بهترین مهندسان آن‌هایی هستند که حقه می‌زنند...
5 اصل طلایی دارا خسروشاهی که با آن‌ها به جنگ مشکلات اوبر می‌رود
«دارا خسروشاهی» از اصولی پیروی می‌کند که به‌موفقیت وی در اکسپدیا کمک شایانی کرد. اما، حالا که مدیرعامل اوبر شده است، بیشتر از هر زمان دیگری به آن‌ها نیاز دارد.

1606683296_1_0.gif

«دارا خسروشاهی» مدیرعامل جدید شرکت اوبر کار بسیار سختی را در پیش دارد: احیای دوباره تصویر مخدوش شده این شرکت و حفظ روند روبه‌رشدی که بتواند هم‌چنان ارزش 68 میلیارد دلاری این شرکت را تثبیت کند.

خسروشاهی قبل از این‌که سمت مدیرعاملی شرکت اوبر را قبول کند به‌عنوان مدیرعامل در شرکت اکسپدیا مشغول به‌کار برد. ماه آگوست سال جاری و بعد از اخبار جنجالی که درباره مدیر سابق اوبر منتشر شد و منجر به‌استعفای او از این شرکت شد، خسروشاهی به‌عنوان مدیرعامل مشغول به‌کار شد. در این مقاله، کارهایی که خسروشاهی برای بالا بردن تأثیر و کارایی‌اش در این پست جدید را دارد مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی

سرانجام یک ایرانی سکان هدایت اوبر را به دست گرفت

1- دوری از چیزهایی که تمرکز را از بین می‌برند.

خسروشاهی در گفتگو با مجله "کارآفرین" می‌گوید: "وقتی دوران بیست سالگی خود را سپری می‌کردم، نه‌تنها یاد گرفتم که چگونه سخت کار کنم، بلکه متوجه اهمیت تمرکز در کار شدم. خیلی زود فهمیدم باید روی اهدافی که دنبال می‌کنم تمرکز داشته باشم و متوجه اهمیت تقویت فرهنگ و عادت دوری کردن از محدودیت‌های غیرضروری شدم.

2- ریسک‌هایی را انجام دهم که ارزش داشته باشند.

وی به سایت Skift که در حوزه صنعت توریسم فعالیت دارد درباره نحوه تصمیم‌گیری‌های مهم خود می‌گوید: "شما در 90 درصد مواقع  همان تصمیماتی را می‌گیرید که بقیه می‌گیرند زیرا معمولا 90 درصد تصمیم‌ها خیلی واضح و روشن هستند. اما در 10 درصد مواقع یک تصمیم متفاوت می‌گیرید و مسئله مهم در همین قسمت است. این‌که آن 10 درصد چیست؟" خسروشاهی اضافه می‌کند: "شما دوست دارید شرکت‌تان متفاوت باشد، دنبال چیزی می‌گردید که شما را از بقیه متمایز کند. اما درباره انتخاب‌هایی که می‌کنید خیلی دقت کنید. ولی حتما باید تصمیمی بگیرید که متفاوت باشد." در غیر این‌صورت، همیشه در یک حد متوسط باقی می‌مانید.

3- دنبال کدهای حقه در زندگی‌تان باشید.

خسروشاهی در همایشی که توسط Beat برگزار شده بود گفت: "بهترین مهندسان آن‌هایی هستند که حقه می‌زنند. کاری که آن‌ها می‌کنند این است که به‌جای ساخت چیزی که ممکن است یک سال طول بکشد، دنبال راه میان‌بر می‌گردند تا بتوانند همان چیز را در طول دو هفته یا نهایتا یک ماه بسازند. این یعنی فریب‌کاری و حقه زدن." این روش باعث تسریع در نوآوری و در نهایت منجر به خدمات‌دهی بهتر به‌مشتری می‌شود.

4- به‌جای شکستن، خم شوید.

خسروشاهی به "کارآفرین" می‌گوید: "سعی کنید در همان سنین جوانی یاد بگیرید تا خودتان را با حجم عظیم تقاضاهای بی‌پایان وفق دهید. این کار باعث آماده‌سازی شما در جهت رشد و پیشرفت می‌شود. وقتی بزرگ‌تر می‌شوید، مشکلات شما از حالت خطی خارج می‌شوند و سیستم‌ها کمتر قابل پیش‌بینی خواهند بود. برای مواجهه با این مشکلات باید انعطاف‌پذیر باشید چون تنها استفاده از یک روش چاره‌ساز نخواهد بود و باید از روش‌های گوناگون استفاده کنید."

او اضافه می‌کند: "اگر می‌توانستم به خود سی‌ ساله‌ام یک نصحیت بکنم، بدون شک می‌گفتم که شکست خوردن هیچ ایرادی ندارد. اگر همیشه درگیر ترس از شکست خوردن باشید، نمی‌توانید آزادی‌ای که برای سازگاری و تطبیق با روش موردنظرتان نیاز است را به‌دست بیاورید."

5- «طوری بگویید که همه بفهمند»

به‌گفته بلومبرگ، خسروشاهی معتقد است که: "توانایی در ساده کردن امور یک مهارت فهمیدنی است." این ساده‌ترین نصحیتی است که می‌توان دنبال کرد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟