با آیفون خود عکس‌های هنری لانگ اکسپوژر ضبط کنید!
آموزش عکسبرداری لانگ اکسپوژر با آیفون مجهز به iOS 11
یکی از جالب‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در اپلیکیشن دوربین iOS 11 وجود دارد، مربوط به قابلیت عکسبرداری لانگ اکسپوژر (Long Exposure) می‌شود. به این سبک از عکسبرداری اصطلاحا عکسبرداری با نوردهی طولانی مدت هم گفته می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا نحوه پیاده‌سازی این تکنیک در آیفون‌های مجهز به iOS 11 را به شمار عزیزان آموزش دهیم.

مقدمه

عکسبرداری لانگ اکسپوژر یکی از تکنیک‌های بسیار جالبی است که عکاسان در دوربین‌های DSLR از آن استفاده می‌کنند. این قابلیت در بین ایرانی‌ها با اصطلاحا نوردهی طولانی مدت هم شناخته می‌شود. زمانی که عکسی با تکیه بر قابلیت مذکور ضبط شود، سرعت شاتر طولانی‌تر خواهد شد و این مسئله سبب می‌شود تا مسیری از یک اتفاق خاص به طور نیمه واضح در تصویر دیده شود.

عکسبرداری لانگ اکسپوژر یک افکت بسیار جالب است که در iOS 11 قادر به استفاده از آن خواهید بود. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه بکارگیری از قابلیت جالب را برای شما شرح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش عکسبرداری لانگ اکسپوژر (نوردهی طولانی مدت) در iOS 11

عکسبرداری با نوردهی طولانی مدت (لانگ اکسپوژر) با استفاده از دوربین آیفون‌های مجهز به iOS 11 کار چندان دشواری نیست. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را به صورت دقیق و صحیح انجام دهید:

ابتدا از فعال بودن قابلیت لایو فوتوز (Live Photos) اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که عکسبرداری لانگ اکسپوژر با تکیه بر قابلیت لایو فوتو ضبط می‌شود، بنابراین باید حالت ضبط عکس در اپلیکیشن دوربین آیفونتان روی Live Photo تنظیم شود. برای فعال‌سازی این حالت بعد از اجرای اپلیکیشن دوربین، آیکونی که در عکس فوق نمایش داده شده را از منوی بالای صفحه لمس کنید. زمانی که این حالت فعال شود، آیکون نام برده شده زرد رنگ خواهد شد و عبارت Live در زیر آن نمایش داده می‌شود.

حالا باید از منظره مورد نظرتان عکس بگیرید. دقت کنید که برای جالب‌تر شدن عکسبرداری لانگ اکسپوژر بهتر است که در منظره پیش رویتان یک یا چند سوژه خاصی در حال حرکت باشند. برای مثال حرکت خودرو با چراغ‌های روشن می‌تواند سوژه عالی برای عکسبرداری لانگ اکسپوژر باشد. دقت داشته باشید که ثابت نگه داشتن آیفون در حین ضبط عکس مورد نظرتان از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین سعی کنید تا حد امکان گوشی را بدون لرزش و ثابت نگه دارید.

بعد از ضبط عکس با تکیه بر قابلیت لایو فوتو، نوبت به بخش اصلی کار یعنی اضافه کردن افکت لایو اکسپوژر می‌رسد. به گالری عکس‌های آیفونتان (Photos App) مراجعه کنید. سپس به بخشی بروید که عکس‌های لایو (Live Photos) ذخیره شده‌اند. لایو فوتویی که ضبط کرده بودید را انتخاب کنید. انگشت خود را از زیر صفحه به سمت بالا بکشید یا گزینه "Details" را لمس کنید. حالا گزینه Long Exposure را از لیست افکت‌های موجود انتخاب کنید.

مشاهده خواهید کرد که آیفون شما به صورت خودکار افکت لانگ اکسپوژر یا نوردهی طولانی مدت را بر روی عکس پیاده‌سازی می‌کند. حالا یک عکس حرفه‌ای در اختیار دارید که می‌توانید آن را در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری اشتراک‌گذاری کنید. فراموش نکنید که انتخاب سوژه خوب و همچنین ثابت نگه داشتن گوشی در حین عکسبرداری لانگ اکسپوژر تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی نهایی عکس ضبط شده خواهند داشت. نظر شما در مورد عکسبرداری لانگ اکسپوژر iOS 11 چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟