12/05/1399 - 23:01
آشنایی اجمالی با سوییچ 24 پورت G1024F شرکت آی‌پی‌کام
G1024F یک سوییچ غیرمدیریتی است. سوییچ فوق به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا سرپرستان شبکه بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل یک شبکه را پیاده‌سازی کنند.

سوییچ فوق به 24 پورت  10/100/1000 مگابیت بر ثانیه از نوع RJ45 و دو پورت آپ‌لینک کمبو گیگابیتی SFP تجهیز شده است. طراحی دکمه منحصر به فرد روی این سوییچ دسترسی به چهار مد کاری را فراهم می‌کند تا کارشناسان شبکه بتوانند بدون مشکل در محیط‌هایی که مبتنی بر معماری و توپولوژی‌های پیچیده است از سوییچ فوق استفاده کنند. آی‌پی‌کام در ساخت سوییچ G1024F از تراشه ساخت شرکت Marvell بهره برده تا عملکرد سوییچ فوق به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند. بدنه تمام فولادی به میزان قابل توجهی به دفع حرارت و پایداری سوییچ کمک می‌کند. لازم به توضیح است آی‌پی‌کام در طراحی پورت‌های این سوییچ به مباحث ایمنی دقت نظر خاصی داشته تا سوییچ بتواند شوک‌های الکتریکی شدید را دفع کرده و دستگاه‌های متصل به پورت‌ها از بابت جریان‌های الکتریکی شدید همچون صاعقه آسیب نبینند. آی‌پی‌کام در توصیف سوییچ فوق می‌گوید: «سازمان‌ها در هر سطحی می‌توانند از سوییچ فوق برای دسترسی به شبکه‌های سیمی گیگابیتی استفاده کنند. این سوییچ بهترین عملکرد را در تعامل با سیستم‌های نظارت تصویری ارائه کرده و گزینه ایده‌آلی برای به‌کارگیری در مراکز بزرگ همچون هتل‌ها است.» ( بیش از اندازه از عبارت سوییچ فوق استفاده شده )

پورت‌های زیاد و انعطاف‌پذیر

دسترسی به 24 پورت با قابلیت auto-negotiation از نوع RJ45  با سرعت انتقال اطلاعات 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه همراه با دو پورت کمبو گیگابیتی SFP به نیازهای تجاری شرکت‌ها بدون مشکل پاسخ می‌دهند. تمامی پورت‌ها از رویکرد انتقال سریع (forwarding) و استاندارد کنترل جریان فول-دوپلکس  IEEE 802.3x و کنترل جریان مسیریابی بازگشتی نیمه-دوپلکس پشتیبانی می‌کنند. وجود پورت‌های متعدد و انعطاف‌پذیر این سوییچ به کاربران اجازه می‌دهند شبکه‌‌هایی قدرتمند و متناسب با نیاز کاری خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیاده‌سازی کنند.

طراحی منحصر به فرد در برابر صاعقه

مدار یکپارچه جامع محافظ در برابر صاعقه که از منبع تغذیه و تمامی پورت‌ها در برابر جریان‌های الکتریکی محافظت می‌کند و قادر است شوک‌های شدید الکتریکی تا سقف 6KV ( بهم ریختگی تایپ دارد )را دفع کند، اجازه می‌دهد تا سوییچ فوق در موقعیت‌های جغرافیایی که آب‌وهوای طوفانی دارند بدون مشکل قابل استفاده باشند.

 حالت های کاری متفاوت 

همان‌گونه که اشاره شد، طراحی یک دکمه تغییر حالت‌دهنده منحصر به فرد این سوییچ دسترسی به چهار حالت استاندارد (M1)، کنترل جریان (M2)، تجمیع لینک (M3) و پورت شبکه محلی مجازی VLAN (M4) را فراهم کرده تا سوییچ بتواند در محیط‌های مختلفی که از معماری پیچیده تبعیت می‌کنند قابل استفاده باشد.  “ اسامی انگلیسی هم ذکر بشه "

ویژگی‌های فنی

از ویژگی‌های فنی شاخص این محصول می‌توان به پشتیبانی از استانداردهای IEEE802.3 ، IEEE802.3u ، IEEE802.3x ، IEEE802.3ab، معماری قفل نشدنی non-blocking،  پشتیبانی از مک‌آدرس با رویکرد خودیادگیری و MDI / MDIX خودکار، دسترسی به 24 پورت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه و 2 پورت کمبو گیگابیتی SFP، پشتیبانی از کنترل جریان فول-دوپلکس 802.3x و کنترل جریان فشار برگشتی نیمه دوپلکس، پشتیبانی از جدول مک‌آدرس با ظرفیت 8K، محافظت از منبع تغذیه و کلیه پورت‌ها در برابر صاعقه تا میزان 6KV،  پشتیبانی از چهار حالت شبکه (استاندارد، کنترل جریان، تجمیع پیوند، پورت شبکه محلی مجازی (VLAN) و راه‌اندازی و اجرا بدون نیاز به پیکربندی اشاره کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟