به‌منظور مبارزه با اخبار دروغین
کاربران فیسبوک می‌توانند اخبار جعلی را گزارش دهند
فیسبوک از تاریخ 8 نوامبر به‌بعد تحت شدیدترین انتقادات و توهین‌ها قرار گرفته است. البته حق با معترضان است. در طی ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا؛ حجم غیرقابل تصوری از اخبار جعلی و دروغین تمام فضای این شبکه اجتماعی را پر کرده بود.

1606683296_1_0.gif

بلافاصله بعد از آن؛ مارک زاکربرگ در مقام دفاع از عملکرد شبکه خود برآمد و گفت که هیچ خطایی متوجه آن‌ها نیست. اما به‌نظر می‌رسد وی به‌سادگی از کنار این مسئله عبور نکرده و تصمیم گرفته تا کاری در این خصوص انجام دهد.  فعلا فیسبوک برای مقابله با اخبار جعلی و دروغین؛ از سیستم والت خود شروع کرده و علاوه بر آن؛ محتوای BS را با روش‌های curation و automation بازبینی می‌کند.

مطلب پیشنهادی

توییتر حساب کاربری مدیرعامل‌اش را مسدود کرد!
ادامه داستان اشتباه‌های خنده‌دار شبکه‌های اجتماعی

هم‌چنین؛ به‌نظر می‌رسد که فیسبوک از روز یک‌شنبه به‌صورت کاملا بی‌سروصدا روش سومی هم معرفی کرده است: یک قابلیت جدید به‌نام "گزارش کاربر" که به‌طور ویژه‌ای روی این‌گونه اخبار تمرکز دارد. 

همان‌طور که می‌دانید فیسبوک از سال گذشته گزینه اخبار نادرست را نیز روی این سایت فعال کرده است.

از حالا به‌بعد؛ اگر کاربری بعد از این‌که گزینه "I think it shouldn't be on Facebook" را انتخاب کرد؛ یک پست را در تایم‌لاین‌اش گزارش کند؛ قادر خواهد بود از صفحه‌ای که بعد از آن نمایش داده می‌شود؛ گزینه "It's a false news story" را انتخاب کند.

البته به‌خاظر داشته باشید که این قابلیت با گزینه "It goes against my mind" تفاوت می‌کند؛ چون اصول و نظریات شما هرچقدر هم که به آن‌‌ها ایمان جدی داشته باشید؛ غیرقابل تغییر هستند.

این اقدام از سوی فیسبوک می‌تواند اثرات بسیار خوبی را در پی داشته باشد. درست مثل همان کاری که این شبکه اجتماعی درباره کلماتی مانند اسلحه انجام می‌هد. البته این حرکت چندان هم موفقیت‌آمیز نبود و هم‌چنان خرید اسلحه از غریبه‌ها در فضای مجازی به‌سادگی قابل انجام است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟