حذف محتوای ناخواسته واتس اپ
چگونه یک گروه واتس اپ را برای همیشه پاک کنیم
اگر از کاربران فعال پیام رسان واتس اپ هستید حتما با گروههای مختلفی هم برخورد داشته‌اید که همه آنها مفید نبوده و ارزش عضویت ندارند. یک روش برای متوقف کردن گروه‌های مزاحم ساکت کردن آنها است، اما شما می‌توانید این گروه را کاملا حذف کنید.

اما چگونه می‌توان یک گروه واتس اپ را حذف کرد؟ این کار به سادگی فشردن دکمه حذف نیست، زیرا چنین دکمه‌ای به طور پیش فرض در واتس اپ تعبیه نشده است. فرقی نمی‌کند که شما مدیر یک گروه باشید یا عضوی از آن، برای حذف دائمی‌ یک گروه مراحلی را باید طی کنید که در ادامه این مقاله با آن آشنا خواهید شد.

حذف گروه به عنوان یک عضو

اگر می‌خواهید گروهی را حذف کنید که اعضای آن نتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و به عبارت ديگر آن را از ریشه پاک کنید، شما باید مدیر این گروه باشید. اما اگر عضوی از یک گروه هستید و دیگر نمی‌خواهید این گروه روی گوشی شما باشد، مراحل زیر را دنبال كنيد:

مرحله 1. گروه واتس اپی که می‌خواهید حذف کنید را باز کنید. سپس روی نوار بالا که مشخصات گروه را نمایش می‌دهد تقه بزنید.

مرحله 2. در صفحه بعدی به پایین حرکت کنید و روی گزينه Exit group تقه بزنید. بعد از باز شدن پنجره دریافت تاییدیه، روی Exit تقه بزنید.

بعد از انجام این کار متوجه خواهید شد که این گروه هنوز روی دستگاه شما دیده می‌شود، این به دلیل آن است که این گروه هنوز به طور کامل از دستگاه شما حذف نشده است و در این مرحله تنها شما دیگر عضو این گروه نبوده و دیگر نمی‌توانید در گفتگوهای آن مشارکت کنید.

مرحله 3. در همان صفحه مشاهده خواهید کرد که دکمه Exit حالا با دکمه Delete group جایگزین شده است. روی آن تقه بزنید تا این گروه از روی گوشی شما حذف شود. بعد از باز شدن پنجره دریافت تاییدیه، روی Delete تقه بزنید.

با فشردن دکمه Delete این گروه و تاریخچه گفتگوهای آن برای همیشه از روی دستگاه شما پاک می‌شود. سایر اعضای این گروه هم پیامی‌ را دریافت خواهند کرد که می‌گوید شما اين گروه را ترک کرده‌اید.

حذف گروه توسط مدیر آن

به عنوان مدیر شما اين اجازه را خواهید داشت که یک گروه را به طور کامل حذف کنید، به این معنا که دیگر هیچ کسی نمی‌تواند در آن با دیگران ارتباط داشته باشد. اما واتس اپ یک راه مستقیم برای انجام این کار ارائه نکرده است.

مثل سایر اعضایی که از گروه خارج می‌شوند، وقتی شما دکمه Exit را فشار می‌دهید دیگر نمی‌توانید در آن مشارکت کنید اما گروه همچنان وجود خواهد داشت. اگر چند مدیر وجود داشته باشد، آنها هنوز هم از امکانات مدیریت برخوردار خواهند بود، اما اگر شما تنها مدیر این گروه باشید، واتس اپ به طور تصادفی شخص دیگری را به عنوان مدیر انتخاب می‌کند.

برای حذف دائم گروه به عنوان مدیر مراحل زیر را دنبال كنيد:

مرحله 1. گروه واتس اپی که می‌خواهید برای همه حذف کنید را باز کنید. سپس روی نوار بالا که مشخصات گروه را نمایش می‌دهد تقه بزنید.

مرحله 2. شما به عنوان مدیر این گروه این امتیاز را دارید تا همه را از گروه حذف کنید. شما باید از این قدرت برای حذف تک تک اعضای گروه استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است انگشت خود را روی نام اعضا نگه داشته و دکمه Remove را فشار دهید.

مرحله 3. دستورالعمل مرحله 2 را برای تمام اعضای گروه تکرار کنید. بعد از این که همه را حذف کردید، با استفاده از روش توضیح داده شده در بالا از گروه خارج شوید. بعد از خارج شدن شما دکمه حذف را هم در اختیار خواهید داشت. روی آن تقه بزنید تا این گروه برای همیشه حذف شود.

حذف یک پیغام در گروه

متاسفانه در حال حاضر واتس اپ این امکان را در اختیار مدیران یک گروه قرار نداده تا پیغام‌های یک گروه را حذف کنند. برای نمونه، اگر یک عضو پیام نامناسبی را به گروه ارسال کند، مدیر توانایی حذف آن را ندارد. تنها ارسال کننده پیام است که می‌تواند آن را حذف کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر Saeb
Saeb

ممنون مفید بود