هیچ روشی برای رمزگشایی فایل‌ها وجود ندارد
30/02/1396 - 13:11
آخرین اخبار درباره باج‌افزار سایبری واناکرای
در حالی که به نظر می‌رسید موج اول و دوم حمله سایبری باج‌افزار خطرناک واناکرای به کامپیوترهای سراسر جهان مهار شده است؛ گزارش‌های جدید موسسه‌های امنیتی و از جمله مرکز ماهر ایران اطلاعات دیگری را نشان می‌دهد.

مرکز ماهر ایران در آخرین اطلاعیه خود درباره باج‌افزار واناکرای، خبر می‌دهد آخرین نسخه واناکرای قوی‌تر شده است و هیچ روشی دیگر برای رمزگشایی فایل‌ها و اطلاعات دزدیده شده وجود ندارد. از سوی دیگر، این باج‌افزار شروع به ارسال پیام‌های خصوصی برای قربانیان خود کرده و ازشان درخواست باج و پول می‌کند تا فایل‌ها و اطلاعات رمزنگاری شده را دوباره باز کند. 

مطلب پیشنهادی

چگونه از خودمان در برابر باج‌افزار خطرناک WanaCry محافظت کنیم

اوایل هفته گذشته، نرم‌افزار مخربی تحت عنوان «واناکرای» با قابلیت خود انتشاری در شبکه حدود ۱۰۰ کشور شیوع یافته و بالغ بر ۷۵ هزار سیستم کامپیوتری را آلوده کرده است.

براساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار باج‌گیر، در سطح شبکه کشور ما نیز مشاهده شده، به نحوی که طبق آخرین آمار این مرکز، بیش از ۵۰ اپراتور ارتباطی و سازمان، قربانی این باج‌افزار در کشور شده‌اند که بیشتر این آلودگی‌ها نیز در حوزه اپراتورهای ارتباطی و حوزه پزشکی، سلامت و دانشگاه‌ها و در تهران و اصفهان شناسایی شده است.

مرکز ماهر در اطلاعیه آخر خود تاکید دارد که باج‌افزار واناکرای در آخرین نسخه خود از رمزنگاری جدید و قوی‌تری استفاده می‌کند. به همین دلیل، کاربران اینترنتی باید هشیاری و مراقبت خود را چندین برابر کنند. این مرکز هشدار می‌دهد که از ورود به سایت‌های ناشناخته جلوگیری شود و منحصرا از روش‌ها و راه‌کارهای معرفی شده مراجع معتبر برای مقابله با این باج‌افزار استفاده شود. کاربران هر بسته امنیتی یا نرم‌افزار ضدبدافزار را نصب نکنند و در صورت گرفتار شدن در دام این باج‌افزار، پیش از هر کاری با مرکز ماهر یا شرکت پشتیبانی آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی خود تماس بگیرند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟