غول موتورهای جستجو راهی جدید برای نفوذ به چشم‌ها پیدا کرده است
 لنز کاشتنی گوگل برای چشم‌ها
هر چند عینک گوگل نتوانست موفقیتی را که باید به دست آورد، اما این غول موتورهای جستجو هر طور شده راهی را برای نفوذ به چشمان شما پیدا خواهد کرد. بر اساس یک گزارش ثبت اختراع جدید، این شرکت شیوه‎ای را ابداع کرده است که از طریق آن یک دستگاه به طور مستقیم داخل چشمان شما کاشته می‎شود.

این پرونده ثبت اختراع نشان می‎دهد که این دستگاه برای جایگزین شدن با لنزهای طبیعی چشم در نظر گرفته شده است و روی لنز چشم تزریق می‎شود. هر چند این دستگاه درون چشمی‎ بیشتر برای اصلاح ضعف بینایی در نظر گرفته شده است، اما کارهای بسیار بیشتری از یک لنز تماسی دائمی‎ معمولی یا جایگزینی برای عمل‎های جراحی را انجام می‎دهد. بر اساس گزارش نشریه فوربز، این دستگاه شامل یک لنز الکترونیکی به همراه فضای ذخيره سازی، تعدادی سنسور، یک باتری و تجهيزات رادیویی است که امکان برقراری ارتباط با یک دستگاه جداگانه خارجی را فراهم می‎کند که این دستگاه خارجی وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. باتری داخلی که ظاهرا قرار است درون چشم کار گذاشته شود نیز انرژی مورد نیاز برای چیزی که در سند ثبت اختراع از آن به عنوان «آنتن برداشت انرژی» یاد شده است را تامین می‎کند.

تمرکز گوگل روی کاشتنی‎های داخل چشم به صورت جدی از سال 2014 شروع شد، زمانی که این شرکت یک سند اختراع را برای لنزهای تماسی هوشمند به نام خود ثبت کرد که شامل یک تراشه بی‎سیم بسیار کوچک و توانایی تحت نظر قرار دادن سطح قند موجود در اشک چشم می‎شد. این اختراع بعد از شروع همکاری گوگل با شرکت خدمات پزشکی Novartis برای کمک به توسعه این فناوری بیشتر به سمت عملی شدن پیش رفت. شرکت سونی هم برای ورود به این حوزه و رقابت با گوگل یک لنز تماسی هوشمند را به نام خود ثبت کرد که از یک دوربين و امکان کنترل دیافراگم و بزرگ نمایی برخوردار است.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟