HP Pavilion Mini
ریزکامپیوتر‌های جدید شرکت اچ‌پی با پردازشگر نسل پنجم اینتل
گرایش به ریزکامپیوترها حالا حالاها فروکش نخواهد کرد، چرا که با گذشت زمان آن‌ها تازه دارند جان می‌گیرند و محبوب‌تر هم می‌شوند. یا توجه به چند کاربردی بودن و قیمت پایین‌شان، با عقل جور در می‌آید که مردم این دوستان کوچولو را به عنوان بخشی از زندگی‌شان بخواهند. اچ‌پی که در حال حاضر خط تولید خود با نام HP Pavalion Mini را دارد، به نظر می‌رسد که بخواهد از پردازشگرهای Broadwell برای ارتقا ریزکامپیوترهای خود استفاده کند و با افزودن مقداری قدرت، ارزش خرید آن‌ها را نسبت به سخت‌افزار فعلی افزایش دهد.

خط تولید اولیه اچ‌پی یک مدل 320 دلاری با بردازشگر Pentium Haswell اینتل و یک مدل گران‌تر 450 دلاری با چیپ‌ست Core i3 Haswell اینتل عرضه می‌کرد.

مدل‌های جدید، که در وب‌سایت خاورمیانه اچ‌پی قابل مشاهده‌اند، در دو پیکربندی مختلف به دستمان می‌رسند. اولی HP Pavilion Mini 300-130ne نام دارد و به یک پردازشگر Core i3-5005U اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم، یک هارددیسک ساتا یک ترابایتی و گرافیک HD 5500 اینتل مجهز است. مدل سطح بالاتر HP Pavilion Mini 300-150ne نام دارد و به چیپ‌ست Core i5-5200U اینتل و 8 گیگابایت حافظه رم، به همراه همان هارددیسک و گرافیک مدل ارزان‌تر مجهز است.

هر دو مدل حدید مینی کامپیوتر‌های اچ‌پی به HDMI و DisplayPort، یک شکاف SD، چهار پورت USB 3.0، Bluetooth 4.0، Gigabit Ethernet و وای‌فای 802.11b/g/n تجهیز شده‌اند که آن‌ها از نظر انغطاف‌پذیری از بسیاری از ریزکامپیوترهای دیگر جلو می‌اندازد.

با آنکه هنوز تاریخ رسمی‌ای برای عرضه کامپیوترهای جدید اچ‌پی اعلام نشده اما جالب است که بدانید آن‌ها ویندوز 8.1 را در فهرست مشخصات این کامپیوترها ذکر کرده‌اند که نشان می‌دهد قبل از تاریخ عرضه ویندوز 10 یعنی 29 جولای به بازار خواهند آمد. قیمتی هم برای این مدل‌ها در دسترس نیست اما اگر اچ‌پی موفقیتی را در مدل‌های نسل چهارم دیده باشد، احتمال آن‌که بخواهد قیمت مدل‌های ارتقا یافته را حداقل در همان حدود قیمت نگه دارد زیاد است. قیمتی که این محصولات تاکنون بفروش می‌رسیدند 500 دلار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟