شارپ شما را ذوق‌زده خواهد کرد!
اسمارت‌فونی با نمایشگر 4K و دقت 806 پیکسل در هر اینچ
تفکیک پذیری 4K فنتوری تازه‌ای در دنیای اسمارت‌فون‌ها به حساب نمی آید، اما شارپ تصمیم گرفته است گوشی تلفن همراهی عرضه کند که حسابی کاربران را ذوق‌زده خواهد کرد. یک اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 4K و تراکم 806 پیکسل در هر اینچ.

با معرفی اولین نمایشگر 5.5 اینچی با تفکیک پذیری 3840 در 2160 (Ultra HD) در دنیا توسط شرکت شارپ، به زودی نمایشگرهای 4K برای تلفن‌های هوشمند در دسترس خواهند بود. این تکیک پذیری به معنی تارکم فوق العاده 806 پیکسلی در هر اینچ است. می‌توانید آن را با نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD ال‌جی G3 که غلظت 583 پیکسل در اینچ دارد، مقایسه کنید. این نمایشگرِ جذاب شارپ نخستین بار روی وبلاگ گریک‌تک مشاهده شد.

اما این تعداد پیکسل روی یک تلفن‌هوشمند به چه دردی می‌خورد؟ آن‌هم وقتی چشم انسان  قادر به دیدن بیش از 300 پیکسل در اینچ (در حالت معمول) نیست. به طور کلی این فناوری به تلفن همراه امکان می‌دهد تا بدون هیچ دستکاری (فرآیند کاهش یا افزایش تعداد پیکسل‌های یک تصویر)، پیکسل به پیکسل، تصویری 4K را ایجاد کند. این فرآیند منجر به ساخت تصاویری فوق دقیق و بی‌نقص شده و از سوی دیگر به توسعه‌دهندگان فرصتی می‌دهد تا روی وضوح 4K تجاربی جدید کسب کنند.

دلیل مهم‌تر، واقعیت مجازی است. وقتی شما برای تجربه واقعیت مجازی از یک تلفن هوشمند استفاده می‌کنید، نمایشگر تلفن همراه تنها چند سانتی‌متر از صورت‌تان فاصله دارد. در این فاصله و حتی در یک نمایشگر Quad HD، شما قادر به دیدن پیکسل‌ها هستید. با 4K، دنیای مجازی روی تلفن همراه واقعی‌تر به نظر می‌رسد. البته فرض بر این است که چیپ‌ست‌های موبایل آن قدر پیشرفت کنند تا بدون آن که باتری دستگاه را خالی کنند، بتوانند از پس این تعداد پیکسل بر‌آیند.

سر و کله اولین تلفن با نمایشگر 4K احتمالا اواخر امسال پیدا می‌شود. تلفنی که شایعه شده با 4K همراه باشد گلکسی نوت 5 شرکت سامسونگ است که باید در پاییز منتظرش باشیم. البته به احتمال قریب به یقین، این تلفن برخلاف نمایشگر IGZO شرکت شارپ که بر پایه فناوری LCD است، مجهز به نمایشگر AMOLED (فناوری منتخب نمایشگر‌های موبایل سامسونگ) خواهد بود.

علاوه بر آن، ممکن است روزی شاهد تلفن‌های هوشمندی با نمایشگر 8K باشیم (7680 در 4320 پیکسل). 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟