تماشای رایگان سریال بازی تاج و تخت به قیمت ویروس!
بنابرگزارش‌ها، مخاطبان زیادی از جمله بسیاری از مردم ایران و هند، صبح خیلی زود از خواب بیدار شده‌اند با یک امید: دانلود و تماشای قسمت نخست فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت. سریالی که نسخه‌های غیرقانونی‌اش دست به دست می‌شوند و دانلود رایگان آن علاوه بر زیرپا گذاشتن قانون، کاربران را دچار خطرات امنیتی کرده و راه را برای گسترش تهدیدات سایبری هموار می‌کند.

به نوشته کوارتز «هندی‌ها ساعت ۵ صبح بیدار شدند تا راهی برای دانلود رایگان قسمت اول فصل جدید سریال بازی تاج و تخت بیابند.» بر اساس آمار گوگل ترندز بین ساعات ۵ تا ۹ صبح پانزدهم آوریل، استفاده از کلیدواژه‌های مربوط به دانلود فایل‌های رایگان ( تورنت ) قسمت جدید این فصل از سریال بازی تاج و تخت در کشور هند رشد زیادی داشته و این کلیدواژه‌ها، کاربران را به سایت‌های معروف تورنت هدایت کرده است. چنین آماری برای سریالی که بیشترین سرقت آنلاین را به خود اختصاص داده چندان دور از ذهن نیست.

در گزارشی مشابه، همشهری هم با استناد به آمار گوگل ترندز مدعی شده است که: « بسیاری از ایرانی‌ها از استان‌های مختلف در تلاش بوده‌اند همزمان با پخش جهانی این سریال و در کمترین فاصله ممکن قسمت اول این سریال را دانلود کنند و به تماشای آن زودتر از دیگران بپردازند.» در این گزارش آمده است: «  شروع فصل هشتم و آخر سریال گیم آو ترونز یا همان بازی تاج و تخت که از محبوبیتی جهانی برخوردار است باعث شد تا خدمات‌دهنده‌های اینترنت در کشور برخلاف روزهای دیگر سحرگاه پرترافیکی را تجربه کنند. » بنابر گزارش همشهری: «کاربران شهر رشت حتی بیشتر از کاربران شهر تهران این جست‌وجو را روز گذشته به نام خود ثبت کرده‌اند. »

آمار جستجوهای کاربران ایرانی با کلید واژه دانلود قسمت اول فصل هشتم بازی تاج و تخت

آماری از جستجوی انجام‌ شده در هفت روز گذشته بر اساس کلمات کلیدی « دانلود قسمت اول فصل هشتم بازی تاج و تخت»

البته این اشتیاق مخاطبان سریال بازی تاج و تخت آنچنان هم بی‌دردسر نیست. علاوه بر محکومیت‌هایی که در انتظار پخش‌کنندگان غیرقانونی این سریال است امکان زیادی نیز وجود دارد که نسخه‌های غیرقانونی سریال بازی تاج و تخت، آلوده به بدافزار هم باشند. این موضوع چنان جدی است که بنا بر ادعای کسپرسکی سریال بازی تاج و تخت در صدر فهرست سریال‌هایی است که به سرقت می‌روند و آلوده به بدافزار هستند. کسپرسکی مدعی است: « در سال گذشته میلادی ۱۷ درصد از محتوای به سرقت رفته آلوده به بدافزار، مربوط به سریال بازی تاج و تخت بوده است و با اینکه در سال گذشته میلادی، قسمت جدیدی از این سریال منتشر نشده است اما ۲۰ هزار و ۹۳۴ کاربر با نسخه‌های آلوده همین سریال مورد حمله قرار گرفته‌اند. » نکته مهم اینکه معمولاً احتمال آلوده بودن قسمت‌های نخست و پایانی هر فصل از سریال بازی تاج و تخت بیشتر است.

نیوزویک در سال ۲۰۱۷ و همزمان با پخش فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت، در گزارشی به محبوبیت این سریال در میان مخاطبان ایرانی پرداخت و دلایلی نظیر ریشه ایرانی یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان جورج آر.آر.مارتین، شباهت این داستان به شاهنامه فردوسی و البته حضور رامین جوادی بعنوان آهنگساز در این سریال را مطرح کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟