وای‌فای را کنار دست‌تان بنشانید!
معرفی روتر توسعه‌دهنده وای‌فای TOTOLINK EX750
بازار روترهای توسعه‌دهنده وای‌فای حسابی داغ شده است و هر شرکتی سعی می‌کند محصولات جدیدی با امکانات و مشخصات سخت‌افزاری متفاوت روانه بازار کند. شرکت توتولینک نیز چندین مدل روتر توسعه‌دهنده وای‌فای برای کاربران خانگی، اداری و حرفه‌ای دارد. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ معرفی و بررسی ویژگی‌های روتر توسعه‌دهنده EX750 توتولینک برویم که برای کاربران خانگی و اداری کوچک طراحی شده است.

معرفی و مشخصات
روترهای توسعه‌دهنده وای‌فای می‌توانند شبکه بی‌سیم در نقاط کور خانه یا ساختمان‌های اداری را تقویت کنند و با کمترین هزینه، یک وای‌فای قوی در دیگر اتاق‌ها و سالن‌ها به اشتراک بگذارند. این دستگاه‌ها با دریافت امواج وای‌فای ضعیف از روتر اصلی، به بازسازی و تقویت امواج پرداخته و دوباره در محیط اطراف خود پخش می‌کنند. 

مطلب پیشنهادی

برای درک آینده وای‌فای؛ این ده مطلب را بخوانید!
وای‌فای در ده سال آینده چگونه خواهد بود؟

توسعه‌دهنده وای‌فای EX750 یک دستگاه سبک و جمع‌جور است که می‌تواند به پریز برق درون دیوار متصل شود و با دو آنتن خارجی و نسبتاً بزرگ ۵ دسی‌بلی خود، امواج رادیویی وای‌فای قوی‌تری به محیط اطراف گسیل دهد. این روتر از نسل جدید استاندارد وای‌فای 802.11ac برخوردار است، اما با استانداردهای قبلی 802.11a/b/g/n نیز سازگاری دارد. این روتر دوبانده است و روی هر دو فرکانس رایج شبکه‌های بی‌سیم فعال می‌شود. روی شبکه شلوغ‌تر و پایین‌تر ۲.۴ گیگاهرتز می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارسال کند اما روی فرکانس خلوت‌تر و بالاتر ۵ گیگاهرتز شاهد سرعت ۴۳۳ مگابیتی هستیم که در مجموع حداکثر سرعت این توسعه‌دهنده به مرز ۷۵۰ مگابیت می‌رسد و در توسعه‌دهنده‌های رده AC750 جای می‌گیرد. یک درگاه شبکه اترنت ده/صد مگابیتی نیز برای اتصال کابل شبکه دارد که امکان اتصال مستقیم یک دستگاه کامپیوتر یا نوت‌بوک و استفاده از اینترنت با سرعت بیشتر یا پیکربندی خود دستگاه را فراهم می‌کند. کلیدهای تعبیه شده برای این محصول شامل کلید روشن/خاموش دستگاه، کلید ریست و کلید WPS است اما با این تفاوت که می‌تواند در دو وضعیت فعال‌سازی WPS روی شبکه ۲.۴ گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز قرار بگیرد. این مزیت جالب این دستگاه به کاربر امکان انتخاب امن‌سازی یکی از دو شبکه وای‌فای فعال را می‌دهد. چراغ‌های ال‌ای‌دی روتر نیز شامل یک چراغ پاور، یک چراغ نشان‌دهنده فعالیت پردازنده، یک چراغ LINK/ACT و دو چراغ برای شبکه‌های وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز هستند. این چراغ‌ها به کاربر کمک می‌کنند تا گزارش کاملی از وضعیت فعالیت دستگاه و شبکه‌های بی‌سیم مشاهده کند. 


روترEX750 دارای یک مود Cross Extending است که از هدر رفتن امواج رادیویی و پخش فراگیر آن‌ها بدون هدف خاصی جلوگیری می‌کند و سعی دارد امواج رادیویی به‌طور مستقیم برای دستگاه‌های کلاینت وای‌فای ارسال شوند یا در جهت‌های اصلی منتشر شوند تا قدرت بیشتری داشته باشند. 

مطلب پیشنهادی

بهترین روش برای اندازه‌گیری سرعت واقعی اینترنت چیست
آزمايش عملکرد اینترنت: سرعت در مقابل کیفیت

این توسعه‌دهنده طراحی ساده و زیبایی دارد؛ آنتن‌های خارجی مزاحم نیستند و سر دو شاخه اتصال دستگاه به پریز برق می‌تواند عوض شود و براساس نوع پریز از دوشاخه یا سه‌شاخه‌های مختلفی استفاده شود. نصب این روتر ساده است و سریعا راه‌اندازی می‌شود؛ به‌طوری‌که در کمتر از یک دقیقه می‌توان از وای‌فای قوی‌تری لذت برد. 

حرف آخر
روتر توسعه‌دهنده دوبانده EX750 با دو آنتن خارجی ۵ دسی‌بلی می‌تواند به یاری کاربران خانگی بیاید تا در اتاق‌ها یا نقاطی که وای‌فای ضعیف است؛ به جای خریداری و نصب یک روتر بزرگ و گران‌قیمت؛ فقط یک دستگاه کوچک نصب کنند اما وای‌فای قوی‌تری به‌دست بیاورند؛ انگار در کنار روتر اصلی هستند و مستقیماً امواج رادیویی را دریافت می‌کنند. این دستگاه برای خانه‌های بزرگ و چند طبقه، ساختمان‌های اداری با اتاق‌ها و راهروهای زیاد، هتل‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی مناسب و کاربردی است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟