11/06/1399 - 14:30
آشنایی با ‌روتر بی‌سیم RT-AC3200 ایسوس
ایسوس روتر بی‌سیم قدرتمندی به‌نام AC3200 دارد که از روترهای سریع و قدرتمند شش‌بانده این شرکت است که از گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند. روتر فوق برای کاربرانی طراحی شده که قصد انجام کارهای سنگینی با روتر دارند و از طرفی دوست دارند برای خرید یک محصول کارآمد یکبار هزینه کنند. در این مقاله به‌طور اجمالی به بررسی روتر فوق می‌پردازیم.

1606683296_1_0.gif

این روتر با حدود 1100 گرم وزن و اندازه 56/289 در 96/187 در 9/57 میلی‌متر جزء روترهای بزرگ بازار به حساب می‌آید. روتر گیگابیتی 3 باند مدل RT-AC3200 با پشتیبانی از فناوری MU-MIMO و ارائه قابلیت‌های کارآمد شبیه به AiProtection از Trend Micro، Adaptive QoS و کنترل والدین به کاربران و سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد یک شبکه وای‌فای کارآمد را پیاده‌سازی کرده و اشراف کاملی روی دسترسی کاربران به اینترنت اعمال کنند. روتر فوق با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac قادر است سرعت 3200 مگابیت‌ بر ثانیه در حالت ترکیبی سه باند ارائه کند تا کاربران از بابت استریم کردن ویدیوهای 4K/UHD، اشتراک سریع فایل‌های سنگین و زمان تاخیر اندک برای اجرای بازی‌های آنلاین گلایه‌مند نباشند. روتر AC3200 ایسوس شش آنتن خارجی دارد که چهار آنتن در بخش پشتی و دو آنتن در هر طرف دستگاه قرار گرفتند. روی پنل جلویی 9 چراغ LED خودنمایی می‌کنند و در زیر این‌ها یک درگاه USB 3.0 با پوششی از دید عمومی پنهان شده است. در پنل پشتی نیز مطالق معمول همه روترهای بی‌سیم، درگاه‌های ارتباطی چیده شده‌اند. در این بخش چهار درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی، یک درگاه WAN یک گیگابیتی، یک درگاه USB 2.0، کلید WPS، کلید پاور و کلید ریست را می‌بینیم. این روتر در رده AC3200 است؛ پس از سه باند فرکانسی رادیویی استفاده می‌کند که یک باند روی 2.4 گیگاهرتز و دو باند روی 5 گیگاهرتز تنظیم شدند. ترکیب سه باند، انتخاب خودکار سریع‌ترین فرکانس موجود برای هر یک از ابزارها توسط فناوری Tri-Band Smart Connect بر اساس سرعت، کیفیت سیگنال و ترافیک باند، مجهز بودن به درگاه‌هایUSB 2.0 و USB 3.0 با 10 برابر سرعت انتقال سریع‌تر به درایوهای جانبی، اشتراک پرینتر و پشتیبانی از دانگل G3/G4، رابط کاربری ASUSWRT برای راه‌اندازی آسان و بی‌نیاز از CD تنها در 30 ثانیه و کنترل پیشرفته و بدون زحمت شبکه، AiProtection با ارائه یک مکانیزم امنیتی سه‌گاه مبتنی بر راه‌حل امنیتی ترندمیکرو، دسترسی، همگام‌سازی، اشتراک‌گذاری و انتشار فایل‌ها در هر مکان و روی هر ابزار متصل به اینترنت توسط ASUS AiCloud 2.0 از ویژگی‌های برجسته روتر فوق هستند.

این روتر از فناوری SmartConnect استفاده می‌کند که اجازه می دهد یک دستگاه کلاینت را به طور مستقیم روی یکی از باندها تنظیم کرد تا پهنای باند و کارایی بیشتری دریافت کند؛ همچنین، مجهز به فناوری Broadcom Xtreme ، Beamforming و MU-MIMO است. یک ویژگی بسیار جالب روتر پرچم‌دار ایسوس، استفاده از دو درگاه WAN است به این معنی که می‌توانید دو اتصال اینترنت روی این دستگاه داشته باشید و از یک اتصال به صورت پشتیبان در وضعیتی که اتصال اول قطع شود؛ بهره ببرید.

شبکه بی‌سیم هوشمند در سه ‌باند برای تمام ابزارهای تحت شبکه

RT-AC3200 روتری است که از استاندارد 802.11ac پشتیبانی کرده و مجهز به قابلیت ارتباط هوشمند سه باند است. این ویژگی جدید و شگفت‌انگیز به‌طور خودکار امکان دستیابی به حداکثر عملکرد برای هر یک از ابزارهای بی‌سیم را فراهم می‌کند. RT-AC3200 سرعت ترکیبی 3200 مگابیت بر ثانیه (2600 مگابیت بر ثانیه روی دو باند 5 گیگاهرتز و 600 مگابیت‌ بر ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتز) را ارائه می‌کند تا کاربران نهایت دسترسی به سرعت را روی روتر فوق تجربه کنند.

6 آنتن قدرتمند جانبی

RT-AC3200 RT-AC3200 از دو شبکه 802.11ac استفاده می‌کند که هر یک از آن‌ها دارای پیکربندی 3 آنتن ارسال و 3 آنتن دریافت (3x3) هستند. این ویژگی با 6 آنتن جانبی قدرتمند فراهم شده است تا ابزارهای بیشتری به آن متصل شوند و پایداری بهتری داشته باشند. دو باند مستقل 5 گیگاهرتز که هر یک با سرعت 1300 مگابیت بر ثانیه فعالیت می‌کنند و یک باند 2.4 گیگاهرتز با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه به‌طور همزمان اجرا می‌شوند.

ارتباط هوشمند سه باند

فناوری ارتباط هوشمند سه باند بر اساس سرعت، قدرت سیگنال و ترافیک باند ابزارها، به‌طور خودکار باند 2.4 گیگاهرتز یا یکی از دو باند 5 گیگاهرتز را برای آن‌ها تعیین می‌کند. در نتیجه می‌توانید از پوشش بهتر و سریع‌تر در یک ارتباط پایدار دائمی لذت ببرید. RT-AC3200 با فعال‌سازی ارتباط هوشمند سه باند سه برابر سرعت دانلود بیشتر و تا 39 درصد افزایش عملکرد بی‌سیم را در مقایسه با روترهای رایج دوباند ارایه می‌دهد. پردازنده این روتر برودکام BCM4709 با دو هسته پردازشی و سرعت یک گیگاهرتز است. 256 مگابایت حافظه رم و 128 مگابایت حافظه فلش روی دستگاه نصب شده و چیپ‌ست‌های وای‌فای روی فناوری MIMO 3×3 فعال هستند. فناوری  WPS اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل تمام ابزارهای بی‌سیم که از استاندارد WPS پشتیبانی می‌کنند را تنها با فشار دکمه WPS به روتر RT-AC3200 متصل کنید. 

RT-AC3200 مجهز به رابط کاربری پیشرفته ASUSWRT با ظاهر گرافیکی است که امکان راه‌اندازی آسان در یک الی دو دقیقه و فرآیند نصب سه مرحله را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین توسط این رابط می‌توانید AiCloud 2.0 و تمام تنظیمات پیشرفته RT-AC3200 را اجرا کنید. ASUSWRT یک رابط تحت وب است و نیازی به نصب برنامه‌های جداگانه نیست، محدودیتی نیز در دسترسی از طریق ابزارهای همراه وجود ندارد و می‌توانید با دسترسی کامل به همه بخش‌ها از هر ابزاری که دارای یک مرورگر وب است با آن ارتباط داشته باشید.

 فناوری ASUS AiCloud پشتیبانی شده توسط این روتر اجازه می دهد هر زمان و در هر مکان که به اینترنت دسترسی داشته باشید از داده‌های خود استفاده کنید. این قابلیت شبکه خانگی شما و سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین را به یکدیگر پیوند می‌دهد و امکان دسترسی به فایل‌ها توسط برنامه موبایل AiCloud روی سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS یا حتی از طریق یک نشانی اختصاصی وجود دارد. می‌توانید به سرعت عکس‌ها را در سرویس‌هایی مانند فیسبوک، فلیکر یا دراپ‌باکس بطور مستقیم از طریق رابط AiCloud به اشتراک بگذارید. حتی AiCloud می‌تواند به سایر روترهای سازگار با این قابلیت متصل شود و سرویس رایانش ابری شما را توسعه دهد.

مجموعه قابلیت‌های کاربردی ارائه شده توسط این روتر بیشتر برای گیمرها و افرادی که استریم‌های ویدیویی زیادی دارند مناسب است.

قیمت RT-AC3200

در زمان نگارش این مقاله روتر فوق به قیمت 6 میلیون پانصد هزارتومان تا 7 میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟