علاقه بیش از اندازه تیم کوک به واقعیت افزوده
اپل با همکاری آلمانی‌ها عینک AR می‌سازد
شایع شده که اپل تمرکز خود را معطوف فناوری واقعیت افزوده کرده و به‌دنبال استفاده بهینه از فضاهای موجود در این زمینه است. یکی از این برنامه‌ها ساخت یک جفت عینک واقعیت افزوده با «کارل زیس» است.

غول فناوری دنیا در این زمینه با شرکت آلمانی نام‌برده که در زمینه تولید اپتیک تخصص دارد، همکاری می‌کند و به‌گفته کارشناس دنیای فناوری «رابرت اسکوبل» نتیجه این همکاری مشترک ساخت عینک‌های ترکیبی AR بسیار سبک است. «اسکوبل» در پستی که در صفحه شخصی خود در فیسبوک گذاشته بود؛ ضمن اعلام این مطلب گفت که این خبر توسط یکی از کارکنان شرکت "زیس" تأیید شده و احتمالا اوایل سال جاری میلادی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: کفش‌های ویژه واقعیت مجازی در CES 2017
آغاز موج ورود اکسسوری‌های VR در سال 2017

برخلاف واقعیت مجازی؛ که کاربران خود را با استفاده از عینک‌های مخصوص وارد یک دنیای دیجیتالی جدید و مهیج می‌کنند؛ فناوری AR تصاویر و دیتا را در کنار دنیای واقعی قرار می‌دهد. شاید یکی از نمونه‌های بارز AR که در طی ماه‌های اخیر بسیار خبرساز شد و سروصدای زیادی به‌پا کرد بازی معروف «پوکمون گو» بود که در آن کاراکترهای پوکمون روی نمایشگر تلفن‌های بازیگران این بازی و در همان خیابان‌‌ها و پارک‌هایی که در حال عبور بودند ظاهر می‌شدند.

اپل پیش از این اعلام کرده بود که بیشتر به واقعیت افزوده علاقه دارد تا واقعیت مجازی. ماه سپتامبر سال گذشته هم تیم کوک؛ مدیرعامل اپل؛ در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفته بود که به‌نظر وی فرصت‌هایی که در AR وجود دارد بیشتر و بزرگ‌تر از VR است چون AR به کاربران این امکان را می‌دهد تا بیشتر حضور داشته باشند.

کوک در این مصاحبه اظهار کرد: "هم واقعیت مجازی در دسترس است و هم واقعیت افزوده؛ هر دوی آن‌ها فوق‌العاده جالب هستند. اما به‌نظر من؛ بین این دو فناوری؛ واقعیت افزوده بسیار فراتر از واقعیت مجازی است."

اپل تا به‌حال پتنت‌های زیادی در اداره US Patant and Trademark ثبت کرده است. به‌عنوان مثال؛ یکی از این پتنت‌ها که در سال 2014 میلادی به ثبت رسید "Transparent Electronic Device" نام دارد و مضمون آن قرار دادن تصاویر بر روی اجسامی است که در دنیای واقعی می‌بینیم.

اپل فعلا از دادن هرگونه توضیح در مورد این خبر خودداری کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟