ده استراتژی الهام‌بخش بازاریاب‌ها
ده راهکاری که به تقویت کمپین بازاریابی شما کمک می‌کنند
برای طراحی یک کمپین بازاریابی موفق که قادر باشد پیام شما را به گوش مخاطبان‌تان برساند، به زمان زیاد و تحلیل‌های دقیق نیاز دارید. بازاریاب‌ها همواره در جستجوی بهترین راه‌ها و کانال‌های ارتباطی هستند تا بتوانند شاخص‌ترین ویژگی‌های مثبت یک محصول یا یک برند را به گوش مخاطبان برسانند.

1606683296_1_0.gif

راهکا‌رهای مختلفی در زمینه راه‌اندازی یک کمپین موفق و پیاده‌سازی استراتژی‌های اثربخش پیش روی شرکت‌ها قرار دارد. ما در این مقاله به ده مورد از استراتژی‌های بازاریابی الهام‌بخش را به شما معرفی می‌کنیم.

با شرکت‌های دیگر در حوزه بازاریابی مشارکت داشته باشید

مشارکت در بازاریابی، به شما کمک می‌کند کمپین بازاریابی موفقی را راه‌اندازی کنید. به‌طور مثال، هنگامی که تصمیم می‌‌گیرد مشارکت سازنده‌ای با افراد مجرب داشته باشید، این شانس را پیدا می‌کنید تا محتوای بهتری تولید کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مشارکت در بازاریابی نه تنها باعث کم شدن هزینه‌ها می‌شود بلکه به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری به سمت موفقیت گام برداشته و همچنین برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید.

مطلب پیشنهادی

شاید شما به این ده گجت شبکه عجیب نیاز دارید!
گجت‌هایی که تصور نمی‌کنید ساخته شده باشند!

از محتوای تولید شده از سوی کاربران استفاده کنید

آمارها نشان می‌دهد تعدادی از کاربران به‌طور روزانه نزدیک به پنج ساعت و نیم از وقت خود را صرف آماده‌سازی محتوا برای همتایان خود می‌کنند. این بازه زمانی تقریبا معادل سی درصد از وقتی است که این افراد صرف مشاهده تلویزیون و مطالعه مجلات می‌کنند. شما همواره این شانس را در اختیار دارید تا مخاطبان یا مشتریان برند خود را ترغیب کنید تا تجربیات خود را با شما به اشتراک قرار دهند و همچنین ابزارهایی را برای شما طراحی کنند که به تبلیغ بهتر برند شما کمک می‌کند. این افراد حتا قادر هستند در زمینه تولید محتوا به شما کمک کنند.

سعی کنید به دنبال همکاری با افراد تاثیرگذار باشید

راه‌کار دیگری که به شما در شناسایی و جذب مخاطبان جدید کمک کرده و همچنین سطح آگاهی مردم از کسب‌وکار شما را بیشتر می‌کند، تعامل بیشتر با افرادی است که در حوزه کاری شما شناخته شده هستند. مصاحبه با چنین افرادی یا حتا دعوت از آن‌ها به منظور مدیریت پاره‌وقت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان به شما کمک می‌کند، مخاطبان‌ جدیدی به دست آورید.

در حل مشکلات به مشتریان خود کمک کنید

سایت HubSpot به خوبی این موضوع را تشریح کرده است: «تنها دلیلی که به شما کمک خواهد کرد در کسب‌وکار خود موفق شوید، ارائه راه‌حل‌هایی است که مشکلات مردم را حل کند.» مشکلات مشتریان خود را به روش‌های مختلفی می‌توانید حل کنید. عرضه محتوا و مطلبی که به آن‌ها در انجام کارهایشان کمک کند، طراحی راه‌حل‌های منحصر‌به‌فرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد فعالیت‌های روزانه خود را به شکل ساده‌تری انجام دهند، گوش دادن به صحبت‌های آن‌ها، ارائه ابزارها و برنامه‌های کاربردی در جهت تسهیل امورشان از جمله راهکارهایی هستند که باعث می‌شوند برند شما بهتر شناخته شود. بهترین مثالی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، کمپینی است که از سوی شرکت Orca Chevrolet برگزار شد. این شرکت به رانندگانی که ماشین‌های‌شان خراب می‌شد نه تنها سرویس بوکسل کردن ماشین را ارائه می‌داد، بلکه به آن‌ها اجازه می‌داد به صورت آزمایشی از ماشین‌های این شرکت استفاده کنند. به این ترتیب شرکت Orca Chevrolet ضمن کمک کردن به مردم و ارائه راه‌حل به آن‌ها، محصول خود را نیز تبلیغ می‌کرد.

به مشتریان خود اجازه دهید با یکدیگر در ارتباط باشند

مشتریان یک برند همواره به دنبال آن هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک قرار دهند. برای این منظور بهتر است انجمن‌های آنلاینی را طراحی کنید که همانند پلی نه تنها مشتریان کسب‌وکار، بلکه کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه کاری شما را با یکدیگر پیوند دهد.

کانال‌ها و زیرساخت‌های جدید را آزمایش کنید

همواره به دنبال آن‌ باشید تا کانال‌های جدیدی را به منظور تبلیغ کسب‌وکار خود مورد آزمایش قرار دهید. کانال‌های کمتر شناخته شده نیز ممکن است به همان نسبت کانال‌های معروف مفید باشند.

مطلب پیشنهادی

این ۱۰ رنگ باعث افزایش فروش محصولات شما می‌شوند
روان‌شناسی رنگ‌ها در کسب‌وکار

از راه‌کارهای خلاقانه و جالب توجه استفاده کنید

بهترین مثالی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، شرکت Dollar Shave Club است. این شرکت زمانی که یک ویدویی خنده‌دار را در سایت یوتیوب عرضه کرد؛ ناگهان بر سر زبان‌ها افتاد. شرکتی که تا پیش از آن در زمینه تولید تیغ‌های ریش‌تراش گمنام بود، ناگهان به یکی از برندهای مورد توجه کاربران تبدیل شد. کمپین‌هایی که در آن‌ها حس شوخ‌طبعی درست و عاقلانه‌ای وجود داشته باشد، باعث موفقیت کسب‌وکار شما می‌شوند.

به دنبال آن باشید تا کارکنان خود را در بازاریابی سهیم کنید

سعی کنید به کارکنان خود نشان دهید آن‌ها نیروی محرکه اصلی کسب‌وکار هستند. کمپینی که شرکت کاترپیلار موسوم به Built for It آن‌را راه‌اندازی کرد، بر مبنای همین دیدگاه شکل گرفته بود. این شرکت ویدیوهایی را برای کمپین خود آماده کرد که در آن‌ها نشان می‌داد کارکنان این شرکت با یک حس وظیفه‌شناسی باورنکردنی کارهای خود را انجام می‌دهند. این‌کار باعث شد کارکنان این شرکت ویدیوهای این کمپین را با دوستان و اعضا خانواده خود به اشتراک قرار دهند. همین موضوع باعث شد تا کمپین این شرکت به موفقیت بالایی دست پیدا کند.

هیچ‌گاه از مشتریان وفادار خود غافل نشوید

کسب‌وکارها برای آن‌که در کار خود موفق شوند به مشتریان جدیدی نیاز دارند، اما این حرف به معنای آن نیست که باید مشتریان قدیمی خود را کنار بگذارید. بث کوپر در وبلاگ بافر نوشته است: «بهتر است از رویکرد قیف وارونه استفاده کنید. مشتریان قدیمی شما باید احساس کنند که جزء مشتریان خاص شرکت شما قرار دارند. برای آن‌ها همواره ارزش افزوده‌ای ایجاد کنید.»

بزرگ داده‌ها به خط‌‌‌‌دهی کمپین شما کمک می‌کنند

در مقطع فعلی بزرگ‌داده‌ها (Big Data) این پتانسیل را دارند تا خط‌دهی کمپین شما در ارتباط با پیدا کردن مخاطبان خاص را به خوبی مدیریت کنند. امروزه کسب‌وکارها از بزرگ داده‌ها به منظور پیش‌بینی روند خرید مشتریان خود استفاده می‌کنند. این رویکرد به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیش از آن‌که مشتریان‌ آن‌ها به دنبال جستجوی محصولی باشند، محصولی را به آن‌ها معرفی کرده و یک کانال ارتباطی جدید را به وجود آورند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟