیشن Watch را در آیفون خود راه اندازی کنید.

برای یافتن قسمت Handwashing به پایین صفحه بروید و برای فعال کردن آن، گزینه Handwashing Timer را روشن کنید. (یا اگر قبلا فعال شده است آن را غیرفعال کنید)

شما همچنین می‌توانید یادآوری‌های شستشوی دست را فعال کنید که اگر ساعت شما تشخیص دهد که پس از چند دقیقه بازگشت به منزل هنوز دست‌های خود را نشسته‌اید، یک اعلان برای شما ارسال کند.

همچنین می‌توانید تایمر را مستقیما از اپلواچ خود فعال یا غیرفعال کنید. به تنظیمات بروید، سپس Handwashing Timer را در بخش Handwashing فعال کنید.

اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، احتمالا باید watchOS را به‌روز رسانی کنید. برای این کار باید iOS 14 را نصب کنید، سپس می‌توانید برای اعمال به‌روز رسانی به Watch > General > Software Update بروید.

تشخیص شست و شوی دست چگونه کار می‌کند؟

با فعال بودن تایمر، هر زمان که اپل واچ شما فکر کند مشغول شستن دست‌های خود هستید، یک شمارش معکوس ۲۰ ثانیه‌ای اجرا می‌کند. ساعت برای شروع تایمر، صدای آب جاری و الگوهای حرکتی مربوط به صابون زدن و مالش دست‌های شما را تشخیص می‌دهد.

با شروع تایمر، آیفون شما به مچ دستتان یک ضربه خواهد زد و پس از اتمام شمارش معکوس دو بار ضربه می‌زند. اگر مچ دست خود را حرکت دهید تا ساعت خود را چک کنید، تایمر مکث می‌کند تا زمانی که دوباره به سراغ مالش دست‌هایتان بروید.

تاخیر کمی بین زمانی که شما شروع به شستن دست‌هایتان می‌کنید و زمانی که تایمر شروع به شمارش می‌کند، وجود دارد که اپل با کاهش متناسب زمان تایمر، آن را محاسبه می‌کند. اگر همان‌طور که برخی در طول همه گیری کووید ۱۹ پیشنهاد داده‌اند، دو مرتبه آهنگ "تولدت مبارک" را در ذهن خود بخوانید، بازه زمانی ۲۰ ثانیه‌ای ممکن است برایتان مقداری کوتاه‌تر به نظر برسد.

هنگامی که دستانتان پاکیزه و تمیز شدند، ساعت اپل شما یک thumbs up (علامت موفقیت) نشان خواهد داد که نشانه پایان کار شما است. اگر از این ویژگی خسته شدید می‌توانید به برنامه Watch برگردید و تایمر شستن دست را در بخش شستشوی دست، غیرفعال کنید. (یا به Settings > Handwashing بر روی ساعت خود بروید)

خبر خوب این است که تشخیص شستن دست به خوبی کار می‌کند. تایمر حدودا پس از پنج ثانیه شروع به کار می‌کند و کار خوب انجام شده را به شما تبریک می‌گوید. دیگر نیازی به شمردن تا ۲۰ در ذهن نخواهد بود، زیرا اپل واچ این کار را دقیق‌تر انجام می‌دهد.

مشکلی که ممکن است به آن بر بخورید، تشخیص اشتباه در هنگام شستن سبزیجات یا ظروف در سینک آشپزخانه یا مواردی مشابه آن است.

چگونه داده‌های مربوط به شستن دست خود را مشاهده کنم؟

در حالی که تایمر شستشوی دست فعال است، هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، ساعت اپل شما آن را در برنامه Health ثبت می‌کند. همچنین مدت زمان هر شست و شو و میانگین زمان در روز، هفته، ماه و حتی سال ثبت خواهد شد. پس از آزمایش، به نظر نمی‌رسد که این اطلاعات ثبت شده باشند، مگر اینکه شما به طور صریح تایمر شستن دست را فعال کنید.

شما می‌توانید داده‌های بهداشت دست خود را در برنامه Health در قسمت Health > Other Data مشاهده کنید. در پایین این صفحه، گزینه‌ای برای افزودن این ویژگی به موارد دلخواه خود وجود دارد که هنگام راه اندازی برنامه، آن را در داشبورد Health شما نمایش خواهد داد. به هر حال به نظر نمی‌رسد این داده‌ها جز برای رجزخوانی برای دوستانتان در مورد بی‌نقص بودن این ارقام، مفید باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟