بزرگان عرصه فناوری در یک جبهه
هوش‌مصنوعی موفق شد مایکروسافت و بنیاد OpenAI را با یکدیگر متحد کند
سازمان‌ها و شرکت‌ها بزرگ دنیای فناوری هر یک در حوزه کاری خود صاحب سبک هستند. همین موضوع باعث می‌شود در بیشتر موارد آن‌ها در زمینه راه‌حل‌های ارائه شده با یکدیگر هم عقیده نباشند. اما به نظر می‌رسد هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد تا بزرگان را گردهم آورد.

مایکروسافت همانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری واحد ویژه‌ای را در ارتباط با هوش مصنوعی در اختیار دارد. واحدی که در آن پژوهشگران عرضه هوش مصنوعی و تحلیل‌گران ارشد داده‌ها در تلاش هستند، راهکاری نوین مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی را ارائه کنند. واحد مربوط به تحقیقات هوش مصنوعی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده به سازمان OpenAI پیوسته است. OpenAI یک سازمان غیرانتفاعی است که موسس آن ایلان ماسک بوده و به منظور بررسی و ارائه راهکارهای هوشمندانه و ارائه رایگان دستاوردهای خود به عموم مردم تاسیس شده است. بر اساس قرداد منعقد شده میان دو طرف سازمان OpenAP به جدیدترین فناوری ماشین مجازی مایکروسافت به منظور آموزش هوش مصنوعی در مقیاس کلان و همچنین شبیه‌سازی الگوهای تمرینی دسترسی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

پروژه‌ای برای هوشمند‌سازی کنترل بر هوش‌مصنوعی
سازمان OpenAI افق‌های تازه‌ای در زمینه مدیریت بر هوش‌مصنوعی ارائه می‌کند

سازمان OpenAI دسامبر سال گذشته میلادی با مشارکت ایلان ماسک و سام آلتمن مدیرعامل Y Combinator کار خود را آغاز کرد. این سازمان بر توسعه سبک خاصی از برنامه‌های هوش منصوعی متمرکز است. به طوری که در نظر دارد الگوریتم‌های مثبت و سازنده‌ای که در دراز مدت به نفع جامعه است تولید کرده و به این شکل از طراحی الگوریتم‌هایی که به طور بالقوه ممکن است برای صدمه رساندن مورد استفاده قرار گیرند، دوری کند. این سازمان همچنین به دنبال طراحی مکانیزمی است که بتواند بر هوش مصنوعی در آینده کنترل کند.

آلتمن از روسای OpenAI در ارتباط با این اقدام مایکروسافت گفته است: «مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های عرضه فناوری در ایالات متحده است که به این سازمان محلق شده است. ما در حال ساخت یک فناوری قدرتمند هستیم. فناوری که عقیده داریم باید در اختیار همه مردم قرار داشته باشد، نه اینکه تنها در انحصار یک دولت یا یک شرکت قرار داشته باشد.»

مطلب پیشنهادی

مایکروسافت با پیوستن به بنیاد لینوکس تاریخ‌ساز شد

همکاری مایکروسافت و OpenAI یک وضعیت برد-برد را برای هر دو طرف به وجود خواهد آورد. OpenAI برجسته‌ترین ذهن‌های این حوزه را گردهم آورده است تا روی مسائل مربوط به هوش مصنوعی و پیشبرد آن تحقیق کنند. همچنین، به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی متعهد شده است، دستاوردهای خود را در اختیار آحاد جامعه قرار دهند. واحد تحقیقات مایکروسافت خودش یکی از برجسته‌ترین واحدهای تحقیقاتی جهان به شمار می‌رود و تمایلی ندارد دستاوردهایش محدود به داخل خود مجموعه باشد. این شرکت در تلاش است دستاوردهای برجسته هوش مصنوعی را در سرویس‌های آژر مورد استفاده قرار دهد. به طوری که اثربخشی هوش مصنوعی در سرویس‌های مبتنی بر رایانش ابری را به اثبات رسانده و شرکت‌های دیگر را متقاعد سازد از چنین رویکردی استفاده کنند. سال گذشته میلادی ساتیا نادلا اعلام کرد مایکروسافت تا سال 2018 نزدیک به 20 میلیارد دلار در حوزه کلاود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. مایکروسافت در دراز مدت امیدوار است بتواند با فیسبوک و گوگل که در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام داده‌اند به رقابت بپردازد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟