تازه واردهای سونی در کنگره جهانی موبایل 2018
سونی  از گوشی‌های اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت رونمایی کرد
سونی همچون سال‌های گذشته راس ساعت 11 ظهر به وقت ایران کنفرانس خبری خود را آغاز کرد. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که در کنفرانس امسل سونی از گوشی‌های اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت رونمایی خواهد کرد. اما نکته جالب توجه کنفرانس سونی در مقایسه با هوآوی و سامسونگ در کوتاه بودن زمان آن بود.

این کنفرانس راس ساعت مقرر و همزمان با پخش دمویی از گوشی‌های سونی کار خود را آغاز کرد. در ابتدای امر مدیر فروش و بازاریابی سونی به روی صحنه آمد. هیدیوکی فرومی (Hideyuki Furumi) در ابتدای این کنفرانس به فعالیت‌های یک سال گذشته سونی در حوزه موبایل اشاره کرد و گفت باعث خرسندی است که امسال ما با محصولی جدید و خلاقانه در کنگره جهانی موبایل حضور پیدا کرده‌ایم. نسل جدید هدست‌های جدید سونی Xperia ear duo نام دارد.

این محصول قرار است در رنگ‌های مختلف ابتدا به بازارهای اروپا و ایالات متحده وارد شود. نکته جالب توجه این کنفرانس این بود که آقای فرومی در بدو ورود به سراغ شبکه‌های نسل پنجم رفت و در مورد استراتژی‌های راهبردی سونی برای ارائه محصولاتی مبتنی بر شبکه‌های 5G سخنانی ایراد کرد. در ادامه صحبت‌های یکی از مدیران اریکسون به عنوان یکی از شرکای سونی در ارتباط با فناوری 5G برای علاقه‌مندان پخش شد. در ادامه این کنفرانس مدیر شرکت کوال‌کام یکی دیگر از شرکای سونی به روی صحنه آمد. او گفت ما در ارتباط با ویژگی‌های قدرتمندی که تراشه‌های 845 اسنپدراگون ارائه می‌کنند کاملا هیجان‌زده هستیم. تراشه‌هایی که می‌توانند از شبکه LTE گیگابیتی پشتیبانی کنند. تعامل دو شرکت سونی و کوالکام به عنوان دو شرکت بزرگ و پیشرو باعث خواهد شد تا ما به راحتی بتوانیم به شبکه‌های نسل پنجم ورود پیدا کرده و آن‌را گسترش دهیم.

در ادامه این کنفرانس مدیر بخش بازاریابی سونی دومرتبه به روی صحنه آمد و اعلام کرد همچون سال‌های گذشته محصول جدیدی را برای معرفی آماده کرده‌ایم. گوشی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت  (Xperia XZ2 Compact) و اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2) دو محصول جدیدی هستند که سونی از آن‌ها رونمایی کرد. ایکس زد 2 مجهز به یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی HDR با نسبت تصویر 18:9 است. ایکس زد کامپکت که گوشی کوچک‌تر نیز از HDR پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی قادر هستند به واسطه اسپیکرهای استریو قدرتمندی که در اختیار دارند صدایی فراگیر ارائه کنند. نکته قابل تعملی که در ارتباط با پرچم‌داران سونی به چشم می‌خورد در ارتباط با طراحی است که اکسپریا ایکس زد 2 اکنون از صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های کمتر نسبت به اسلاف خود برخوردار است.

با استناد به تصاویری که منتشر شده مشاهده می‌کنیم که پانل جلویی این گوشی به شکل تمام از نسل پنج شیشه محافظ گوریلا گلس 2.5D استفاده می‌کند که دیگر خبری از لبه‌های تیز این گوشی نخواهد بود. همچنین اسکنر اثرانگشت گوشی نیز به پانل پشتی منتقل شده و در نتیجه در نسل جدید این اسکنر با دکمه پاور ادغام نشده است. یکی از ویژگی‌های شاخص این گوشی‌ها تبدیل ضرب‌آهنگ موسیقی و صدا به ویبره است. قابلیتی که به لطف فناوری سامانه ویبره دینامیک اینکار را انجام می‌دهد. ویژگی که باعث می‌شود کاربر حس بهتری در زمان شنیدن صداهای موسیقی و فیلم‌ها پیدا کند.

در ادامه این نشست خبری رییس بخش فناوری سونی به روی صحنه آمد و اعلام کرد که امروز می‌خواهیم در ارتباط با جدیدترین فناوری‌ها از جمله فناوری پخش تصویر HDR با شما صحبت کنیم. او در خصوص تفاوت تصاویر HDR و تصاویر معمولی در زمان پخش فیلم‌ها گفت که گوشی‌های جدید یکی از اولین گوشی‌هایی هستند که از تصاویر HDR پشتیبانی می‌کنند.

فناوری که تا به امروز در هیچ تلویزیونی به کار گرفته نشده‌اند. در ادامه این کنفرانس مدیر بخش بازاریابی سونی به روی صحنه آمد و گفت دو گوشی جدید سونی می‌توانند فیلم‌های 4K را با کیفیت HDR ضبط کنند که این رویکرد در نوع خود بی‌نظیر است. پشتیبانی از تصاویر اسلوموشن با نرخ 960 فریم در ثانیه یکی دیگر از ویژگی‌های شاخصی این گوشی‌ها است که برای اولین بار این کار را با کیفیت فول‌اچ‌دی انجام می‌دهند. رویکردی که سامسونگ نیز در دو اسمارت‌فون خود از آن‌ها بهره ‌برده است.

 اکسپریا ایکس زد و ایکس زد کامپکت هر دو از تراشه‌های اسنپدراگون 845 استفاده می‌کنند. اکسپریا ایکس زد 2 به یک دوربین 19 مگاپیکسلی IMX400 و لنز F/2.0 تجهیز شده که به منظور هدایت امواج نوری بر سطح سنسور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گوشی‌ها به فناوری پیشرفته ردیابی چشم نیز تجهیز شده‌اند. گوشی‌هایی که حتا در محیط‌های تاریک نیز می‌توانند فیلم‌های شفاف و روشنی را ضبط کنند. گوشی‌هایی که لنز دوربین آن‌ها از چشم انسان نیز حساس‌تر است. این گوشی‌ها همچنین به اموجی‌های سه بعدی تجهیز شده‌اند که قادر هستند تصویری سه بعدی از چهره کاربران را ایجاد کنند. شارژ بی‌سیم یکی دیگر از امکاناتی است که این دو پرچم‌دار سونی به آن تجهیز شده‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟