در این آشفته بازار...
راهنمای خرید یک میلیونی: پانزده گوشی برای خرید +یک گوشی برای نخریدن!
بله. ما انتظار داشتیم که اوضاع بازار موبایل بعد از قضیه اجرایی شدن طرح رجیستری دچار آشفتگی شود؛ اما حقیقتا حتی منِ بدبین هم دیگر حدس نمی‌زدم اوضاع تا این حد وخیم شود. همه مسئولان هم معتقدند همه چیز مناسب است و مردم باید با این قیمت‌ها کنار بیایند؛ چون «عادلانه» است.

1606683296_1_0.gif

اما نگاهی به آخرین سری راهنمای خریدهایی که در سایت شبکه نوشته شده بیندازید؛ مربوط به خیلی وقت قبل نیست. حوالی نوروز بود و من قصد داشتم به سفری بروم که ممکن بود چند روزی از کار دورم کند. تصمیم گرفتم یک مجموعه راهنمای خرید بنویسم. حالا بروید و ببینید که ظرف همین مدت کمتر از دو ماه، قیمت‌ها چقدر تغییر کرده است! بهمن ماه، هر کس از من می‌پرسید چه گزینه‌هایی برای خرید گوشی در حدود قیمت یک میلیون تومان مناسب است، یکی از جواب‌های همیشگی من بلکبری پریو بود. اما حالا این گوشی قیمتش هفتاد درصد رشد داشته و با قیمتی در حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان به فروش می‌رسد!

حالا چه باید کرد؟

1- انتظاراتتان را پایین بیاورید. باید از خیلی از امکانات چشم بپوشید تا بتوانید با یک گوشی زیر یک میلیون تومان کنار بیایید. ما دیگر عملا راهنمای خریدی برای گوشی‌های زیر پانصد هزار تومان نداریم؛ چون هیچ گوشی هوشمند به درد بخوری در این رده قیمتی وجود ندارد! گوشی‌هایی که تنها قابلیتشان داشتن صفحه رنگی است با قیمتی در حدود 200 هزار تومان معامله می‌شوند و البته به نظر مسئولان، این قیمت‌ها «عادلانه» است. 

2- به ما اعتماد کنید. مسئله ارزش خرید برای من از هر چیزی مهم‌تر است. اگر در این فهرست اسم سامسونگ وجود دارد، با اکراه است. اما این را می‌دانم که بسیاری از مردم (نه تنها در ایران، بلکه در جهان) به هیچ برندی به جز سامسونگ اعتماد ندارند. حالا به هر زبانی که می‌خواهم، بگویم که سامسونگ ارزش خرید پایینی دارد. مردم از قبل انتخابشان را کرده‌اند. پس ما تمام سعی خود را می‌کنیم که حد اقل بهترین گزینه سامسونگ در این فهرست قرار گرفته باشد. مسئله دیگری هم هست: خیلی‌ از مردم به برندهای چینی اعتماد ندارند. باور کنید اگر برندهای چینی‌ای که معرفی می‌کنم بد بودند، برای خودم از آن‌ها نمی‌خریدم! من یک گوشی شیائومی دارم و برای خواهرم هم شیائومی خریده‌ام. مادرم هوآوی دارد و پدرم هم گوشی قبلی من که یک ال‌جی با باتری خیلی قوی است را صاحب شده است. هسچ کداممان هم از گوشی‌هایی که داریم ناراضی نیستیم. دلیلش هم این است که بسته به نیازمان انتخاب کرده‌ایم؛ نه با تعصب و طرفداری از برندها.

و اما گزینه‌ها...

نوکیا 1 - حدود قیمت: 520 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

نه. ما خرید این گوشی را پیشنهاد نمی‌کنیم. نوکیا 1 هشتاد یورویی نباید با قیمتی بیش از نیم میلیون تومان به فروش برسد! این گوشی حتی نمایشگر HD ندارد. 4.5 اینچ برای یک گوشی در سال 2018 کوچک است. تراشه آن به زحمت می‌تواند سه اپ را به صورت همزمان اجرا کند. دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی؟ شوخی آن هم زشت است! با این وجود، گویا تنها گوشی مطرح حال حاضر بازار با قیمتی در حدود 500 هزار تومان، همین است. البته بد نیست از اندروید GO روی این گوشی تعریف کنیم؛ نسخه‌ای سبک از اندروید 8.0 که در هیچ گوشی دیگری در بازار ایران دیده نمی‌شود.

شیائومی ردمی 5A - حدود قیمت: 650 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

انتخاب ارزان‌ترین گزینه‌ای که سرش به تنش بیارزد کار چندان سختی نبود. پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان در ایران هم یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها بوده است. دلیل این محبوبیت ارزش خرید بالای این گوشی دوستداشتنی است. با وجود امکانات پردازشی نه چندان قدرتمند، تراشه اسنپدراگون 425 موجود روی شیائومی ردمی 5A برای انجام تمام امور روزمره، وب‌گردی و اجرای بازی‌های متوسط کافی است. روی این گوشی همچنین 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم وجود دارد که در این رده قیمتی یک استاندارد به حساب می‌آید. نمایشگر 5 اینچی این گوشی با داشتن رزولوشن HD شما را ناامید نخواهد کرد و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن هم برای یک روز استفاده عادی کفایت می‌کند. دوربین اصلی این گوشی یک دوربین تکی 13 مگاپیکسلی است که در نور روز عملکرد خوبی دارد. در بخش سلفی هم از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده شده است که انتظارات ما را برآورده کرد. اندروید این گوشی نسخه 7.0 است و با توجه به قیمتش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به حساب می‌آید. البته ما هم خوشحال می‌شدیم اگر روی این گوشی حسگر اثر انگشت وجود داشت؛ اما حالا که ندارد هم هنوز دوستش داریم!

شیائومی ردمی نوت 5A  - حدود قیمت: 700 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

ردمی نوت 5آ همان گوشی بالایی است، منتها نمایشگرش نیم اینچ بزرگتر است. البته روی این نمایشگر 5.5 اینچی هم هنوز از رزولوشن HD استفاده می‌شود و تراکم پیکسلی آن نسبت به ردمی 5آ کمی پایین‌تر است. تفاوت بعدی دو گوشی در میزان باتری است؛ جایی که این گوشی از یک باتری کمی بزرگتر 3080 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در بقیه قسمت‌ها، داستان یکی است.

نوکیا 3 - حدود قیمت: 750 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

اگر می‌توانید با دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و باتری 2650 میلی آمپر ساعتی کنار بیایید، پس با نوکیا 3 هم می‌توانید. بدنه قرص و محکم این گوشی در کنار اندروید خام و به‌روزرسانی مداوم، این گوشی را در زمره گوشی‌های محبوب جهان قرار داده است. البته همه می‌دانیم که این قیمت برای چنین گوشی‌ای کمی زیاد است؛ اما باز هم می‌توان روی آن به عنوان یک گزینه خوب حساب کرد. این گوشی از یک صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن HD بهره می‌برد. تراشه به کار رفته روی آن مدیاتک MT6737 است که برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک کافی است. 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی از سایر مشخصات این گوشی است. تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که که دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی است. می‌بینید؟ گوشی بدی نیست؛ اما این قیمت کمی برای این امکانات زیاد است. 

هوآوی Y5 نسخه 2017 - حدود قیمت: 750 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

نسخه 2017 گوشی Y5 هوآوی تقریبا تمام حد اقل‌ها را دارا است. نمایشگر 5 اینچی آن با داشتن رزولوشن HD و تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر هر اینچ در این رده قیمتی کاملا مناسب است. تراشه موجود روی آن هم مدیاتک MT6737T است که می‌تواند از پس اجرای بازی‌های سبک و امور روزمره بربیاید. در کنار این تراشه 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی وجود دارد. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن هم 5 مگاپیکسل است؛ اما نه یک 5 مگاپیکسلی معمولی؛ زیرا در کنار این دوربین 5 مگاپیکسلی، یک فلش LED هم قرار دارد؛ چیزی که در این رده قیمتی کمتر نظیر آن را می‌بینیم. این گوشی با یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 6.0 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. 

هوآوی Y6 II - حدود قیمت: 800 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

نسخه جدید Y6 هوآوی هم گوشی چندان شاخصی نیست؛ اما امکانات آن کاملا ما را برای قرار دادنش در این فهرست متقاعد می‌کند. نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن HD، دوربین اصلی 13 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اندروید 6.0، باتری 3100 میلی آمپر ساعتی، تراشه میانرده رو به پایین Kirin 620 با قابلیت پردازش تا 1.2 گیگاهرتز، 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم، این گوشی را از همه نظر برای کاربران معمولی مناسب می‌کند. اما اگر اهل بازی هستید؛ یا عادت دارید از تعداد زیادی اپ به صورت همزمان استفاده کنید، نمی‌توانید خیلی روی این گوشی حساب کنید. 

سونی اکسپریا XA - حدود قیمت: 1.2 میلیون تومان

خرید گوشی با یک میلیون

نمایشگر 5 اینچی HD، بدنه پلاستیکی، تراشه مدیاتک Helio P10، دوربین 13 مگاپیکسلی و سلفی 8 مگاپیکسلی اکسپریا XA در کنار 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه و اندروید 6.0، همه و همه قابل قبول و خوبند؛ اما وقتی می‌فهمید این گوشی به این خوبی از یک باتری 2300 میلی آمپر ساعتی برخوردار است؛ خود به خود در کنار خرید آن، به فکر خرید پاوربانک هم می‌افتید. 

گلکسی J3 2017 - حدود قیمت: 1.1 میلیون تومان

خرید گوشی سامسونگ با یک میلیون

نمایشگر 5 اینجی HD با پنل PLS، بدنه فلزی، تراشه اگزینوس 7570، حافظه داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقا و حافظه اجرایی 2 گیگابایتی در کنار دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED این گوشی را به یک گزینه خوب در این رده قیمتی تبدیل کرده است. باور کنید با این که به نظر من این قیمت برای این گوشی هنوز هم زیاد است؛ اما با توجه با سایر گزینه‌ها، بی هیچ اکراهی این گوشی را در این فهرست قرار می‌دهم. گلکسی J3 2017 یک گوشی مناسب برای امور پردازشی متوسط است؛ اما همانند گوشی بالایی در این فهرست، نقطه ضعف بزرگی، باتری کوچکی است که بر روی آن قرار گرفته است. این گوشی با یک باتری 2400 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.0 روانه بازار شده است. همه چیز عالی است. سامسونگ در فهرست گوشی‌های دارای ارزش خرید من قرار گرفته است و کسی هم آسیب ندیده است! 

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید: شش گوشی ارزان برای استفاده‌های خاص
اگر برای نوروز 97 قصد دارید یک گوشی ارزان بخرید، به اینجا سر بزنید.

هوآوی P8 لایت 2017 - حدود قیمت: 1.0 میلیون تومان

خرید گوشی با یک میلیون

هوآوی پی 8 لایت یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید با قیمتی در حدود یک میلیون تومان تهیه کنید. صفحه نمایش 5.2 اینچی این گوشی Full HD است و بر خلاف اکثر گوشی‌های این فهرست، دارای 3 گیگابایت رم است. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است و در کنار آن می‌توانید از کارت حافظه جانبی هم استفاده کنید. تراشه Kirin 655 هم که روی این گوشی استفاده شده، یکی از بهترین تراشه‌های میانرده است و قابلیت پردازش تا 2.1 گیگاهرتز را دارد. در بخش دوربین هم روی این گوشی شاهد استفاده از یک سنسور 12 مگاپیکسلی هستیم و نمی‌دانم که می‌دانید یا نه؛ اما دوربین‌های 12 مگاپیکسلی جذب نور بالاتری نسبت به دوربین‌های 13 مگاپیکسلی دارند و به همین دلیل است که بر روی بسیاری از پرچمداران شاهد استفاده از دوربین‌هایی با این دقت هستیم. در بخش سلفی این گوشی هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده که در نور مناسب می‌تواند سلفی‌های قابل قبولی ثبت کند. این گوشی با یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.0 در بازار موجود است. 

ال‌جی اکس پاور 2 - حدود قیمت: 950 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

با گوشی پدرم آشنا شوید: اکس پاور 2، میانرده خوش‌ساخت ال‌جی با یک باتری قدرتمند 4500 میلی آمپر ساعتی که می‌تواند برای مدتی بسیار طولانی همراه شما باشد. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی دارای رزولوشن HD است که به طولانی‌تر شدن عمر باتری گوشی کمک کرده است، اما تراکم پیکسلی آن چندان چنگی به دل نمی‌زند و عدد 267 پیکسل بر هر اینچ را نشان می‌دهد. تراشه مورد استفاده روی LG X Power ساخت شرکت تایوانی مدیاتک بوده و از نوع MT6750 است که می‌تواند تا 1.5 گیگاهرتز کلاک کند. این گوشی در بخش دوربین به یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین سلفی آن هم 5 مگاپیکسلی و دارای فلش LED است. ال‌جی ایکس پاور 2 با اندروید نوقا، 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه و 2 گیگابایت رم در اختیار خریداران قرار می‌گیرد؛ اما در برخی از نسخه‌های آن دارای 1.5 گیگابایت رم است. توصیه ما، خرید همان نسخه‌های 2 گیگابایتی است. 

هوآوی Y7 پرایم - حدود قیمت: 1.1 میلیون تومان

خرید گوشی با یک میلیون

پرایم در ابتدای ورودش به بازار قیمتی در حدود 700 هزار تومان داشت و رقیب مستقیم شیائومی ردمی نوت 4 ایکس بود. امکانات این گوشی اما در برخی از زمینه‌ها به رقیبش نمی‌رسید و داز طرف دیگر، در برخی زمینه‌ها از آن بهتر بود. این گوشی به یک نمایشگر 5.5 اینچی HD مجهز شده است. تراشه موجود روی این گوشی اسنپدراگون 435 است و در کنار آن 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که البته با کارت حافظه جانبی قابل ارتقا است. با اتکا به تراشه این گوشی، به راحتی می‌توانید بازی‌های سبک و نیمه‌سنگین را اجرا کنید؛ اما اجرای بازی‌های سنگین روی آن با دشواری‌هایی همراه است. هوآوی Y7 پرایم با یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.0 به بازار عرضه شده است. این گوشی در بخش دوربین اصلی از یک حسگر 12 مگاپیکسلی و در بخش سلفی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. 

نوکیا 5 - حدود قیمت: 950 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

گوشی نوکیا 5 هم تمامی استانداردهای مد نظر ما برای قرار گرفتن یک گوشی در این فهرست را دارا است. نمایشگر 5.2 اینچی نوکیا 5 دارای رزولوشن HD است و مثل تعداد کمی از گوشی‌های این فهرست، روی آن از پوشش گوریلا گلس استفاده شده است. این گوشی هچنین دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه و 2 گیگابایت رم است. تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع اسنپدراگون 430 است که برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک و نیمه سنگین کفایت می‌کند. مثل خیلی از گوشی‌های دیگر موجود در این فهرست، نوکسا 5 هم دارای یک دوربین عادی 13 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی هم روی آن از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم برای یک روز استفاده عادی می‌تواند همراه شما باشد. دلیل حضور این گوشی با این همه مشخصات مشابه در این فهرست، به‌رزورسانی‌های متعدد و سریعی است که نوکیا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این گوشی در ابتدا دارای نسخه 7.1.1 اندروید است و قابلیت ارتقا به اندروید 8.0 و احتمالا اندروید 9.0 را هم خواهد داشت.

شیائومی ردمی نوت 4 ایکس - حدود قیمت: 1.0 میلیون تومان

خرید گوشی با یک میلیون

شیائومی ردمی نوت 4 ایکس تا چند ماه با قیمتی در حدود 600 هزار تومان در بازار پیدا می‌شد و همانطور که گفتم، رقیب اصلی آن هوآوی Y7 پرایم بود. حالا با وجود افزایش قیمت هر دو گوشی و معرفی تعداد زیادی گوشی در این رده قیمتی، این رقابت همچنان پابرجا مانده است. این گوشی دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی Full HD است. تراشه مورد استفاده روی این گوشی اسنپدراگون 625 است که یک سر و گردن از تراشه رقیب بالاتر است و حتی بازی‌های سنگین را هم به راحتی اجرا می‌کند. در کنار این تراشه 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی وجود دارد. دوربین این گوشی 13 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی آن هم از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. این گوشی با اندروید 6.0 و یک باتری قدرتمند 4100 میلی آمپر ساعتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید: دوازده گوشی میان رده‌ برای ده منظور خاص! (قسمت اول)
قصد دارید در نوروز یک گوشی در حدود یک میلیون تومان بخرید؟

شیائومی ردمی 4X - حدود قیمت: 900 هزار تومان

خرید گوشی با یک میلیون

نسخه ارزان‌تر و کوچکتر نوت 4 ایکس، دارای نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن HD است. این گوشی همانند هوآوی Y7 پرایم از یک تراشه اسنپدراگون 435 بهره می‌برد و در کنار آن 2، 3 یا حتی 4 گیگابایت رم دارد و در مبحث حافظه داخلی هم گزینه‌های 16، 32 و 64 گیگابایت را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. البته مثل تمام گوشی‌های موجود در این فهرست، این گوشی هم می‌تواند از کارت حافظه جانبی پشتیبانی کند. دوربین این گوشی 13 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی هم این گوشی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. با این که نمایشگر این گوشی کوچکتر از نوت 4 ایکس و Y7 پرایم است، اما باتری روی آن همان ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعتی را دارد که در بازار امروز به ندرت نظیرش یافت می‌شود. با در نظر گرفتن این که این گوشی دارای اندروید 6.0 قابل ارتقا به 7.0 است، می‌توان این گوشی را یک گزینه ایده‌آل در این رده قیمتی دانست.

ایسوس زنفون 4 مکس ZC520KL - حدود قیمت: 1.1 میلیون تومان

خرید گوشی با یک میلیون

اول از همه باید از شرکت ایسوس به خاطر سیاست عجیب انتخاب اسامی گوشی‌هایش گله کنیم. اگر قصد خرید این گوشی را داشته باشید، حتما باید پسوند ZC520KL را هم ذکر کنید؛ زیرا گوشی‌های دیگری هم با نام ایسوس زنفون 4 مکس وجود دارد! این گوشی از نظر من گل سرسبد این فهرست است و جایزه افرادی است که این متن را تا به این جا دنبال کرده‌اند! دلیلش ساده است: داشتن دوربین دوگانه قدرتمند با ستاپ 13 + 5 مگاپیکسلی در بخش دوربین اصلی و باتری قدرتمند 4100 میلی آمپر ساعتی روی یک گوشی با این قیمت به واقع غنیمت است! نمایشگر 5.2 اینچی این گوشی خوش‌دست دارای رزولوشن HD است که در مصرف کمتر باتری تاثیر به سزایی دارد. ایسوس زنفون 4 مکس با پسوند مذکور، دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا است. یکی دیگر از مزایای خاص این گوشی، داشتن شیار کارت حافظه اختصاصی است. به این ترتیب، برای استفاده از کارت حافظه لازم نیست قید استفاده از سیمکارت دوم را بزنید. دوربین این گوشی با داشتن دو سنسور به شما کمک می‌کند عکس‌هایی در یک رده بندی متفاوت نسبت به سایر گوشی‌های این فهرست ثبت کنید. در بخش سلفی هم این گوشی دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی است و در کنار آن هم یک فلش LED قرار دارد. گمان نمی‌کنم هیچ گوشی دیگری با این قیمت وجود داشته باشد که این همه امکانات را در اختیارتان قرار دهد!

غول آخر: آنر 6X - حدود قیمت: 1.0 میلیون تومان

پیدا کردن این گوشی با قیمت 1 میلیون تومان کمی سخت است، اما اگر نیک بنگرید، هنوز هم یکی دو فروشگاه اینترنتی هستند که این گوشی را با قیمت 1 میلیون تومان یا کمی بالا و پایین‌تر می‌فروشند. بدنه فلزی و مستحکم این گوشی در کنار سخت افزار داخلی قدرتمند و دوربین دوگانه، این گوشی را در کنار گزینه ایسوس قرار می‌دهد. شاید باتری 3340 میلی آمپر ساعتی این گوشی به اندازه باتری ایسوس زنفون 4 مکس قوی نباشد؛ اما داشتن تراشه Kirin 655 که روی بسیاری از میان‌رده‌های جدید هوآوی هم به کار رفته است، نشان می‌دهد از نظر پردازشی، تنها رقیب این گوشی در این لیست ردمی نوت 4 ایکس است. آنر 6 ایکس با داشتن یک دوربین دوگانه 12 + 2 مگاپیکسلی، در بین گوشی‌های این فهرست از نظر دوربین هم بهترین است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اندروید 6.0 قابل ارتقا به 7.0، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی و نمایشگر 5.5 اینچی Full HD از سایر امکانات این گوشی هستند. دیگر بهانه‌تان برای نخریدن این گوشی چیست؟!

نتیجه گیری

یک کلیت وجود دارد: گوشی‌های چینی در این رده قیمتی (و تقریبا در هر رده قیمتی دیگری) ارزش خرید بالاتری نسبت به سایر برندها دارند و به همین دلیل است که در این فهرست، بیشتر محصولات شرکت‌های چینی را می‌بینیم. 

یک مسئله دیگر هم وجود دارد: احتمالا بازار گوشی هوشمند در ایران دیگر هیچ وقت رنگ روزهای خوب گذشته را نبیند. اگر قصد خرید گوشی دارید، منتظر نمانید. قیمت گوشی ممکن است هنوز هم بیشتر از این شود، اما تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که دیگر در آن احتمال کاهش قیمت چشمگیری وجود ندارد.

اندروید 6.0 یک حد اقل است. به اندروید 7.0 و جدیدتر از آن مهاجرت کنید. اما مسئله این است که نسخه‌های جدیدتر اندروید هم رم و هم حافظه داخلی بیشتری اشغال می‌کنند. پس توجه داشته باشید که اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید، حد اقل برای شما 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم نیست، بلکه باید به دنبال گزینه‌هایی با حد اقل 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم باشید.

گوشی دیگری مد نظر شما است؟ با ما در میان بگذارید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟