اوبر سرویس حمل‌ونقل هوایی را در اختیار مردم عادی قرار می‌دهد
اوبر از نمونه اولیه تاکسی پرنده خود رونمایی کرد
به‌گزارش شبکه خبری CBS، اوبر پیش از برگزاری همایش Uber Elevateدر لس‌آنجلس از نمونه اولیه یک تاسی پرنده الکتریکی رونمایی کرده است.

1606683296_1_0.gif

برنامه این شرکت آغاز تست‌های موردنیاز برای ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی به‌نام "اوبر ایر" (Uber Air) تا سال 2020 میلادی در شهرهای لس‌آنجلس، دالاس-فورت ورث و دبی است. آن‌ها امیدوارند که این سرویس تا سال 2028 راه‌اندازی شود و مسافران را بین پدهای فرود به‌نام "اسکای‌پورتس" (skyports) که روی پشت‌بام ساختمان‌ها قرار دارد جابه‌جا کند. این شرکت به CNBS گفته است که اسکای‌پورت در هر ساعت حدود 200 پرواز و فرود خواهد داشت.

پرنده اوبر نسبت به‌هلیکوپتر سروصدای کمتری دارد

دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی‌الاصل اوبر در مصاحبه با سی‌بی‌اس عنوان کرد: "به‌نظر ما در آینده شهرها در حوزه حمل‌ونقل رو به استفاده از فضای عمودی خواهند آورد و ما قصد داریم تا آن‌را به‌واقعیت تبدیل کنیم."

نمونه اولیه وسیله‌ الکتریکی که بتواند به‌صورت عمودی پرواز و فرود (eVTOL) داشته باشد روز سه‌شنبه رونمایی شد. این وسیله با پنج پروانه چیزی شبیه به هلیکوپتر است. چهار پروانه به‌طور اختصاصی کار پرواز و فرود را انجام می‌دهند و از دو موتور که روی هم قرار گرفته‌اند استفاده می‌کنند. پروانه پنجم به eVTOL اجازه می‌دهد تا رو به‌جلو حرکت کند.

اوبر در یک بیانیه خبری اعلام کرد که تعداد و نحوه قرارگیری این موتورها باعث می‌شود تا eVTOL ایمن‌تر و ساکت‌تر از هلیکوپترهای رایج باشد. سرعت حرکت این وسیله نقلیه هوایی بین 241 تا 322 کیلومتر در ساعت است و با هر بار شارژ مسافتی در حدود 97 کیلومتر را طی می‌کند. هم‌چنین، این پرنده در ساعات اوج پرواز در عرض 5 دقیقه دوباره شارژ می‌شود.

این پروژه در ابتدا از انسان به‌عنوان خلبان استفاده می‌کند، اما اوبر تصمیم دارد در نهایت آن‌ها را خودران کند. هر eVTOL قادر به جابه‌جایی 4 مسافر است.

اوبر ایر برای مردم عادی در دسترس خواهد بود

"اوبر تصمیم دارد برخلاف هلیکوپترهای رایج، وسیله نقلیه هوایی خود را در اختیار مردم عادی قرار دهد." این جمله را دارا خسروشاهی در مصاحبه به برنامه CBS This Morning عنوان کرد.

وی گفت: "یکی از اصول اولیه این فناوری آن است که در هر پرواز 4 مسافر جابه‌جا شوند تا بتوانیم هزینه سفر را پایین بیاوریم."

اوبر برای توسعه سیستم کنترل ترافیک به‌منظور استفاده از آن برای ایجاد هماهنگی در این نوع سرویس با ناسا در حال همکاری است. البته، اوبر رقبای قدرتمندی مانند ایرباس، بوئینگ و Kitty Hawk دارد که همگی در حال تحقیق و آزمایش خدمات تاکسی پرنده هستند. شرکت Kitty Hawk توسط مؤسس گوگل، لری پیج، پشتیبانی می‌شود.

اوبر در نهایت تست خودروهای خودران را از سر می‌گیرد

در ماه آوریل، یکی از خودروهای خودران اوبر در یک سانحه رانندگی موجب مرگ یک عابرپیاده 49 ساله به‌نام "الاین هرزبرگ" در آریزونا شد. خسروشاهی به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که می‌توان تا حدودی نرم‌افزار مورد استفاده در این فناوری که نحوه تفسیر و واکنش به محیط اطراف را تعیین می‌کند مقصر دانست. با این‌حال، اوبر هم‌چنان در انتظار خاتمه و اعلام نتیجه بازرسی و تحقیقات "هیئت ایمنی حمل‌ونقل هوایی" است. 

از زمان وقوع این حادثه، اوبر تمام تست‌های خود را متوقف کرده، اما به‌گفته دارا خسروشاهی بعد از اتمام ارزیابی‌های دوباره این پروژه، کار تست خودروها از سر گرفته می‌شود.

"کاری که من انجام می‌دهم بررسی کامل تمام فرآیندها، آموزش، سخت‌افزار و هم‌چنین تست‌های عملی است. ما می‌خواهیم وقتی دوباره به خیابان‌ها برگشتیم ایمنی بالایی داشته باشیم."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟