توسعه زیرساخت‌‌های مخابراتی و ارتباطی در سه سال اخیر
ظرفیت شبکه IP داخل کشور به 4 ترابیت در ثانیه رسیده است
«توسعه بسترهای اطلاعات دیجیتالی» موضوعی است که نقش بسیار مهم و حساس ارتباطات را در توسعه ملی جوامع به ویژه در امر برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کلان برجسته‌تر می‌‌کند. این باعث می‌شود تا وظیفه متولیان مخابراتی کشور سنگین‌تر شود و برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی تمامی ظرفیت‌های داخلی را بکار گیرند. بیش از 90 درصد ارتباطات جهان به واسطه کابل صورت می‌گیرد و فیبر نوری بهترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین نوع کابل برای بکارگیری در زیرساخت اینترنت و مخابرات است. در هفته دولت، وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات اعلام کرد که ظرفیت‌های کابل فیبرنوری بین شهری زیرساخت 57 هزار و 936 کیلومتر و پهنای باند بین‌الملل 564 گیگابیت بر ثانیه است.

بخش مخابرات، حوزه گسترده‌ای است که شبکه‌های اطلاع‌رسانی، اینترنت، انواع شبکه‌های تلفن ثابت و همراه و همچنین تمامی راه‌کارهای ارتباطی، مخابراتی و اطلاعاتی را در بر می‌گیرد. شرکت ارتباطات زیرساخت بخش مهمی از زیرساخت‌های مخابراتی کشور را در اختیار دارد. اما نگاهی به سه سال گذشته فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان می‌کند که تغییرات زیادی در ساختار مخابراتی و ارتباطی کشور رخ داده است.

افزایش ظرفیت‌ کابل فیبرنوری بین شهری زیرساخت 23 هزار کیلومتر به 57 هزار و 936 کیلومتر، رسیدن پهنای باند بین‌الملل به 564 گیگابیت بر ثانیه، افزایش ظرفیت شبکه IP داخل کشور به چهار ترابیت بر ثانیه، ارتقای ظرفیت در مسافت شبکه انتقال زیرساخت به 13,327,000Gbps/Km، کاهش میانگین زمان تاخیر ارسال بسته‌های IP در شبکه داخلی به 10.18 میلی‌ثانیه و میزان ترانزیت ارتباطات بین‌الملل به مقدار 3600 لینک STM1 از جمله فعالیت‌های این وزارتخانه در سه سال گذشته بوده است.

ایسوس

نظر شما چیست؟