دو رقیب در تعامل با یکدیگر
سرآغازی بر یک تحول بزرگ، کورتانا و الکسا با یکدیگر گفت‌و‌گو خواهند کرد!
مایکروسافت و آمازون توافق کردند تا دو دستیار شخصی الکسا و آمازون با یکدیگر در ارتباط باشند.

الکسا آمازون و دستیار شخصی کورتانا مایکروسافت که تا پیش از این رقیب یکدیگر بودند به لطف تعامل دو شرکت بزرگ عرصه فناوری به زودی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود. در قراردادی که دیروز به امضا طرفین رسید، هر دو شرکت متعهد شدند تا شرایط برقراری ارتباط میان این دو دستیار شخصی را تا اواخر سال جاری میلادی مهیا سازند.

به‌طوری که در آینده کاربران می‌توانند به دستگاه اکو خود بگویند آلکسا کورتانا را فعال کن یا به دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 بگویند کورتانا، الکسا را فعال کن تا دستیاران شخصی فعال شوند. آن‌گونه که مایکروسافت در وبلاگ این شرکت نوشته است، کاربران این توانایی را خواهند داشت تا از طریق کورتانا که روی کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز 10 به آن دسترسی دارند یا در آینده نزدیک از طریق اندروید و iOS به الکسا دسترسی داشته باشند. با توجه به این‌که وضعیت هر دو شرکت در زمینه گوشی‌های هوشمند خوب نیست و هیچ‌یک در این زمینه حرف چندان خاصی برای گفتن ندارند، بر همین اساس این دو شرکت تصمیم گرفتند به ‌طور جدی روی دستیاران شخصی خود متمرکز شوند تا در این حوزه بر رقبای خود غلبه کنند.

مایکروسافت به شکل کاملا عمیقی کورتانا را با آفیس و آتلوک یکپارچه کرده است، در حالی که آمازون یک اکوسیستم از پیش ساخته شده را در ارتباط با محصولات خود و دیگر سازندگانی که در حوزه اسپیکرهای هوشمند به فعالیت اشتغال دارند آماده کرده است. ‌ مایکروسافت در حال حاضر از تکنیک یادگیری ماشینی برای شناسایی لغاتی که در ایمیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به منظور ارائه یکسری پیشنهادات استفاده می‌کند. کورتانا نیز بر اساس زبانی که کاربران از آن استفاده می‌کنند به منظور کمک به کاربران در تنظیم قرارملاقات‌ها آماده شده است. اما همکاری که در آینده میان دو شرکت انجام خواهد گرفت به کاربران الکسا کمک خواهد کرد از ویژگی‌های یادآوری موجود در نرم‌افزار آتلوک بهره‌مند شوند.

مایکروسافت در مقایسه با آمازون در زمینه جلب مشارکت توسعه‌دهندگان در تعامل با کورتانا عقب مانده است. به‌طوری که امروزه کیت Skill آمازون به شدت محبوب است. در حالی که پیش‌نمایش کیت Cortana Skills از اواخر آوریل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت اما کیت Skill الکسا مدت‌ها است در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟