ثبت اختراع جدید سامسونگ
تلفن خود را با چشم‌تان کنترل کنید
شما به تلفن سامسونگ خود نگاه می‎کنید و قفل تلفن با یک بررسی سریع از چهره شما باز می‎شود. در برنامه پخش موزیک خود یک بار چشمک می‎زنید و آهنگ مورد علاقه شما شروع به پخش شدن می‎کند. دو بار چشمک می‎زنید تا اطلاعات مربوط به آهنگ و خواننده آن را مشاهده کنید. چشمان خود را به سمت راست حرکت می‎دهید تا فهرست آهنگ‌ها برای شما جابه‌جا شود. چشم خود را اول به چپ و بعد به راست حرکت می‎دهید تا میزان صدا را کنترل کنید.

این ثبت اختراع تازه سامسونگ در عرصه فناوری است که به کاربران این امکان را می‎دهد تا با حرکت چشمان خود دستگاه خود را کنترل کنند. این دستگاه می‎تواند تلفن، تبلت، کامپیوتر یا تلوزیون شما باشد.

در متنی که توسط دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده منتشر شده آمده است: «روشی برای کنترل کردن عملکرد یک دستگاه دارای صفحه‌نمایش با استفاده از حرکت چشم به ثبت رسیده است. این روش شامل دریافت اطلاعات حرکت چشم یک کاربر از جمله دریافت اطلاعات مربوط به چشمک زدن کاربر است که در پاسخ به دریافت هر یک از این اطلاعات یک فرمان کنترلی تولید و اجرا می‎شود و در مجموع به وسیله این فرامین می‎توان دستگاه مورد نظر را کنترل کرد.»

در حالت کلی این اختراع عملکردی را توصیف می‎کند که به وسیله آن حس‌گرهای موجود در یک دستگاه حرکات چشمان کاربر را تعقیب کرده و به وسیله آن یک مکان نما را روی صفحه‌نمایش به حرکت در می‎آورد. یک حس‌گر جداگانه نیز چشمک زدن‎های کاربر را تحت نظر قرار می‎دهد و فرمانی شبیه به کلیک کردن ماوس را توليد می‎کند.

فرامینی که به وسیله حرکت چشم تولید شده و می‎توان به وسیله آن دستگاه یا نرم‌افزارهای موجود در آن را کنترل کرد شامل موارد زیر هستند:
باز کردن: باز نگه داشتن چشم
چشمک زدن: چشمک زدن سريع چشم
کلیک کوتاه: باز و بسته کردن سریع چشم
کلیک کردن: باز کردن چشم بعد از بستن آن
کلیک طولانی: باز کردن چشم بعد از بستن طولانی مدت آن
بستن: بسته نگه داشتن چشم
نگه داشتن: خیره شدن به یک نقطه برای مدت طولانی

سامسونگ در تاریخ مارس 2013 درخواستنامه خود را به دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده ارسال کرده است. پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده شاهد استفاده از این فناوری در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت باشیم. از سویی دیگر، این ثبت‌ اختراع ممکن است فقط یک رد گم کردن و بی‌اهمیت باشد؛ زیرا این فناوری همانند فناوری‌های امنیتی بیومتریک چالش‌های زیادی پیش‌ رو دارد و تصور نمی‌شود به زودی وارد بازار شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟