رقابت سه گوشی برتر و مجهز به نمایشگر بدون حاشیه سال 2017
مقایسه آیفون 10، شیائومی می میکس 2 و گلکسی اس 8 پلاس
اگر از طرفداران گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش بدون حاشیه باشید، بدون تردید می‌دانید که آیفون 10 اپل (Apple iPhone X)، شیائومی می میکس 2 (Xiami Mi Mix 2) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S8 Plus) سه مورد از بهترین و جالب‌ترین اسمارتفون بهره‌مند از این ویژگی هستند. در این مقاله قصد داریم این سه گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که در سال 2017 میلادی در طراحی گوشی‌های هوشمند به وجود آمد مربوط به صفحه نمایش آن‌ها می‌شود. صفحه نمایش گوشی‌ها در سال 2017 ویژگی خاصی با اصطلاح بزل‌‌لس (Bezel-less) را به خود گرفت که به آن "نمایشگر بدون حاشیه" گفته می‌شود. در این سبک طراحی، صفحه نمایش گوشی حاشیه‌ای ندارد و تقریبا کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند.

اگر از طرفداران این سبک طراحی باشید باید بدانید که آیفون 10 اپل، شیائومی می میکس 2 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ هم اکنون سه مورد از بهترین گوشی‌های هوشمندی هستند که با این سبک طراحی و روانه بازار شده‌اند. در این مقاله اختصاصی قصد داریم سه گوشی مذکور را در کنار یکدیگر قرار داده و با هم مقایسه کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با سایت شبکه همراه باشید.

ابعاد و اندازه (برنده: آیفون 10)

اگر به اندازه و ابعاد گوشی اهمیت می‌دهید و چندان تمایل ندارید که یک گوشی خیلی بزرگ خریداری کنید، آیفون 10 اپل بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. آیفون 10 با ابعاد 143.6 در 70.9 در 7.7 میلیمتر در بین سه محصول نام برده شده کوچک‌ترین گوشی است که می‌توانید خریداری کنید. لازم به اشاره است که این گوشی 173 گرم هم وزن دارد و از این نظر هم گوشی نسبتا سبکی محسوب می‌شود. البته باید اشاره کنیم که وزن گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ 173 گرم بوده و 1 گرم از وزن آیفون 10 کمتر است. با این حال از نظر ابعاد و اندازه آیفون 10 جمع‌وجورترین گوشی محسوب می‌شود.

مقاومت و دوام (برنده: گلکسی اس 8 پلاس)

از نظر مقاومت و دوام دو گوشی گلکسی اس 8 پلاس و آیفون 10 شاید تقریبا در یک سطح کیفی قرار داشته باشند. اما از آنجایی که گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ توانسته استاندارد IP68 را کسب کند و آیفون 10 استاندارد ضد آب IP67 را دارد، بنابراین ما برتری این بخش را به گلکسی اس 8 پلاس می‌دهیم. لازم به اشاره است که بدنه هر سه گوشی نام برده شده از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده‌اند و کیفیت بالایی دارند.

صفحه نمایش (برنده: گلکسی اس 8 پلاس)

به نظر ما صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ به دلیل وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار بالایی که دارد از دو محصول دیگر بهتر است. اگرچه از نظر روشنایی و برخی موارد جزئی دیگر نمایشگر آیفون 10 از گلکسی اس 8 پلاس هم بهتر است، اما ما در مجموع برتری این بخش را به گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ می‌دهیم. همچنین بزرگ بودن نمایشگر این گوشی هم یکی دیگر از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچی بوده که بزرگ‌ترین نمایشگر در بین سه محصول نام برده شده است. وضوح تصویر آن 2960 در 1440 پیکسل است و تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی به 529 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا فراموش نکنید که صفحه نمایش این گوشی از قابلیت Always On Display هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

پردازنده مرکزی (برنده: آیفون 10)

آیفون 10 اپل با تجهیز به تراشه A11 Bionic قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. اگرچه دو گوشی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ و شیائومی می میکس 2 هم قدرت عملکرد عالی دارد، اما با این حال نمی‌توانند به پای آیفون 10 اپل برسند. هماهنگی بستر سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی بسیار بالاست و تجربه‌ای غنی را به کاربر منتقل می‌کند.

مولتی تسکینگ (برنده: شیائومی می میکس 2)

نسخه معمولی گوشی شیائومی می میکس 2 از یک رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه برتر و سرامیکی آن رم 8 گیگابایتی دارد! این موضوع سبب می‌شود تا این گوشی در زیر فشار و مولتی‌تسکینگ‌ سنگین بازده بسیار عالی داشته باشد. بنابراین اگر به مولتی‌تسکینگ و ظرفیت رم گوشی اهمیت زیادی می‌دهید، شیائومی می میکس 2 بهترین شرایط را برایتان ایجاد می‌کند.

دوربین اصلی (برنده: آیفون 10)

دوربین اصلی آیفون 10 از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که عملکرد خیره کننده‌ای دارند. اگر به دنبال یک گوشی هستید که از نظر کیفیت عملکرد دوربین بی‌رقیب باشد، آیفون 10 بهترین پیشنهادی محسوب می‌شود که می‌توانیم به شما بکنیم.

دوربین سلفی (برنده: گلکسی اس 8 پلاس)

اما از نظر کیفیت عملکرد دوربین سلفی ما برتری را به گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ می‌دهیم که از یک لنز دوربین قدرتمند 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای 1440p پشتیبانی می‌کند.

باتری (برنده: شیائومی می میکس 2)

اگر به شارژدهی باتری و سرعت شارژ مجدد آن اهمیت می‌دهید، شیائومی می میکس 2 بهترین گزینه پیش رویتان محسوب می‌شود. طبق بررسی سایت فون‌آرنا باتری این گوشی شارژدهی بهتری در مقایسه با باتری گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ و آیفون 10 اپل دارد. همچنین سرعت شارژ مجدد باتری این گوشی هم از هر دو گوشی دیگر بیشتر است و باتری دستگاه ظرف مدت زمان 88 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. جالب است بدانید که سرعت شارژ مجدد باتری آیفون 10 و گلکسی اس 8 پلاس به ترتیب 189 و 99 دقیقه خواهد بود. پس از نظر باتری بهترین گزینه خرید شیائومی می میکس 2 است.

قیمت (برنده: شیائومی می میکس 2)

اگر به قیمت گوشی که می‌خواهید بخرید اهمیت می‌دهید، شک نکنید که شیائومی می میکس 2 بهترین گزینه خرید پیش رویتان محسوب می‌شود. نسخه پایه این گوشی هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 2،400،000 تومان موجود است. این مسئله در حالیست که نسخه پایه آیفون 10 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ به ترتیب در بازار کشورمان با قیمت 5،700،000 تومان و 3،300،000 تومان به فروش می‌رسند! بنابراین از نظر قیمت هم برتری از آن شیائومی می میکس 2 است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه سه گوشی آیفون 10 اپل، شیائومی می میکس 2 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ پرداختیم. برتری‌هایی که هر یک از این گوشی‌ها به دست آورده‌اند به تعداد زیر بوده است:

  • مجموع برتری‌های آیفون 10 اپل: 3 مورد
  • مجموع برتری‌های گلکسی اس 3 پلاس سامسونگ: 3 مورد
  • مجموع برتری‌های شیائومی می میکس 2: 3 مورد

پس سه گوشی نام برده شده در مجموع تعداد برتری‌های یکسانی نسبت به یکدیگر دارند و شما باید برای انتخاب بهترین گزینه ببینید که کدام گوشی برتری‌هایش با معیارهای اصلی شما همخوانی دارد. امیدوار هستیم که از این راهنمای خرید استفاده کرده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟