چرا آیفون 7 پلاس هنوز هم جایگزین خوبی برای آیفون 8 پلاس است؟
راهنمای خرید: به جای آیفون 8 پلاس، آیفون 7 پلاس بخرید!
اپل امسال آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را معرفی کرد. هر دو محصول نام برده شده گوشی‌های قدرتمند و شیکی هستند، اما ما عقیده داریم که آیفون 7 پلاس اپل همچنان می‌تواند در مقایسه با آیفون 8 پلاس یک انتخاب بهتر باشد! می‌پرسید چرا؟ با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که خرید آیفون 8 پلاس اپل را در برنامه کاریتان قرار داده‌اید و قصد دارید در آینده این گوشی را خریداری کنید. اگر چنین است، توصیه می‌کنیم دست نگاه دارید و حداقل یک بار هم که شده این مقاله را مطالعه کنید. ما عقیده داریم که آیفون 7 پلاس اپل می‌تواند جایگزین عالی برای آیفون 8 پلاس باشد!

اما چطور و چگونه؟ در این مقاله به دلایلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند چرا آیفون 7 پلاس می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس باشد. لطفا به خاطر داشته باشید که آیفون 8 پلاس در واقع نسخه آپدیت شده آیفون 7 پلاس اپل است و انتظار می‌رود بعد از یک سال در مقایسه با این محصول به مراتب بهتر باشد. اما آیا اینطور است؟ با سایت شبکه همراه باشید.

دلیل اول: ظاهرا مشابه

اولین دلیلی که ما داریم، مربوط به ظاهر این دو گوشی می‌شود. اپل فقط در آیفون 8 پلاس از شیشه براق و زیباتری در بدنه گوشی استفاده کرده و در سایر زمینه‌های طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون 7 پلاس هیچ تغییری اعمال نکرده است! یعنی اگر از ظاهر براق آیفون 8 پلاس چشم‌پوشی کنید، تقریبا هیچ تفاوتی مابین آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس پیدا نخواهید کرد. با توجه به اینکه آیفون 8 پلاس اپل جایگزین آیفون 7 پلاس است و یک سال بعد از آن معرفی شده، ظاهر مشابه آن با آیفون 7 پلاس به واقع ناامیدکننده محسوب می‌شود.

دلیل دوم: ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر

ابعاد بدنه آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. این تشابه به قدری است که شما با در دست گرفتن دو گوشی متوجه تفاوت ابعاد آن‌ها نمی‌شوید، اما اگر بخواهید به طور دقیق و میلیمتری موضوع را بررسی کنید باید بدانید که ابعاد آیفون 7 پلاس اپل از آیفون 8 پلاس کوچک‌تر است! طول، عرض و ضخامت این گوشی هر کدام 0.2 میلیمتر از ابعاد آیفون 8 پلاس کوچک‌تر است. ضمنا وزن این گوشی هم 14 گرم از آیفون 8 پلاس کمتر است. پس در مجموع می‌توان مدعی شد که آیفون 7 پلاس اپل ظرافت طرحی بیشتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس دارد.

دلیل سوم: اندازه، سبک و وضوح تصویر مشابه نمایشگر

اگر به اندازه صفحه نمایش، سبک طراحی آن و وضوح تصورش اهمیت می‌دهید (مطمئنا همینطور است!) باید بدانید که از این نظر هم آیفون 7 پلاس اپل با آیفون 8 پلاس تفاوتی ندارد! اندازه نمایشگر هر دو گوشی مورد نظر 5.5 اینچی بوده و پنل آن‌ها از نوع IPS LCD است. نمایشگر هر دو گوشی حاشیه‌های مشابهی را ارائه کرده‌اند و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی یکسانی دارند. بنابراین آیفون 8 پلاس از نظر صفحه نمایش هم هیچ تفاوتی با آیفون 7 پلاس ندارد و بهبود محسوسی در آن دیده نمی‌شود!

دلیل چهارم: تراشه قدرتمند!

قبول داریم که تراشه A11 Bionic آیفون 8 پلاس از تراشه A10 آیفون 7 پلاس قوی‌تر است، اما آیا به این فکر کرده‌اید که شما می‌خواهید با گوشی خود چه کاری انجام دهید که تراشه A10 آیفون 7 پلاس قادر به انجامش نباشد؟ به شما قول می‌دهیم که هر بازی و اپلیکیشنی که مد نظرتان باشد در آیفون 7 پلاس هم بدون هیچ مشکلی اجرا شود، پس چرا باید هزینه اضافه صرف خزید آیفونی کنید که تراشه‌ای قدرتمند اما بلااستفاده را به همراه دارد؟

مطلب پیشنهادی

یک پلاس و این همه غوغا؟ مقایسه‌ آیفون 8 و 8 پلاس

دلیل پنجم: باتری با ظرفیت بالاتر

اپل در آیفون 8 پلاس یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی را بکار برده و از این نظر پس‌رفت داشته است! چرا که باتری آیفون 7 پلاس اپل ظرفیت 2900 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی بسیاری از سایت‌های معتبر عملکرد باتری آیفون 7 پلاس اپل هم نسبت به آیفون 8 پلاس بهتر بوده است یا حداقل هر دو باتری عملکرد نسبتا مشابهی داشته‌اند.

دلیل ششم: قیمت ارزان‌تر

اما یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به نظر ما ثابت می‌کند خرید آیفون 7 پلاس از خرید آیفون 8 پلاس انتخاب بهتری است، مربوط به قیمت آن‌ها می‌شود. نسخه پایه‌ای آیفون 8 پلاس که از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد هم اکنون قیمتی در حدود 4،400،000 تومان دارد، این موضوع در حالیست که نسخه مجهز به حافظه 128 گیگابایتی آیفون 7 پلاس اپل تقریبا با قیمت 4،250،000 تومان به فروش می‌رسد! اگر بخواهید نسخه پایه‌ای و مجهز به حافظه 32 گیگابایتی آیفون 7 پلاس را خریداری کنید، اختلاف قیمت ایجاد شده از این هم بیشتر می‌شود.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم و دلایلی که به آن‌ها اشاره شد، مشخص است که خرید آیفون 7 پلاس اپل در مقایسه با آیفون 8 پلاس انتخاب بهتری خواهد بود یا حداقل آیفون 7 پلاس می‌تواند جایگزین عالی برای آیفون 8 پلاس اپل باشد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟