4K دست‌یافتنی‌تر شد
لذت 4K روی مک‌بوک پرو جدید اپل
مک‌بوک همیشه از بهترین‌ و پیشرو‌ترین‌ مدل‌های لپتاپ بوده است. کاربرانی که از مک‌بوک پرو 13 اینچی، تصاویر 4K با فرکانس 60 گیگاهرتز می‌خواستند، حالا خواسته‌شان محقق شده است.

مک‌بوک پرو 13 اینچی با نمایشگر رتینا مدت‌ها است که منتخب کاربران حرفه‌ای لپ‌تاپ‌های قابل حمل بوده است اما اخیرا از مشکل قابل توجه‌ای رنج می‌برد؛ فقدان پشتیبانی از وضوح 4K. به خاطر کارت گرافیک قدیمی اینتل، این لپتاپ قادر به پشتیبانی خروجی 4K با فرکانس 60 هرتز نبود.

حالا اوضاع تغییر کرده است. مک‌بوک‌ پرو 13 اینچی با نمایشگر رتینا مجهز به کارت گرافیک جدید است و از درگاه ارتباطی Thunderbolt 2 برای پهنای‌باند اضافی پشتیبانی می‌کند و دیگر کاملا از پس یک ویدیو 4K روی Thunderbolt/Mini-DisplayPort بر‌می‌آید. این موضوع روی صفحه پشتیبانی اپل ذکر شده است اما در این صفحه آمده که سیستم‌های مک فقط روی نمایشگرهایی مشخص کار می‌کنند.در آزمایش‌هایی که صورت گرفته است، روی چندین نمایشگر 4K ذکر نشده روی صفحه رسمی پشتیبانی اپل، هم به خوبی کار می‌کند. به بیان دیگر، باید بتواند از پس تمام نمایشگرهای 4K موجود در بازار با ورودی DisplayPort بر‌آید.

جالب است که نامی از مک‌بوک ایر 2015 برده نشده است. عجیب اینجاست که کارت گرافیک موجود  روی مک‌بوک ایر تازه وارد نباید هیچ مشکلی در این وضوح داشته باشد. در تماسی با اپل برای اطمینان از پشتیبانی مک‌بوک ایر از 4K، به ما گفته شد که اطلاعات صفحه دقیق است. یعنی از این وضوح پشتیبانی نمی‌کند. از طرف دیگر منابعی مانند سایت آرس تکنیکا ادعا می‌کند که مک بوک ایر از 4K پشتیبانی می‌کند. باید نوت‌بوک جدید اپل نیز وارد بازار شود و آزمایش‌ها قضاوت کنند که آیا از تصاویر 4K پشتیبانی می‌کند یا خیر!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟