بهترین کارت گرافیک‌ها برای بازی در سال 2021
کارت گرافیک‌ها برای گیمرها به عنوان قلب هر کامیپوتری نقش دارند و برای داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و سریع باید از کارت گرافیک مناسب با سیستم استفاده کرد. کارت گرافیک وظیفه پردازش تصاویر برروی نمایشگر را برعهده دارد که در کامپیوترها، گجت‌ها، اسمارت فون‌ها از آن استفاده می‌شود.
ممکن است همه افراد توانایی شناسایی بهترین کارت گرافیک را برای سیستم خود نداشته باشند در ادامه این مطلب بهترین کارت گرافیک‌ها برای بازی در سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد.

کارت گرافیک

قبل از معرفی کارت گرافیک‌ها بهتر است که نکاتی را درمورد کارت گرافیک‌ها بدانید.

  • کارت گرافیک میزان عملیات‌های مربوط به پردازنده اصلی را کاهش می‌دهد که باعث می‌شود سیستم عملیات‌ها را با سرعت بهتری انجام دهد و پردازنده اصلی دچار فشار زیاد نشود.
  • اصلی‌ترین شرکت‌های تولید کننده کارت گرافیک دو شرکت بزرگ AMD و Nvidia هستند که ساخت تراشه‌های گرافیکی را بر عهده دارند و کارت گرافیک‌های Gforce و ATI از محصولات این دو شرکت بزرگ هستند.
  • یکی از عوامل مهم در کیفیت و عملکرد کارت گرافیک‌ها حافظه بکار رفته در آن‌ها است. کارت گرافیک‌های جدید از ظرفیت 1 گیگابایت تا 12 گیگابایت برخوردار هستند که هر میزان ظرفیت کارت گرافیک افزایش پیدا می‌کند قیمت آن به نسبت بیشتر خواهد شد.
  • اگر استفاده شما از لپ تاپ و کامپیوتر در حد بازی‌های ساده، فیلم دیدن و وب گردی خلاصه می‌شود بهتر است که از گرافیک‌های مجتمع روی برد استفاده کنید که کاملا جوابگو هستند و هزینه پایینی دارند. اما اگر قصد انجام بازی‌های سنگین یا طراحی سه بعدی دارید بهتر است سراغ کارت گرافیک‌هایی بروید که دارای حافظه بالا، ظرفیت رم بیشتر و نسل تراشه گرافیکی جدید هستند.

در ادامه بهترین کارت گرافیک‌ها برای بازی در سال 2021 را معرفی خواهیم کرد.

1. کارت گرافیک Nvidia RTX 3080

2. کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT

3. کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 2070 Super

4. کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3090

5. کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3060 Ti


1. کارت گرافیک Nvidia RTX 3080

در ابتدای لیست سراغ یکی از بهترین کارت گرافیک‌های مناسب برای بازی در سال 2021 می‌رویم که از لحاظ قدرت و پردازش بسیار نزدیک به کارت گرافیک بالا رده آن یعنی RTX3090 است اما اگر محدودیت مالی دارید پیشنهاد می‌کنیم RTX 3080 را انتخاب کنید. کارت گرافیک RTX 3080 از یک حافظه 10 گیگابایت GDDR6X و کلاک 1.44 گیگاهرتزی برخوردار است.

یکی دیگر از مزیت‌های این سخت افزار پورت‌های خروجی Display port 1.4a و HDMI 2.1 است.

در ساختار کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 از فن‌های قدرتمند استفاده شده که کنترل دمای مناسبی در عین کیفیت بالا تصاویر هدیه می‌دهد و با پشتیبانی از کیفیت 4K خیال شما را از بابت کیفیت آسوده می‌کند.

این کارت گرافیک در بازار جهانی با قیمت 699 دلار فروش می‌رود که نسبت مدل بالاتر آن یعنی RTX 3090 بسیار مقرون به صرفه‌تر است و نیاز شما را برای انجام بازی‌های گرافیکی برطرف می‌کند.

2. کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT

کارت گرافیک RX 6800 XT یکی از جدیدترین کارت گرافیک‌های AMD است که براساس فناوری RDNA 2 ساخته شده که در لیست بهترین کارت گرافیک‌های مناسب بازی در سال  2021 قرار می‌گیرد. کارت گرافیک RX 6800 همانند RTX 3080 دارای عملکرد بالایی است و در اجرای بازی‌های 4K تجربه فوق العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهد.

این کارت گرافیک دارای حافظه 16 گیگابایت GDDR6، معماری جدید RDNA 2، پشتیبانی از رزلوشن 4K و سرعت بالا است که به نسبت کارت گرافیک‌های RTX3080 و RTX 3070 سرعت بالاتری در پردازش دارد.

کارت گرافیک RTX 6800 ارزانترین عضوی سری 6000 AMD است که با 72 واحد محاسبه‌گر در فرکانس کاری 2250 مگاهرتز کار می‌کند که این کارت گرافیک با قیمت 649 دلار به بازار عرضه شده است.

3. کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 2070 Super

یکی از دیگر بهترین کارت گرافیک ها برای بازی در سال 2021 مدل 2070 برند انویدیا است که به نسبت دو کارت گرافیک قبلی مقداری ضعیف‌تر بوده اما قیمت کمتری دارد. کارت گرفیک RTX 2070 از 8 گیگابایت حافظه داخلی GDDR6، کلاک 1.6 گیگاهرتز و سه پورت خروجی بهره می‌برد. پورت‌های خروجی این کارت گرافیک شامل HDMI، Display port و DVIDL است.

کارت گرافیک RTX 2070  از فناوری ردیابی اشعه بهره می‌برد که با استفاده از بازی‌های که دارای کیفیت 4K هستند را شناسایی می‌کند و با کیفیت بهتری آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

از دیگر مزایای کارت گرافیک RTX 2070 استفاده از هسته‌ای CUDA در ساختار آن است که هسته‌های CUDA یک تکنولوژی است که کمک می‌کند برنامه‌های نوشته شده به کمک C و C++ نیازی به اجرای کد اسمبلی نداشته باشند و خود کارت گرافیک آن‌ها را مستقیما اجرا می‌کند.

اگر به دنبال یک کارت مقرون به صرفه با تکنولوژی ردیابی اشعه هستید پیشنهاد می‌کنیم از کارت گرافیک RTX 2070 غافل نشوید.

4. کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3090

یکی از شاهکارهای انویدیا و بهترین کارت گرافیک برای بازی در سال 2021 کارت گرافیک RTX 3090 می‌باشد که با بیش از 10 هزار هسته کودا و 24 گیگابایت حافظه پرسرعت GDR6X باعث شده که به قدرتمندترین کارت گرافیک حال حاضر تبدیل شود.

انویدیا با عرضه این کارت گرافیک قدرتمند هیاهوی بی‌سابقه‌ای را بین گیمرا راه انداخت و یکی از بزرگ‌ترین جهش‌ها در تاریخ فناوری گرافیک و سخت افزار است که علاوه‌بر گیم سایر تخصص‌ها مانند طراحی سه بعدی وانیشمین سازی را تحت تاثیر قرار داد.

کارت گرافیک RTX 3090 دارای یک پردازنده قدرتمند است که به غول گرافیکی حال حاضر دنیا معروف است و گیمری آرزوی این سخت افزار قدرتمند را دارد. سیستم قدرتمند DLSS هوشمند باعث شده که بازی‌ها با FPS بالا اجرا شوند و به گفته انویدیا قابلیت اجرای بازی‌ها با FPS90 ممکن است اما نتایج بنجمارک نشان می‌دهد که اجرای بازی‌ها با کیفیت 8K با نرخ 60FPS امکان پذیر است و برای اجرای بازی‌ها با فریم ریت 90 باید گرافیک را پایین آورد و عملا اجرای بازی‌ها با کیفیت 8K و فریم ریت 90 امکان‌پذیر نیست اما با این حال تولید RTX 3090 انقلابی بزرگ در صنعت کامپیوتر بوده و نشان از این است که در آینده نه چندان شاهد اجرای بازی‌های 8K با فریم ریت 90 خواهیم بود.

5. کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3060 Ti

یکی دیگر از بهترین کارت گرافیک‌ها برای بازی در سال 2021 کارت گرافیک RTX 3060 Ti بوده که مبتنی بر معماری امپر بوده به عنوان جانشین RTX 2060 Super معرفی شدده و دارای قیمت پایینی نسبت به سایر پرچم‌داران نسل قبل خود است.

در این محصول از تراشه GA104، 38 واحد SM و هسته‌های پردازشی CUDA استفاده شده است. کارت گرافیک RTX 3060 Ti از فرکانس کاری 1665 مگاهرتز و حافظه داخلی 8 گیگابایت پرسرعت GDDR6 بهره می‌برد که با رابط 256 بیتی و سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه جزو یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها برای بازی در سال 2021 است.

یکی دیگر از قابلیت‌های این کارت گرافیک پشتیبانی Nvidia Broadcast است که برای  افراد استریمر و کسانی که از اپلیکیشن‌های تماس تصویری استفاده می‌کنند مناسب است. این کارت گرافیک با قیمت مناسب 399 در بازار عرضه شده و برای افرادی که بودجه مالی زیادی ندارند و علاقه به اجرای بازی‌ها با گرافیک بالا و استریم هستند بسیار مناسب است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟