رقابت شدید شرکت‌های بزرگ برای یافتن استعدادهای جدید در دوران پس از کرونا
بررسی سوابق، فرصت‌های غیرمنتظره‌ای را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد
در سراسر آمریکا و با توجه به کم‌رنگ شدن ویروس کرونا، رقابت برای پیدا کردن استعداد داغ و داغ‌تر می‌شود. شرکت‌ها در تلاش هستند تا افراد را به شغل‌های داخل محیط شان ترغیب کنند و کسانی را جستوجو می‌کنند که در پی فرصت‌های نوظهور در افتصادی هستند که مجددا روبه‌رشد است.

1606683296_1_0.gif

سر حرفه‌ای‌های استخدام و جذب نیروهای متقاضی کار حسابی شلوغ است. نه تنها کارفرمایان صف کشیده‌اند، بلکه درصد زیادی از نیروی کار هم به دنبال کار جدید هستند. این یعنی حجم زیادی از رزومه‌ها و درخواست‌های کار، و در نتیجه افزایش بار کاری روی تیم‌های HR. توجه بیشتر به تنوع و گوناگونی همچنین باعث شده تا شیوه‌های استخدام نیروی کار با تغییرات و اصلاحات زیادی همراه باشد.

تمام بخش‌های مختلف مربوط به فرآیند جذب استعداد نیازمند تجدیدنظر است. سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که رو به جلو نگاه می‌کنند به‌شدت در حال اصلاح و پیشرفت هستند تا کارهایی که نیروی دست در آن‌ها دخیل است را کاهش دهند، بهره‌وری را افزایش دهند و در نهایت به استخدام‌های موفق دست پیدا کنند. در واقع، خیلی از شرکت‌های بزرگ در حال پیدا کردن فواید رقابتی در قسمت‌های غیرقابل انتظار هستند: بررسی سوابق.

بررسی سوابق پیش از استخدام که زمانی فقط یک فرآیند تیک زدن گزینه‌ها محسوب می‌شد، در حال حاضر خیلی بیشتر از گذشته کاربرد دارد و کمک بیشتری به پیدا کردن و پر کردن شغل‌های خالی با متقاضیان مناسب دارد ضمن این‌که بار زیادی را از روی دوش پرسنل HR برمی‌دارد.

گسترش استخر داوطلبان

به‌رغم این‌که چیزی حدود 8 میلیون کارمند به‌خاطر شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شدند و شغل‌های خود را از دست دادند، خیلی از کارفرمایان برای جذب نیروی کار با سختی و چالش‌های زیادی روبرو هستند. علاوه بر پیشنهادهای مربوط به عقد قرارداد و سایر موارد انگیزشی، شرکت‌ها در حال مرور دوباره روش‌های بررسی خود درباره نتایج مربوط به گزارش سوابق هستند. به‌طور مثال، شاید در گذشته داشتن سوءسابقه به‌معنای عدم پذیرش بود، اما الان می‌تواند خود باعث شروع یک مکالمه و گفتمان باشد.

این روزها کسب‌وکارها نمی‌توانند یک متقاضی را به‌خاطر اطلاعات غلط رد کنند. آن‌ها به‌دنبال منابع داده، شیوه‌های اطمینان از کیفیت، فناوری‌ها و سرویس‌هایی هستند تا اطلاعات نزدیک به دقیقی درباره هر کدام از متقاضیان داشته باشند.

«گِرِگ گی»، مدیرعامل شرکت Asurint که یکی از پیشروان حوزه بررسی سوابق است، می‌گوید: «نهایتا اگر اطلاعات نادرستی وجود داشته باشد، این وظیفه ماست که به آن رسیدگی کنیم، آن‌ها را شخصا تأیید کنیم یا اطلاعات را تصحیح کنیم.»

حتا زمانی‌که سابقه مجرم بودن کسی تأیید شود، شرکت‌ها تحقیقات بیشتری می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌توان از این مسئله چشم‌پوشی کرد یا نه. 

سریع‌تر شدن عقد قرارداد با استعدادهای جدید

وقتی تیم HR موفق به شناسایی یکی از متقاضیان خیلی خوب می‌شود، اصلا دوست نخواهند داشت تا او را به شرکت رقیب ببازند. اطمینان از به‌خدمت گرفتن یک استعداد ناب در مجموعه مستلزم داشتن سرعت است.

بار دیگر، بررسی سوابق نقش مهمی را ایفا می‌کند. دهه گذشته شاهد استفاده از SaaS و راه‌کارهای کلاود محور با APIها بودیم که می‌توان آن‌ها را به‌سهولت با سیستم‌های اطلاعات HR یعنی HRIS و سیستم‌های ردیابی متقاضی (ATS) یکپارچه کرد. 

مراقبت در برابر ریسک

قانون کار و امنیت اطلاعات و همچنین نگرانی‌های حریم شخصی در حال تحول هستند و همین باعث تغییر اندازه تهدیدها می‌شود. برای باقی ماندن در محیط رگولاتوری و قانونی باید اطلاعات به‌روز در اختیار داشت.

مثلا یکی از آن‌ها داشتن مدرک و گواهی معتبر است تا از این طریق، تیم‌های استخدام مطمئن باشند که همه مراحل به درستی طی می‌شود و در نهایت اطلاعات صحیح و درستی به‌دست می‌آید.

با توجه به اهداف جاه‌طلبانه پسا-فراگیری کسب‌وکارها، شرکت‌ها و مجموعه‌ها در پی کشف راه‌های زیادی هستند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند به توانایی سریع، صحیح و خودکار همراه با خدمات کامل در خصوص بررسی سوابق دست پیدا کنند تا در نهایت خودشان را با چالش‌های استخدام در سال 2022 سازگار کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟