به علت اجرای طرح رجیستری و نبود نماینده رسمی؛
به‌زودی گوشی‌های آیفون از بازار ایران جمع‌آوری می‌شوند
قرار است که از اول مرداد، اجرای "طرح رجیستری تلفن همراه" کلید بخوردتا اهدافی چون جلوگیری از ورود گوشی‌های هوشمند قاچاق به کشور محقق شود. اما حالا مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده که قرار است تا همه گوشی‌های آیفون از بازار جمع‌آوری شوند. این موضوعی است که بدون تردید محصولات شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت را به دلیل نداشتن نماینده رسمی، شامل می‌شود.

قرار است که از اول مرداد، اجرای "طرح رجیستری تلفن همراه" کلید بخورد تا اهدافی چون جلوگیری ازورود گوشی‌های هوشمند قاچاق به کشور محقق شود. اما امروز عباس نخعی، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا به آن اشاره کرده و عقیده دارد که در حال حاضر، ابلاغ جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه برند "آیفون" از بازار داده شده است. این موضوع در پی تصمیمی است که بر اساس آن تنها گوشی‌هایی قابلیت فعالیت و خرید و فروش در کشور را داشته باشند که دارای نمایندگی در کشور هستند.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته است: "اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این شرکت اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند، قطعاً تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت."

آن گونه که مشخص است، با اعلام دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف به زودی یکی از امن‌ترین، با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا از بازار ایران جمع‌آوری می‌شود. این اخبار حاکی از آن است که بازار ایران به زودی از گوشی‌های هوشمند آمریکایی خالی می‌شود و این موضوعی است که بدون تردید محصولات شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت را به دلیل نداشتن نماینده رسمی، شامل خواهد شد.

اینکه آیا واقعا دیگر آیفون در بازار ایران خرید و فروش نمی‌شود یا روش‌های دیگری برای حضورش پیدا خواهد شد؛ چیزی است که در آینده مشخص می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟