میان‌رده‌ای ارزان‌تر از سایر
بررسی هوآوی Y7 Prime 2018
مدیر عامل شرکت مدیاتک اخیرا طی مصاحبه‌ای گفته بود:
«مردم پول زیادی را صرف خرید گوشی هوشمند می‌کنند، بدون این که بدانند این هزینه قرار است دقیقا به چه کارشان بیاید! اکثر مردم گوشی‌هایی چندین برابر قدرتمندتر از نیازشان دارند و این دلیل توجه به مسائل بی‌اهمیتی مثل بنچمارک‌ها است.»
این نگرش تنها مربوط به شرکت مدیاتک نیست؛ بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات مرتبط با فناوری در چین، با همین نگرش فعالیت می‌کنند و به همین دلیل شاهد حضور محصولات ارزان، اما با کیفیت چینی در بازار گوشی‌های هوشمند هستیم.امروز قصد داریم یکی دیگر از این محصولات را به شما معرفی کنیم: هوآوی Y7 پرایم 2018

گوشی هوآوی Y7 پرایم، یک گوشی خوش‌ساخت با باتری قدرتمند بود که سال گذشته توسط هوآوی تولید و روانه بازار شده بود. از این گوشی بارها در راهنمای خریدهای این سایت نام برده شده بود و به عنوان یک گزینه ارزان و مناسب از آن یاد شده بود. حالا نسخه 2018 گوشی Y7 پرایم روانه بازار شده است؛ نسخه‌ای که حد اقل از نظر ظاهری، هیچ شباهتی به Y7 Prime ندارد!

طراحی

نسخه 2018 گوشی Y7 پرایم دارای بدنه‌ای کشیده و حاشیه‌ای ناچیز است. بدنه این گوشی در رنگ آبی دارای نوعی بافت خاص است که نور را به نحو خاصی بازتاب می‌دهد. هوآوی پیش از این هم از این طراحی شیشه مانند در گوشی‌های میانرده‌ای مانند آنر 9 لایت و نووا 3e بهره برده بود. بدنه پلاستیکی و خوش‌ساخت این گوشی به خوبی صیقل خورده است و این مسئله بدنه آن را تا حدی لیز و مستعد جذب اثر انگشت کرده است. این گوشی از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی با آنر 9 لایت ندارد و از الفبای طراحی سایر میان‌رده‌های نسل جدید هوآوی مانند میت 10 لایت، P اسمارت، آنر 7X و آنر 9 لایت پیروی می‌کند. هوآوی Y7 پرایم 2018 با 155 گرم وزن و داشتن قطع 18 به 9 صفحه نمایش، یک گوشی بسیار خوش‌دست به حساب می‌آید و با احتساب زیبایی، کیفیت ساخت بالا و خوش‌دستی، در بخش طراحی حائز نمره بسیار بالایی می‌شود.

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم، نمایشگر این گوشی دارای نسبت طول به عرض 18 به 9 است و سعی شده است در اطراف نمایشگر آن حاشیه چندانی وجود نداشته باشد. پنل مورد استفاده در صفحه نمایش هوآوی Y7 پرایم 2018 از نوع LCD و مبتنی بر فناوری ساخت IPS است. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن HD+ است که با توجه به ابعاد 5.99 اینچی آن، نمی‌تواند ترامن پیکسلی چندان بالایی در اختیار کاربر قرار دهد و مقدار آن تنها به حدود 270 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. این تراکم پیکسلی پایین نشان می‌دهد که قرار نیست روی نمایشگر این گوشی جزئیات با دقت بسیار بالایی به نمایش دربیایند؛ اما این مسئله با توجه به قیمت پایین این گوشی نسبت به هم‌رده‌هایش، کاملا موجه است و نمی‌توان از آن شکایتی داشت. در بخش روشنایی هم این نمایشگر عملکرد قابل قبولی دارد و کاربر می‌تواند محتواهای مختلف را در نور روز مشاهده کند. در بخش رنگ‌بندی هم می‌توان عملکرد صفحه نمایش این گوشی را رضایتبخش اعلام کرد؛ هرچند رنگ‌ها روی آن کمی به سمت رنگ‌های گرم و مشخصا قرمز تمایل دارند؛ اما این مسئله هم از بخش تنظیمات نمایشگر قابل رفع است.

دوربین

ستاپ دوربین مورد استفاده در Huawei Y7 Prime 2018، همان ستاپ مورد استفاده در P Smart و Honor 9 lite است؛ یعنی دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی‌ای که در کنار آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت ایجاد افکت بوکه به کار گرفته شده است. این دوربین 13 مگاپیکسلی در نور مناسب می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت قابل قبول ثبت کند. محیط اپ دوربین هوآوی دارای امکانات فراوانی است که کار کردن با آن‌ها می‌تواند منجر به ثبت عکس‌های بسیار جذابی شود و کاربر بتواند از وجود دو دوربین روی گوشی نهایت استفاده را ببرد. دوربین سلفی این گوشی هم از یک حسگر 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و برخلاف میت 10 لایت، در کنار آن فلش وجود ندارد. نهایت کیفیت ضبط ویدیو با هر دو دوربین این گوشی هم Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد که در این رده قیمتی یک استاندارد به حساب می‌آید.

سخت افزار

برعکس سایر گوشی‌‌های میانرده هوآوی که از تراشه Kirin 659 بهره می‌برند، این گوشی به یک تراشه میانرده رو به پایین کوآلکام مجهز شده است. تراشه Snapdragon 430 مورد استفاده روی این گوشی برای انجام امور روزمره کاملا مناسب است و همچنین می‌تواند بازی‌های سبک و نیمه سنگین را به خوبی اجرا کند. اما از آن جا که این تراشه برای یک گوشی ارزان در نظر گرفته شده است؛ نمی‌توانید از آن انتظار اجرای بی عیب و نقص بازی‌های سنگین را داشته باشید. این تراشه هشت هسته‌ای قابلیت پردازش تا 1.4 گیگاهرتز را دارد و در کنار آن 3 گیگابایت رم استفاده شده است تا به کاربر امکان اجرای تعداد قابل توجهی اپ را به صورت همزمان بدهد. حافظه داخلی هوآوی Y7 پرایم 2018 برابر با 32 گیگابایت است و در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه هم وجود دارد. نقطه مثبت این گوشی نسبت به سایر میانرده‌های نسل جدید هوآوی این است که برای کارت حافظه درگاه اختصاصی در نظر گرفته شده است و کاربر می‌تواند به صورت همزمان از دو سیمکارت + کارت حافظه استفاده کند. 

باتری

هوآوی علاقه خاصی به استفاده از باتری‌های 3000 میلی‌ امپر ساعتی دارد و این مسئله را می‌توان در تمام گوشی‌های میانرده نسل جدید این شرکت مشاهده کرد. تقریبا در تمام این گوشی‌ها همانند هوآوی Y7 پرایم 2018 شاهد استفاده از باتری‌هایی با همین ظرفیت هستیم. و بله، مطابق انتظار، خبری از قابلیت شارژ سریع هم برای این گوشی نیست. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی موجود روی این گوشی با توجه به رزولوشن HD نمایشگر آن می‌تواند برای یک روز استفاده معمولی کفایت کند. با این حال؛ اگر قصد استفاده سنگین از گوشی خود داشته باشید، می‌توانید تنها برای 5 تا 6 ساعت روی Y7 پرایم 2018 حساب کنید. 

نرم افزار

هوآوی Y7 پرایم 2018 با آخرین نسخه اندروید روانه بازار شده است. این گوشی از رابط کاربری مخصوص خود هوآوی بهره می‌برد که ظاهری کاملا متفاوت به اندروید آن داده است. تعداد اپ‌های پیش‌فرض موجود روی این گوشی چندان زیاد نیست؛ با این حال، امکان حذف آن‌ها هم وجود دارد و جای هیچ نگرانی‌ای در این مورد وجود ندارد. منوهای این گوشی تا حد امکان ساده‌سازی شده‌اند و امکانات شخصی‌ سازی زیادی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که در این بین می‌توان به قابلیت تغییر تم اشاره کرد.

نتیجه گیری

هوآوی حالا تعداد زیادی گوشی مشابه با امکانات مشابه و با قیمت‌هایی نزدیک به هم روانه بازار کرده است که تمام سلایق، نیازها و بودجه‌ها را در بر بگیرد. با افزایش قیمت دلار، گوشی‌های ارزان این شرکت هم در ایران با افزایش قیمت چشمگیری روبرو شدند. اگر Y7 پرایم 2018 چهار یا پنج ماه پیش به بازار آمده بود، احتمالا قیمتش به زحمت به 800 هزار تومان می‌رسید، اما حالا قرار است با قیمتی بالای یک میلیون تومان روانه بازار شود. با این وجود، این گوشی همچنان نسبت به قیمتش ارزش خرید بالایی دارد. طراحی مدرن، کیفیت ساخت بالا، زیبایی بصری، نمایشگر قابل قبول، دوربین دوگانه با امکانات فراوان، تراشه مطمئن، باتری مناسب و رابط کاربری جذاب، این گوشی را به یک گزینه جذاب برای خرید تبدیل کرده است. البته امیدواریم پیش بینی ما در این باره درست باشد و دلالان با افزایش قیمت Y7 پرایم 2018 این گوشی را هم از دسترس خریداران خارج نکنند.

در یک کلام می‌توان Huawey Y7 Prime 2018 را یک گزینه مناسب برای تمام افرادی دانست که اهل انجام بازی‌های سنگین روی موبایل نیستند. با وجود قیمت پایین، امکانات این گوشی برای پاسخگویی به نیاز اکثر افراد مناسب است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟