صحبت‌های جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
پایان انحصار مخابرات
بسیاری از سوالات در زمینه با اینترنت بین مردم مشترک است. رویه خوب آقای آذر جهرمی در پاسخ دادن به این سوالات و ارتباط نزدیکی او با مردم بسیار دلگرم کننده است.

امروز به بررسی پست آخر جناب وزیر در صفحه اینستاگرامشان خواهیم پرداخت. همراه شبکه باشید.

مهم‌ترین بخش صحبت‌های آذری جهرمی، اشاره به اقدام جهت رفع انحصار شرکت مخابرات در واگذاری اینترنت خانگی در برخی از مناطق بود. او با اشاره به مصوبه 266 کمسیون تنظیم مقررات، اعلام کرد که این وضعیت به زودی اصلاح خواهد شد.

این صحبت‌ها به سرعت در حال عملی شدن است. امروز خبر رسیده است که شرکت مخابرات با شرکت‌های شاتل و های وب مذاکراتی داشته است تا با ارائه زیرساخت‌های مناسب، اینترنت خانگی تمام استان‌ها از حالت انحصاری خارج شود و کاربران حق انتخاب بیشتری داشته باشند. 

مسئله بعدی، ارائه تعرفه‌های جدید اینترنت برای کاربران کم‌مصرفی است که نیاز به پهنای باند بالایی دارند. در طرح‌های فعلی، نیاز این کاربران نادیده گرفته شده است؛ اما وزیر مربوطه قول داده است خیلی زود تعرفه‌هایی هم برای این دسته از کاربران در نظر گرفته خواهد شد.

اشاره بعدی آذری جهرمی در ارتباط با بازی‌های آنلاین بود. او وعده داد که کیفیت بازی‌های آنلاین به زودی افزایش پیدا کند.

مسئله چهارم، در ارتباط با سرعت اینترنت ارائه شده به کاربران است. وزیر محترم از کارگزاران مربوطه خواسته است قبل از واگذاری اینترنت خانگی، از کشش زیرساخت‌ها برای ارائه اینترنت وعده داده شده حصول اطمینان کنند تا اینترنتی که تحویل مشتری داده می‌شود، سرعتش کمتر از میزان ذکر شده در قرارداد نباشد.

آخرین نکته هم اشاره به مسئله بسیار مهمی بود که نیاز به اصلاح داشت. تا پیش از این، منظور تمام اپراتورها از «ترافیک داخلی» ذکر شده در قراردادهایشان، محدود به 500 سایت منتخب بود. آذری جهرمی امروز اعلام کرد که از این به بعد چیزی به نام سایت‌های منتخب نخواهیم داشت و ترافیک تمام سایت‌های داخلی حد اقل یک دوم محاسبه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر برزو شادمان
برزو شادمان

بیشتر مسئله رو باز کنید

رقابت نباشد

کیفیت پیدا نخواهد شد


تصویر نسترن رجبزاده
نسترن رجبزاده

خب کووووو؟ مصوبه اش برای آذر ماهه الان اسفندیم ما هنوز مجبوریم از اینترنت مخابرات استفاده کنیم از هیچ کدوم از سرویس های دیگه نمیتونیم نت بخریم همه چیز که زوری نمیشه اخه چه گناهی کردیم تو این مملکت بدنیا اومدیم