بیت‌کوین با ارزش‌تر از طلا
برای اولین بار ارزش پول دیجیتالی از طلا بیشتر شد
اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به وضعیت بازارها توجه دقیقی دارند و قیمت هر اونس طلا و انواع مختلفی از فلزات ارزشمند را به دقت مورد رصد قرار داده و با نمونه‌های مشابه مورد بررسی قرار می‌دهند، ممکن است از شنیدن این خبر متعجب شوید. در حالی که این روزها بیت‌کوین حال و هوای بسیار خوبی دارد، به نظر می‌رسد بازار طلا حال و هوای چندان خوشایندی ندارد.

1606683296_1_0.gif

امروز برای اولین بار در تاریخ اتفاقی عجیب و کم سابقه‌ای رخ داد. ارزش واحد یک بیت‌کوین یکی از رایج‌ترین ارز‌های دیجیتالی رمزنگاری شده از قیمت یک اونس طلا فراتر رفت. در حالی که این خبر برای بازار دادوستد بیت‌کوین بدون شک خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است، اما در مقابل برای بازار طلا به هیچ عنوان خبر خوشایندی نیست.

مطلب پیشنهادی

۹ فناوری پول‌ساز میلیاردی سال ۲۰۱۷
سال آینده میلادی هوش‌مصنوعی غوغا می‌کند

در حالی که نزدیک به یک یا دو دهه پیش بیت‌کوین ارزش چندانی نداشت، اما امروز شاهد آن هستیم که در ادامه روند ارزشمندی بیت‌کوین، ارزش این واحد پولی مجازی به بالاترین رقم در تاریخ خود رسید. در حال حاضر ارزش یک بیت‌کوین برابر با 1238 دلار است که در مقایسه با قیمت یک اونس طلا بیشتر است.

البته طلا و بیت‌کوین در چند ماه گذشته یک روند افزایشی را تجربه کرده‌اند، اما پس از آن‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این ارز مجازی را مورد تایید قرار داد به یکباره ارزش آن رو به فزونی نهاد. اگر به تاریخ مبالادت این سهام نگاهی داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که این ارز مجازی در نیمه‌های سال 2015 ارزشی معادل 200 دلار داشت، اما امروز مشاهده کردیم که ارزش یک بیت‌کوین به رقم 1238.11 دلار رسیده است. در حالی که ارزش یک اونس طلا به رقم 1237.73 رسیده است.

مطلب پیشنهادی

راهنمای مفاهيم پايه بیت‌کوین (اینفوگرافی)

تک‌کرانچ در این ارتباط گفته است: «این افزایش قیمت به معنای آن نخواهد بود که مردم طلای خود را خواهند فروخت و در مقابل بیت‌کوین خریداری خواهند کرد. اما اتفاق امروز نشان داد که بیت‌کوین و طلا هر دو جزء دارایی‌های ارزشمند به شمار می‌روند.» مردم از دیرباز به طلا به عنوان یک سرمایه‌‌گذاری بلندمدت و بدون ریسک نگاه می‌کردند. اما افزایش قیمت بیت‌کوین این امید را نزد طرفداران این پول مجاری زنده کرده است که شاید بتوان به عنوان یک طلای استاندارد که شرایط نگه‌داری آن ایمن‌تر از طلا است از آن استفاده کرد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟