یک رویداد لغو شده بهتر از یک زندگی لغو شده
03/10/1400 - 06:30
بیل‌ گیتس: امیکرون بدترین سویه ویروس کرونا
بیل گیتس، مدیرعامل اسبق مایکروسافت در جدیدترین توییتی که در ارتباط با کووید 19 منتشر کرد نسبت به افزایش موارد ابتلا به آمیکرون در سراسر جهان هشدار داد و اعلام کرد که جهان ممکن است وارد بدترین بخش همه‌گیری شود، زیرا این سویه بدترین نوع افزایش در مقایسه با سویه‌های قبلی را خواهد داشت.

بیل گیتس در توییتی نوشت: «با توجه به خطرناک بودن و ابتلای بسیار سریع افراد به امیکرون بیشتر برنامه‌های تعطیلات خود پس از آلوده شدن دوستان نزدیکش به نوع امیکرون را لغو کرده‌ام. امیکرون سریع‌تر از هر ویروسی در تاریخ در حال گسترش است و به زودی در همه کشورهای جهان نشانه‌های این ویروس را مشاهده خواهید کرد.»

او در این ارتباط گفت: «خطرناک‌ترین بخش امیکرون ناشناخته بودن عملکرد آن است که ممکن است میزان کشندگی این سویه را بیشتر از موارد قبلی کند. حتی اگر شدت آن نصف دلتا باشد، بدترین موجی است که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، زیرا به شدت عفونی است.»

او به مردم توصیه کرد: «واکسن کووید 19 را به سرعت تزریق کنند، زیرا واکسن بهترین راهکاری است که محافظت از آن‌ها در برابر امیکرون وجود دارد. همه ما باید مراقب باشیم، به ویژه آسیب‌پذیرترین افراد چه آن‌هایی که در خیابان زندگی کنند و چه آن‌هایی که در کشورهایی هستند که به امکانات بهداشتی خوبی دسترسی دارند. به بیان دقیق‌تر، نباید از ماسک‌زدن، پرهیز از تجمعات بزرگ در محیط‌های سربسته و واکسینه کردن غافل شویم.»

بیل گیتس مدعی شد که موج همه‌گیر ناشی از امیکرون نزدیک به سه ماه ادامه خواهد داشت. او گفت: «اگر خبر خوبی در ارتباط با امیکرون وجود داشته باشد این است که آ‌نقدر سریع حرکت می‌کند که وقتی در یک کشور وارد شود، موج در آن‌جا کمتر از سه ماه طول می‌کشد. به همین دلیل ماه‌های پیش‌رو، سخت خواهند بود، اما معتقدم اگر گام‌های درست برداشته شود، این بیماری همه‌گیر می‌تواند در سال 2022 تمام شود.»

لازم به توضیح است که امیکرون اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی آن‌را سویه‌ای نگران‌کننده اعلام کرد. دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس ، رئیس سازمان جهانی بهداشت از مردم خواست تا برنامه‌های تعطیلات خود را برای محافظت از سلامت عمومی لغو کنند، زیرا نوع امیکرون به سرعت در سطح جهان در حال گسترش است.

تدروس آدهانوم گبریسوس گفت: «یک رویداد لغو شده بهتر از یک زندگی لغو شده است و اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سخت است.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟