ترفندی برای حفظ حریم شخصی در هنگام کار با ویندوز
با این اپ ویندوز جلوی استفاده مخفی برنامه‌ها از وب‌کم دستگاه را بگیرید
اگر نگران این هستید که کسی بدون اطلاع شما از وب‌کم سیستم‌تان استفاده کند می‌توانید با دریافت نوتیفیکیشن از این موضوع باخبر شوید. دریافت نوتیفیکیشن هر زمانی‌که یک اپلیکیشن در صدد استفاده از وب‌کم در ویندوز باشد به‌شما کمک می‌کند تا با غیرفعال کردن دوربین حریم شخصی خود را حفظ کنید.

وب‌کم در سیستم‌های امروزی تبدیل به یک عضو جداناپذیر شده است. بیشترین فایده این مسئله در آن است که کاربران هر زمانی‌که نیاز دارند بتوانند به‌راحتی از خدمات وب‌کم استفاده کنند. اما، به‌جز فایده‌ای که ذکر شد باید اعتراف کرد که می‌تواند دردسرهایی را برای کاربران ایجاد کند. زیرا اپ‌ها قادر خواهند بود تا هر زمانی‌که نیاز دارند به وب‌کم دسترسی داشته باشند. 

اگر تمایل دارید تا از استفاده وب‌کم سیستم توسط اپ‌ها و برنامه‌های نصب شده روی دستگاه مطلع شوید می‌توانید با انجام برخی تنظیمات به‌هف خود برسید. در این مطلب، روشی را به‌شما آموزش می‌دهیم که به‌کمک آن، در زمان دسترسی اپ‌ها به وب‌کم از آن مطلع می‌شوید. 

مطلب پیشنهادی

 صفحه‌کلید خود را رمزنگاری کنید تا گرفتار کی‌لاگرها نشوید

چگونه در ویندوزهنگام استفاده اپ از وب‌کم نوتیفیکیشن دریافت کنیم

1- قبل از هر چیز لازم است بدانید که برای این منظور باید اپلیکیشن طرف سوم نصب کنید. یکی از بهترین این اپ‌ها، "Oversight" است. برای دانلود و نصب آن بر روی کامپیوتر وارد وبسایت مربوطه شوید و مراحل را دنبال کنید.

2- وقتی وبسایت به‌درستی بارگزاری شد گذرواژه خود را وارد کنید. در این بخش، با مشاهده گزینه "Install" شروع به‌نصب کنید. این اپ بعد از نصب، روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

3- اپ Oversight به‌صورت مستقیم روی صفحه اجرا نمی‌شود بلکه در پس‌زمینه و با یک آیکون ساده چتر که در نوار منو قرار دارد در حال اجرا است.  روی این آیکون کلیک کنید تا از وضعیت وب‌کم و هم‌چنین میکروفون مطلع شوید. علاوه بر این‌ها، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

4- این اپ در پیش‌زمینه دستگاه اجرا می‌شود و تمام برنامه‌هایی‌که از وب‌کم و میکروفون استفاده می‌کنند را چک می‌کند. برای تست این اپ، به‌صورت رندوم برنامه‌های گوناگون را اجرا کنید. اگر آیکون چتر برای یکی از برنامه‌ها نوتیفیکیشن ارسال کرد یعنی این‌که آن برنامه از وب‌کم استفاده می‌کند.

5- برای این‌که لیستی از برنامه‌های در حال اجرا که از خدمات وب‌کم استفاده می‌کنند را ببینید کافی است روی آیکون چتر کلیک کنید. اگر به‌برنامه یا اپ ناشناخته و مشکوک برخورد کردید آن‌را بلاک کنید تا دسترسی آن به وب‌کم قطع شود. این برنامه علاوه بر ردگیری وب‌کم، استفاده از میکروفون را هم ردگیری می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟