ایران بیش از 800 هزارسایت‌ اینترنتی فعال دارد
آخرین وضعیت دامنه‌ها و سایت‌‌های اینترنتی ایران اعلام شد
مرکز ثبت پسوندها و دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده که تاکنون کاربران بیش از 810 هزار دامنه اینترنتی ir را به ثبت رسانده‌‌ و فعال هستند که در مقایسه با سال گذشته با ثبت 60 هزار دامنه جدید، بزرگ‌ترین کشور خاورمیانه در تعداد دامنه‌های ثبت شده محسوب می‌شود.

این آمار در پایان سال ۹۴ بالغ بر ۷۵۴ هزار دامنه اعلام شده بود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که پسوند «ir» هم‌چنان در صدر دامنه‌های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است. آخرین وضعیت ثبت دامنه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که هم اکنون تعداد ۸۰۳ هزار و ۳۰۳ دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را شامل می شود؛ هم‌چنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۶ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ایران ۲ هزار و ۱۵۶ دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۵۳۰ دامنه اعلام شده است.

مطلب پیشنهادی

آمار کاربران ایرانی در تلگرام و اینستاگرام اعلام شد!
دبیر شواری عالی فضای مجازی اعلام کرد

در همین حال تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۳۳۶ دامنه، با پسوند gov.ir بالغ بر ۲۷۷، پسوند org.ir بالغ بر ۳۱۵ و id.ir بالغ بر ۴۲۳ دامنه است؛ تاکنون ۴۱ دامنه نیز با پسوند net.ir به ثبت رسیده و در مجموع ۸۱۲ هزار و ۲۱۷ دامنه در پایگاه ثبت دامنه های اینترنتی در ایران تا شهریورماه ۹۵ ثبت شده و فعال است. به گزارش مهر، هم‌اکنون ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی فعال، نه تنها بزرگترین کشور در منطقه است؛ بلکه از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم عبور کرده و با رشد سالانه ۴۵ درصدی، در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟