به‌روزرسانی لپ‌تاپ‌های دل با سری جدید پردازنده‌های اینتل
لپ‌تاپ دل XPS 13 با پردازنده‌های نسل 8 اینتل به‌روزرسانی می‌شود
شرکت دل در حال به‌روزرسانی برخی از لپ‌تاپ‌های خود با جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتم اینتل به‌نام "کبی لیک" است. در صدر این فهرست، مدل XPS 13 قرار دارد که طبق برنامه قرار است به دو مدل از پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل مجهز شود.

یکی از پردازنده‌های انتخاب شده پردازنده i5 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و سرعتی معادل 3.4 گیگاهرتز و دیگری پردازنده i7 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و سرعتی معادل 4 گیگاهرتز است.

البته، همه این پردازنده‌های جدید قرار نیست با هم عرضه شوند. ابتدا در تاریخ 12 سپتامبر با پردازنده Core i7 و سپس در ماه اکتبر با پردازنده Core i5 در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. هنوز شرکت دل هیچ اطلاعاتی درباره قیمت مدل‌های XPS 13 با پردازنده‌های نسل هشتم اینتل منتشر نکرده، اما قیمت مدل فعلی با پردازنده i7 یک هزار و 350 دلار است پس باید انتظار قیمت بالاتری برای مدل جدیدتر داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی

چرا دیدن عکس کامپیوترهای کثیف و خاکی هیجان‌انگیز است + گالری عکس

به‌غیر از پردازنده، مدل XPS 13 هیچ تغییر دیگری نخواهد داشت. وقتی در سال 2015 این لپ‌تاپ به‌بازار معرفی شد طراحی بی‌نظیر و چشم‌نواز آن تمام نگاه‌ها را معطوف خود کرد. اما، بعد از این‌که سایر شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ به نحوه ساخت این‌گونه لپ‌تاپ‌ها با طراحی باریک پی بردند کار برای دل سخت‌تر شده است.

علاوه بر مدل XPS 13، چندین مدل دیگر از سری لپ‌تاپ‌های رده پایین دل هم با پردازنده‌های نسل 8 اینتل به‌روزرسانی خواهند شد. از جمله آن‌ها می‌توان به مدل‌های 13 و 15 اینچ Inspiron 5000 2-in-1، Inspiron 7000 2-in-1 و مدل استاندارد Inspiron 7000 اشاره کرد. هم‌چنین، Inspiron 7000 2-in-1 سایز 17 اینچ هم به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل مجهز می‌شود.

در این مدل‌ها، پردازنده‌های نسل هشتم به‌طور کامل جایگزین نسل هفتم خواهند شد برای همین قیمت آن‌ها از بین 799 دلار تا 949 دلار شروع می‌شود. مدل Inspiron 5000 2-in-1 به یک استایلوس فعال نیز مجهز می‌شود. تمامی این مدل‌ها از تاریخ سوم ماه اکتبر وارد بازار می‌شوند.

و در پایان به یک نکته دیگر هم باید اشاره کرد: دل رنگ رزگلد را به لپ‌تاپ Inspiron 7000 اضافه می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟