ایلان ماسک، روبات انسان‌نمای تسلا را معرفی کرد
در سخنرانی جدید ایلان ماسک، نمونه‌ای از روبات انسان‌نمای شرکت تسلا قدم بر صحنه گذاشت. هرچند آنچه بر صحنه آمد در حقیقت بازیگری بود در لباس روبات، اما ماسک مدعی است سال آینده نمونه‌ای مشابه را به نمایش خواهد گذاشت. معرفی این روبات در جریان مجموعه‌ سخنرانی‌های موسوم به AI Day صورت گرفت. این برنامه به منظور جذب نخبگان حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کالیفرنیا و به میزبانی شرکت تسلا برگزار شد.

ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا به تازگی اعلام کرده است که این شرکت نمونه‌ای از روبات انسان‌نمای خود موسوم به تسلابات (Tesla Bot ) را سال آینده به نمایش خواهد گذاشت. روباتی که به گفته وی برای انجام کارهایی طراحی شده  است که انسان تمایلی به انجام آن‌ها ندارد. به گفته ایلان ماسک، این روباتِ حدوداً یک متر و هفتاد سانتی‌متری، قادر به انجام کارهای متنوعی خواهد بود؛ از آچارکشی خودرو گرفته  تا خرید برای  منزل. او  در سخنان خود به این موضوع اشاره کرده است که « سعی شده این ماشین قیمت نجومی نداشته باشد».  روبات تسلا از تراشه‌ها و حسگرهایی استفاده می‌کند که در خودران‌های این شرکت استفاده می‌شوند. بر روی بخش جلوی سر این روبات که در حقیقت یک نمایشگر است، اطلاعات به‌ نمایش در می‌ایند.   بر اساس اسلایدهای به نمایش در آمده در سخنرانی ایلان ماسک، دوربین‌های Autopilot تسلا در سر روبات نصب خواهند شد. این روبات قادر به حمل حدود ۲۰ کیلوگرم بار است و می‌تواند حدود ۶۸ کیلوگرم  بار را بلند کند. وزن روبات ۵۷ کیلوگرم بوده و قادر به طی مسیر با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

برخی بر این باورند سخنان ایلان ماسک از جمله معرفی روبات تسلا بیش از اندازه اغراق‌آمیزند و با هدف انگیزه‌بخشی به کارمندان، جذب افراد نخبه و البته ایجاد هیجان در مشتریان و سرمایه‌گذاران تسلا صورت می‌گیرد. بعنوان نمونه راج راج‌کومار، استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کارنگی‌ملون می‌گوید: « خیال‌تان را راحت کنم. هیچ شرکتی در دنیا نمی‌تواند زودتر از ده سال دیگر روبات انسان‌نمایی را عرضه کند که قادر باشد به بازار برود و برایتان خرید کند». ایلان ماسک از پروژه‌های بلندپروازانه‌ای یاد می‌کند که اغلب در زمان پیش‌بینی شده به سرانجام نرسیده‌اند بعنوان مثال در رویداد Autonomy Day که آوریل سال ۲۰۱۹ برگزار شد او مدعی شد که تسلا در سال ۲۰۲۰ یک میلیون روبوتاکسی در جاده‌ها خواهد داشت. وعده‌ای که محقق نشد.

 ایلان ماسک می‌گوید: « در‌واقع اگر شما به آنچه اکنون در تسلا انجام می‌دهیم نگاهی بیندازید خواهید دید که تسلا بزرگترین  شرکت فعال در حوزه روباتیک در جهان است». او حرکت این شرکت برای استفاده از فناوری‌های عصبی‌اش در یک روبات انسان‌نما را کاملاً بدیهی می‌داند. تسلا تنها خودروسازی نیست که به این عرصه وارد شده است. معروف‌ترین نمونه، شرکت هونداست که با انسان‌نمای آسیمو، پیش از این شرکت و دهه‌ها قبل بر روی انسان‌نماها کار کرده بود.

ایلان ماسک در حالی از روبات انسان‌نمای شرکتش سخن می‌گوید که چند روز پیش از آن، گروهی از کارشناسان پیگیر تصادفات خودران‌های تسلا شده بودند.  ایمنی خودران‌های تسلا مدت‌هاست که زیر ذره‌بین قرار گرفته است و ایلان ماسک در سخنرانی‌اش به این نگرانی‌ها پاسخی درخور نداد. کارشناسان بررسی‌هایی را در زمینه ایمنی سامانه دستیار راننده تسلا به جریان انداخته‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟