اخبار نمایشگاه CES 2017
قفل دوچرخه‌ای که به اینترنت وصل می‌شود
به نظر می‌رسد اقتصاد مشارکتی (sharing economy) این‌بار در قالب دوچرخ‌های روزمره و آن‌ هم به شکل یک قفل هوشمند به نمایشگاه CES امسال آمده است. قفل هوشمندی که شرکت Lattis آن‌را طراحی کرده، قرار است در آینده نقش بزرگی را در برنامه‌ریزی‌های این شرکت بازی کند. قفل هوشمند این شرکت موسوم به ellipse ظاهری شبیه به ZipCar دارد، اما از چرخ دنده‌های کمتری استفاده می‌کند.

در روز دوم نمایشگاه CES، شرکت Lattis  از یک قفل بیضی شکل هوشمند موسوم به Ellipse Smart Bike Lock رونمایی کرد. آن چنان که از نام این قفل ممکن است حدس زده باشید، Ellipse طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های اینترنت اشیا را در زیر این قاب مبتنی بر انرژی خورشید مستتر کرده است. این قفل هوشمند مجهز به شتاب‌سنجی است که ضربات ناگهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. به طور مثال، اگر ضربه‌ای به دوچرخه شما وارد شود یا با یک ماشین تصادف کنید، این قفل به سرعت از خود واکنش نشان می‌دهد.

بلوتوث قرار گرفته در این قفل به شما اجازه می‌دهد از راه دور به آن متصل شده و آن‌را باز کنید. همچنین اگر سارقان تلاش کنند تا این قفل را باز کنند، بلافاصله هشداری برای گوشی شما ارسال می‌کند. هماهنگ بودن قفل Ellipse با گوشی هوشمند، به این گجت اجازه می‌دهد تا موقعیت مکانی شما را در زمان تصادف برای مخاطبانی که مشخص کرده‌اید، ارسال کند. این قفل زمانی که شخصی تلاش می‌کند تا قفل هوشمند را بریده و چرخ شما را به سرقت ببرد به شما اطلاع می‌دهد. آیا انتظار دارید این قفل قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار دهد؟ اگر چنین است باید بدانید این قفل به شما اجازه می‌دهد دوچرخه خود را با دوستانتان به اشتراک قرار دهید. برای این منظور کافی است کلیدهای مجازی را در اختیار آن‌ها قرار دهید. این رویکرد دقیقا مشابه با قفل‌های هوشمندی عمل می‌کند که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است که Ellipse همچنین به ویژگی Find My Bike نیز مجهز است. این ویژگی زمانی که به یاد نمی‌آورید، دوچرخه خود را در چه مکانی پارک کرده‌اید به شما کمک می‌کند. این قفل که از درجه امنیت بالایی برخوردار است، برای آن‌که انرژی خود را تامین کند به یک پانل خورشیدی کوچک مجهز است که باتری آن‌را در طول روز شارژ می‌کند. آن‌گونه که Lattis گفته است، این قفل تنها به یک ساعت انرژی خورشیدی نیاز دارد تا به مدت یک هفته مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با یک بار شارژ این قفل به مدت 12 ساعت می‌توانید تا یک ماه از آن استفاده کنید.

همچنین اگر در طول شب سوار دوچرخه خود شوید، این قفل از طریق درگاه micro-USB نیز می‌تواند شارژ شود. Lattis گفته است، در حال برنامه‌ریزی است تا برنامه به اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های خود را در اختیار سازمان‌ها قرار داده تا کارکنان این سازمان‌ها بتوانند با سهولت هر چه بیشتر به طور اشتراکی از دوچرخه‌ها استفاده کنند. قفل Ellipse به قیمت 200 دلار برای فروش روی سایت این شرکت قرار گرفته است. انتظار می‌رود برنامه به اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های این شرکت نیز در نیمه اول سال جاری میلادی به مرحله اجرا در آید.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟